Nar vi har runt 35 grader pa sommaren tycker vi att det ar ratt sval och skont. Man kan gora utflykter med barnen och faktiskt fa saker utrattade.

Nu ar vi mitt i vintern, runt 15 grader pa dagarna. Huset ar snorkallt, jag maste packa extraklader om vi ska ivag nagonstans och jag bara laaaaangtar till sommaren. Ge mig er varme!
 
Ja jag inser att detta är tidernas i-landsproblem i ett land med världens längsta vinter och när så många här inne drabbats av sorg och kris och när det äntligen kommer en värmebölja mitt i semestertid men... jag står inte ut!!!! Sitter här och flämtar bara. Njuter du av värmen? Eller gömmer du dig inomhus? Eller du kanske rentav inte har särskilt varmt där du befinner dig?
njuter 100%! Älskar sommar&värme men pga gård och djur så är det inte tvärenkelt att åka utomland heller.
å andra sidan är jag frusen av mig och då man är dum nog att bo i norrland med vinter och dåligt och kallt väder 3/4 delar av året (känns det som iaf) så kan jag inte klaga-har bara ett stenkast till vatten och skog!
 
Totalt älskar vädret :love:
Underbart underbart underbart!

Har en fläkt hemma som jag har mot sängen på natten så det är behagligt att sova så kan inte klaga på några svettiga nätter.

Önskar det var så här året om.
 
Tycker att värmen är jobbigt, jag vill ha en sval sommar, inte så här tokvarm. Vi har över 30 grader och inne i min lägenhet har jag 26 grader. Mitt jobb är sjukt sjukt varmt redan FÖRE denna värme så nu kan man knappt andas.
Jag lider inte i det tysta och ja, jag klagar. Och jag är så jävla less på alla som säger men man ska inte klaga! Vadå för? Folk klagar ju på vintern också så då kan jag väl klaga på sommarn när jag mår dåligt. Är väl samma sak!
 
Jo just: har två fläktar o korsdrag. Kan inte sova pga värmen. Får inte ner temperaturen inne :S och nu ska jag jobba natt. Hejohå lätt o sova då.
Och vovve tycker inte att det är så trevligt heller :S
 
Vi har 30 grader här just nu men har under ett par veckor nu haft hög värme både dag och natt, vilket jag nämnt tidigare i annan tråd :) Så vi har väl lite av värmerekord för att vara Sverige!

Vanligtivs svettas jag i princip aldrig och skulle kunna vara fullt påklädd i värmen men sedan jag har morfinplåster på mig sedan 1,5 år tillbaka är en biverkning att man blir varm. Jag är så varm på vintern att jag skulle kunna ha en tunn vårjacka då :eek:. Så jag behöver nog inte beskriva hur en ovanligt het sommar känns som då :nailbiting:
Eftersom jag inte tror att jag ska bränna mig (vilket sker varje år och sedan glöms bort och görs om..) så solades det på stranden 2,5-3 timmar och jag är sönderbränd, så att överhuvudtaget exponera sig i solen just nu känns inte smart. Bara de 5 minuterna jag väntade på bussen igår trodde jag att jag skulle brinna upp för att det blir tio gånger varmare med en kräftröd solbränna!

Men jag är mest en vårmänniska, dock kan jag inte säga att jag längtar till höst eller vintern för det är så ruskigt deprimerande tider, bättre spara semestern och åka till solen nov, jan, feb när det är som segast.

Befinner jag mig i skugga med kall dryck och någon kall bris då och då är jag nöjd :up: Våra persienner är nere hela tiden och dörrar och fönster stängda under dagen vilket gör det mycket mer överkomligt. När det sedan är svalare ute öppnar vi lite överallt så det blir tvärdrag
 
Ett tips till alla som tycker att det är varmt: Om det blir för varmt så kan ni alltid svälja! För då har ni ju "svalt". ;)
 
Jag pratade med sonen som bor i Daytona Beach i Florida i gar. Han var avundsjuk sa han och rapporterade att det var 39*C och 75% luftfuktighet ... medan det var 34*C och 29% luftfuktighet har.
Jag skulle dock uppskatta AC pa lite fler stallen har ... fast, luften ar sa torr att det inte ar nagra storre problem egentligen.
 
@Rie Jag ser att det varnas for 30*C langst kusten och i Pitea, men farstar inte riktigt vad du menar? Sjalv uppskattar jag den laga luftfuktigheten och njuter av de 34*C vi har har i dag. :)
 
Ja jag inser att detta är tidernas i-landsproblem i ett land med världens längsta vinter och när så många här inne drabbats av sorg och kris och när det äntligen kommer en värmebölja mitt i semestertid men... jag står inte ut!!!! Sitter här och flämtar bara. Njuter du av värmen? Eller gömmer du dig inomhus? Eller du kanske rentav inte har särskilt varmt där du befinner dig?

Jag tycker det är döroligt att Norrbotten fått en klass 2-varning för att det är 30 grader i fem dagar. Visar verkligen vad vi i Sverige är van vid, för det delas inte ut några varningar när det är -35 i över en vecka :D

Vad gäller vädret är jag rätt nöjd, vi har 25-27 grader och det är lagom för lite trädgårdsarbete på eftermiddagen. Under dagen är jag inomhus på jobbet. Däremot orkar varken jag eller ponnyn träna förrän på kvällen när det blir någon grad svalare. Vilket är lite trist...
 
Jag tycker det är döroligt att Norrbotten fått en klass 2-varning för att det är 30 grader i fem dagar. Visar verkligen vad vi i Sverige är van vid, för det delas inte ut några varningar när det är -35 i över en vecka :D
Haha eller hur!? :D Jag läste upp en artikel för sambon om att vi har varningar för "extrem värme" och han skrattade ihjäl sig när han hörde om vilka grader det rörde sig om "oh you little Swedes" var det enda han fick ur sig. Men så avlider han ju om det är under +3 såaatteh :D
 
Ang den där klass 2-varningen. Vad är det egentligen som de varnar för? Samhällsfunktioner som sätts ur spel? Nog för att det är jobbigt (och farligt för sjuka så klart), men varning?
 
Ang den där klass 2-varningen. Vad är det egentligen som de varnar för? Samhällsfunktioner som sätts ur spel? Nog för att det är jobbigt (och farligt för sjuka så klart), men varning?
Ja, det har varit risk för det idag och det finns fortsatt risk för det de kommande dagarna. Det är en risk för äldre och barn, en risk för grödor, en risk för djur och ungar som folk lämnar i bilen "fem" minuter och risk för uttorkning och drunkningsolyckor. Låga grundenvattennivåer, eldningsförbud, eldningsförbud mm.
 
Ja, det har varit risk för det idag och det finns fortsatt risk för det de kommande dagarna. Det är en risk för äldre och barn, en risk för grödor, en risk för djur och ungar som folk lämnar i bilen "fem" minuter och risk för uttorkning och drunkningsolyckor. Låga grundenvattennivåer, eldningsförbud, eldningsförbud mm.
Ja i vissa lägen som att lämna barn el djur i bilen finns det skäl att varna men där har man ju risk i mkt lägre temperaturer. För sådana som mig med kapad tarm o begränsat vätskeupptag är det av begränsat värde vi vet o känner nog.
PL
 
Jag klarar värmen bättre nu när min ämnesomsättning börjat stabilisera sig och är normal. Innan när den var för hög var jag rejält värmeintolerant, blev som en säck potatis i värmen.
Försöker ha svala kläder på jobbet med. En fläkt är även igång på nätterna.
Men jag gillar i grunden sol och värme.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 294
Senast: Calmiche
·
Samhälle Just nu så, med rätta, fokuserar de flesta länder akut på att stänga ner, men jag funderar mycket vad som kommer att hända efter covid...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 397
Senast: Jenka
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
7 743
Senast: _Taggis_
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Även om livet är lite brokigt för tillfället så känns det faktiskt på ett sätt som att jag har börjat hamna i en allt större balans...
Svar
0
· Visningar
1 192
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp