Våffeldagen

Nu har jag ätit en våffla med lönnsirap och en med sylt och grädde. :d
Tyvärr inte hos mamma, vilket är lite extra traditionsrikt. Hennes våffeljärn har nyligen fyllt 50 år! Till och med sladden fungerar som den ska.

(Tranan har f ö hittat hit också!)
 
Sambon ville gärna ha just frasvåfflor ikväll och efter allt gott i helgen varav tre olika tårtor så varken ville jag ha eller ens var jag sugen på annat än frukt och bär till mina; sååå gott att ha massa frukt och bär i frysen 😍.
 
Åt ett par sådana där sockervåfflor med philadelphia och hallonsylt. Sött, men mycket gott!
Jag har två kvar som nog kommer att serveras med salta pålägg.
 
Någon som förresten vet om det säljs något våffeljärn (gärna med sladd, jag vet att det finns utan) i gjutjärn eller som i alla fall inte har ngt slags teflon el dyl som ytyta.
Jag gav upp det till slut. Tror att jag hittade 1, svindyrt, men jag resonerade så att det är så sällan vi använder det så det fick gå. Har ett utan sladd också men det blir så mycket jobb.
 
)

Någon som förresten vet om det säljs något våffeljärn (gärna med sladd, jag vet att det finns utan) i gjutjärn eller som i alla fall inte har ngt slags teflon el dyl som yta.

En kompis till mig köpte ett begagnat på tradera hon är supernöjd med sitt. Kostade en del i frakt i och med att de väger en del men blev ändå mycket billigare än att köpa ett nytt. Tror hon betalade en hundring för själva järnet.
 
Jag gav upp det till slut. Tror att jag hittade 1, svindyrt, men jag resonerade så att det är så sällan vi använder det så det fick gå. Har ett utan sladd också men det blir så mycket jobb.
Hittade en artikel som helt enkelt sa att det var kört. Köp ett gjutjärn utan sladd att lägga på plattan eller smartare behåll ditt gamla som mindre sannolikt har Pfas i sig.

Gjorde våffelsmet med jäst, kul! blev bra.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Hundrädda
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp