Väskförbud i del av nöjespark

Islandshästryttare

Trådstartare
Liseberg har meddelat väskförbud på konserter i sommar men bara framför stora scenen och på de restauranger som är närmast scenen. I resten av parken får man ta med sig en väska på samma dagar. Så det är lite vill du ta med något farligt in uppge att du inte ska gå på konserten . Själv tycker jag mest det är löjeväckande och ser ingen större poäng med väskförbudet så som det är utformat. Vad tycker Buke?
 
Är det så att de tjänar mer på att folk måste köpa allt på plats och inte kan ha med eget? Eller tar de betalt för garderobstjänst? Jag menar officiellt är det väl för säkerheten, men jah... 😅
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Liseberg har meddelat väskförbud på konserter i sommar men bara framför stora scenen och på de restauranger som är närmast scenen. I resten av parken får man ta med sig en väska på samma dagar. Så det är lite vill du ta med något farligt in uppge att du inte ska gå på konserten . Själv tycker jag mest det är löjeväckande och ser ingen större poäng med väskförbudet så som det är utformat. Vad tycker Buke?
Jag tycker för att låta lite dramatisk, att det är kvinnofientligt! För att inte tala om funkofobiskt, även om jag är medveten om att man eventuellt kan få undantag av medicinska skäl - så blir det isf en extra börda för personen att fixa.
 
Jag tycker för att låta lite dramatisk, att det är kvinnofientligt! För att inte tala om funkofobiskt, även om jag är medveten om att man eventuellt kan få undantag av medicinska skäl - så blir det isf en extra börda för personen att fixa.


Håller med blir också väldigt utpekande för dem som har en väska på evenemang med väskförbud. Typ här kommer en person med väska som har ett medicinska skäl.
 
Jag tycker faktiskt det hela är lite löjligt... Det känns ju som att om man vill göra något så behöver man inte en väska, och om det är typ sportbollsfans de vill åt - förbjud grejer på sportbollsmatcher.

Tillägg: jag har hört att väskförbudet är för att förhindra stök på fotbollsmatcher med bengaler och liknande.
 
Jag tycker faktiskt det hela är lite löjligt... Det känns ju som att om man vill göra något så behöver man inte en väska, och om det är typ sportbollsfans de vill åt - förbjud grejer på sportbollsmatcher.

Tillägg: jag har hört att väskförbudet är för att förhindra stök på fotbollsmatcher med bengaler och liknande.
Jag också.
 
Jag tycker faktiskt det hela är lite löjligt... Det känns ju som att om man vill göra något så behöver man inte en väska, och om det är typ sportbollsfans de vill åt - förbjud grejer på sportbollsmatcher.

Tillägg: jag har hört att väskförbudet är för att förhindra stök på fotbollsmatcher med bengaler och liknande.
Jaha! Jag har alltid trott att det är för att förhindra terrorister. 😅
 
Källa: totalt glömt bort, så ta mig inte på orden allt för mycket ^^
Jag har tagit med mig det härifrån (främst för att han brukar rapportera bra kring frågor som rör lagändringar etc.):
"I beslutet nämns uttryckligen matcher i allsvenskan och superettan i fotboll. Några av mina källor inom polisen viskar i mitt öra är att det egentligen är här skon klämmer.

Förbudet var först tänkt att gälla idrotten och tog sikte på bengalbränningar.

Men någon inom myndigheten insåg den pedagogiskt hopplösa uppgiften att förklara ett förbud som gäller en match som drar 1 000 besökare men inte en konsert med Madonna på fullsatt jättearena.

Det var först då terrorhotet ska ha kommit in i bilden.

Beslutet blir inte mindre förbryllande av att se det i ljuset av att arrangörer redan undersöker väskor."


https://www.aftonbladet.se/nyheter/...polisen-maste-forklara-vad-fan-de-sysslar-med
 
Det ska vara samma sak på Gröna Lund. Väl inne kan man få köpa deras egna kasse och ha sina saker i. Givetvis får man inte ta med den in nästa gång utan då får man köpa en ny... Man önskar att de hade insett hur publikdragande det hade varit om de låtit påsen ingå i entreavgiften. Jag vill se ett par spelningar där, men är det för varmt för mina brallor med fickor vet jag inte hur jag ska kunna gå då jag inte har klänningar eller kjolar med fickor. Vilket jag dessutom tycker är vansinnigt fult så det är inget jag vill köpa för detta.
 
Det ska vara samma sak på Gröna Lund. Väl inne kan man få köpa deras egna kasse och ha sina saker i. Givetvis får man inte ta med den in nästa gång utan då får man köpa en ny... Man önskar att de hade insett hur publikdragande det hade varit om de låtit påsen ingå i entreavgiften. Jag vill se ett par spelningar där, men är det för varmt för mina brallor med fickor vet jag inte hur jag ska kunna gå då jag inte har klänningar eller kjolar med fickor. Vilket jag dessutom tycker är vansinnigt fult så det är inget jag vill köpa för detta.

Åh det var ju väldigt generöst att man kan få köpa deras kasse... dessutom flera gånger om man vill gå på flera konserter...:sneaky::down:
 
Själv kommer jag avstå alla evenemang med väskförbud i sommar har helt enkelt inte sommarkläder med fickor som passar för att bära med sig saker i.. Så då får arrangörerna vara utan mina pengar. Hade det varit någon större artist jag absolut velat se hade man väl fått göra en tripp till Danmark eller Norge kanske om de uppträtt där.
 
Själv kommer jag avstå alla evenemang med väskförbud i sommar har helt enkelt inte sommarkläder med fickor som passar för att bära med sig saker i.. Så då får arrangörerna vara utan mina pengar.
Jag tycker att det är ok om man får ta in mindre väskor. Jag ska på en spelning på en klubb i Stockholm på söndag och dit får man ta in väskor som är mindre än A4. Det står att de tänker visitera väskorna, men det gjorde de inte när jag var på samma ställe härom veckan.
 
Jag tycker för att låta lite dramatisk, att det är kvinnofientligt! För att inte tala om funkofobiskt, även om jag är medveten om att man eventuellt kan få undantag av medicinska skäl - så blir det isf en extra börda för personen att fixa.
Och för somliga av oss hopplöst att lösa ändå - jag behöver ha något litet mellanmål med mig överallt för att blodsockret inte ska kajka, men jag är inte diabetiker och att det ska behövas läkarintyg för att jag ska kunna ta med en proteinbar eller två är ju bara löjligt...
 
Hur har ni löst det med mensskydd förresten? Jag har inte haft det problemet än men i sommar ska jag på Springsteen och jag vete sjutton hur jag ska få till det om jag har sånt oflyt att min mens krockar med konserten.
 

Liknande trådar

Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 472
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 002
Senast: Nixehen
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 702
Senast: Mabuse
·
Hästhantering Jag har haft min häst sedan 2015 nu och vi kommer väldigt bra överens. Hon är väldigt ranghög och bestämd, visar tydligt missnöje men...
Svar
3
· Visningar
1 656

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp