Bukefalos 28 år!

Vätska upp kräkande tvååring?

Sv: Vätska upp kräkande tvååring?

Skit! Börjar du kräkas blir det ju en plåga för dig att ta hand om sonen. Kan du få hjälp?
 
Sv: Vätska upp kräkande tvååring?

Det är nästan det som är det värsta med magsjuka, när man själv också blir dålig och SAMTIDIGT måste ta hand om ett spyende barn mellan sina egna uppkastningar...
*lider med dig*

// Willebillebus med kräkfobi!
 
Sv: Vätska upp kräkande tvååring?

Hoppas att maken kommer hem snart och att han förblir frisk. Jag åt iaf litegrann nu, mitt illamående kan ju bero på att jag varit vaken sedan 3 i morse och inte ätit nåt...
 
Sv: Vätska upp kräkande tvååring?

Jag mår fortfarande hyggligt, förutom att jag är bedövande trött. Treåringen får behålla vätska ett par timmar i sträck nu, så vi fortsätter mata på teskedsvis, det verkar ju fungera.
 
Sv: Vätska upp kräkande tvååring?

Skönt! Jag håller tummarna att han klarar sig.

På jobbet så äter vi vitpeppar. ca 10 hela korn ett par gånger om dagen när det går massor av magsjuka. Jag vet inte om det hjälper, men vi alla sväljer det för säkerhets skull ;)
 
Sv: Vätska upp kräkande tvååring?

Jaha, kl 6 i morse var det min tur. Fan! Och treåringen kräks fortfarande.
 
Sv: Vätska upp kräkande tvååring?

Nackdelen med saft och annant

Är dessutom att bakerier trivs bättre bland sockernäringen än rent vatten. Men som sagt, när det krisar är det mycket bättre att dricka vad som helst än att tänka på nyttigheter :)

Pallas: Hur går det?
 
Sv: Vätska upp kräkande tvååring?

Är dessutom att bakerier trivs bättre bland sockernäringen än rent vatten. Men som sagt, när det krisar är det mycket bättre att dricka vad som helst än att tänka på nyttigheter :)

Pallas: Hur går det?


Nackdelen för MIG är att jag inte får behålla vatten. Det är cola som gäller, annars kräks jag upp det igen. Vet inte om det funkar så för fler, men annars är ju rent vatten absolut bäst kan jag tänka mig. Bara man får i sig lite salt också.

Jag undrar också hur det går, Pallas!
Hoppas ni mår bättre allihop.
 
Sv: Vätska upp kräkande tvååring?

*kl*

ProViva fruktdrycker är bra vid magsjuka och smakar dessutom rätt gott. Åkte själv på rejäl magsjuka i somras och fick inte i mig nån vätska övh, allt jag försökte med: vatten, läsk, saft m.m kom bara upp igen :crazy: Ringde VC och de rekommenderade att testa ProViva eftersom den innehåller lactobaciller som ska vara bra för balansen i magen... Så, något skeptisk, kravlade jag mig iväg till affären (tur man bor jätte nära :angel:) och köpte en ProViva fruktdryck med svartvinbärssmak och drack litegrann då och då och till min stora glädje så kom det inte upp igen :) , och jag mådde mycket, mycket bättre och blev ganska snabbt helt frisk från magsjukan.
 
Sv: Vätska upp kräkande tvååring?

Stackare, vad jobbigt ni har det!:( Hoppas pappa får förbli frisk! I alla fall tills ni andra har repat er.
 
Sv: Vätska upp kräkande tvååring?

Hej hej. Jag har hittills klarat mig med "bara" diarré. Treåringen får fortfarande behålla väldigt lite vätska. Vi har börjat med Proviva nu, få se om det blir bättre. Jag är helt matt i kroppen och ligger och sover mest. Jag är trött på att vara sjuk nu!

Jag kan heller inte dricka vatten, det stannar definitivt inte kvar om jag kräks. Tycker inte om vatten till vardags heller.
 
Sv: Vätska upp kräkande tvååring?

Skönt att höra :) Jag låg i fredags men det var bara över dagen pga någon otäck bakterie i något jag ätit. Men man blir ju så trött..
 
Sv: Vätska upp kräkande tvååring?

Har pratat med barnkliniken nu och de tycker vi skall åka till akuten med treåringen. Han sover nu och vi skall avvakta och se hur han är när han vaknar. Är han inte bättre får min man gå dit med honom.

Och det kommer inte vara poppis hos min chef att jag inte kan jobba imorgon heller...
 
Sv: Vätska upp kräkande tvååring?

Hur har det gått med 3-åringen?

Fråga chefen om hen vill att du ska komma med magsjuka ;)
 
Sv: Vätska upp kräkande tvååring?

Min man är på barnkliniken med treåringen nu, de gick hemifrån vid 18.45. Jag vet inte hur det går än.
 

Liknande trådar

Hästvård Efter att ha fått ett helt gäng med veterinärer att klia sina huvuden tar jag nu buke till hjälp! Allt började i våras, tror det var i...
2
Svar
33
· Visningar
9 633
Senast: Lisa2014
·
N
Katthälsa Den ena åkte på rännskita vid hemkomst, det fixade vi med lite överkokt ris och lite kokt torsk på ett jehu... den mår bra nu. Men...
Svar
10
· Visningar
1 326
Senast: NordicKnight
·
Hundhälsa På Långfredagen började lille Gimli kräkas vid lunchtid. (för djur MÅSTE bli sjuka på storhelger, särskilt när man är i norrland och typ...
Svar
14
· Visningar
12 971
Senast: skuggi
·
Övr. Katt Jo, jag är medveten om att katter kräks lite då och då. Men våra katter brukar kräkas kanske 3 gånger per år, nu senaste två veckorna...
Svar
1
· Visningar
864
Senast: independent
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVII
  • GVFÖ 2024
  • Uterätt för kor

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp