Bukefalos 28 år!

Växter som klarar kyla

kolblakkur

Trådstartare
Har ett oisolerat uterum som bara står tomt, fungerar mest som en sluss och förvaringsyta. Tänkte att lite växter där inne vore trevligt. Vad hade klarat av att bo där, året om? Jag bor i Skåne, så det blir inte så jättekallt :) Vill ha något som lever i flera år, inte bara över en säsong. Gärna några billiga alternativ, då intresset för växter inte är så stort :)
 
Har ett oisolerat uterum som bara står tomt, fungerar mest som en sluss och förvaringsyta. Tänkte att lite växter där inne vore trevligt. Vad hade klarat av att bo där, året om? Jag bor i Skåne, så det blir inte så jättekallt :) Vill ha något som lever i flera år, inte bara över en säsong. Gärna några billiga alternativ, då intresset för växter inte är så stort :)

Murgröna & Funkior tänker jag spontant! :)
 
Lavendel. Alla typer av perenner och små buskar. En oliv eller rosmarin kanske skulle klara sig där eftersom läget är så skyddat.
 
Kanske tråkigt: men det finns ju faktiskt väldigt fina låtsasväxter, och sen kan man fylla på med riktiga växter efter säsong. Garanterat lättskött och med lite variation :)
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 246
Kropp & Själ En person jag känner har drabbats av ME (vi kan kalla hen K) K är myndig, bor hemma. Har autism vilket förvärrar sjukdomen. K:s högsta...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 461
Senast: TinyWiny
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 307
Senast: Blyger
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 346
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp