Bukefalos 28 år!

Växter som klarar kyla

kolblakkur

Trådstartare
Har ett oisolerat uterum som bara står tomt, fungerar mest som en sluss och förvaringsyta. Tänkte att lite växter där inne vore trevligt. Vad hade klarat av att bo där, året om? Jag bor i Skåne, så det blir inte så jättekallt :) Vill ha något som lever i flera år, inte bara över en säsong. Gärna några billiga alternativ, då intresset för växter inte är så stort :)
 
Har ett oisolerat uterum som bara står tomt, fungerar mest som en sluss och förvaringsyta. Tänkte att lite växter där inne vore trevligt. Vad hade klarat av att bo där, året om? Jag bor i Skåne, så det blir inte så jättekallt :) Vill ha något som lever i flera år, inte bara över en säsong. Gärna några billiga alternativ, då intresset för växter inte är så stort :)

Murgröna & Funkior tänker jag spontant! :)
 
Lavendel. Alla typer av perenner och små buskar. En oliv eller rosmarin kanske skulle klara sig där eftersom läget är så skyddat.
 
Kanske tråkigt: men det finns ju faktiskt väldigt fina låtsasväxter, och sen kan man fylla på med riktiga växter efter säsong. Garanterat lättskött och med lite variation :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ En person jag känner har drabbats av ME (vi kan kalla hen K) K är myndig, bor hemma. Har autism vilket förvärrar sjukdomen. K:s högsta...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 349
Senast: TinyWiny
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 940
Senast: lundsbo
·
IT & mobiler De senaste 7-8 åren har jag haft en Kindle Paperwhite som har fungerat jättebra och utan problem överlevt de många hundra böckerna jag...
Svar
14
· Visningar
973
Senast: Trasten
·
  • Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 302
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp