Väga ner hästsläp?

Sv: Väga ner hästsläp?

Men vad är det som är svårt med BE-teorin som inte normalintelligenta människor med B-körkort klarar av? Dessutom tyckte jag att provet till klart största delen bestod av just B-kortsfrågor.

Jag har inte påstått att det skulle vara svår eller invecklad kunskap att ta till sig. Jag har sagt att det nog inte är så lätt för alla att läsa igenom boken en gång och sedan klara provet. Det finns många olika sätt att lära sig på.

Givetvis. Men det är ju (förhoppningsvis) en begränsad mängd kunskap att lära sig inför provet. Är man van att köra släp så ska det mesta sitta sen tidigare.

Så himla lätt var inte teorin tyckte jag. Snart 10 år sedan jag tog BE och det var nog 25 år mellan B och BE uppskrivningen.

Det är mycket småsaker, regler och fakta som man inte anväder dagligen precis. Man kan det till provet men sen glömmer man det snabbt. Upplevde att det var en hel del pluggande för att repetera allt inför BE-skrivningen.

Fast det var helt klart värt det. Älskar mitt lilla BE :)

Liknande trådar

Utrustning Jag har en häst på strax över 160 i mkh av kraftig modell som väger knappt 600 kg. när han är som tjockast efter sommarbete. Nu håller... 3 4 5
Svar
80
· Visningar
6 725
Senast: Myrten
·
Utrustning Hej! Jag har en fråga angående max släpvagnsvikt. Jag har en bil som får väger 2000kg. Max släpvagnsvikt är 1500kg. Jag har utökat... 2
Svar
36
· Visningar
3 661
Senast: Bison
·
Utrustning Har en ifor williams med max last 1610kg och tjänstevikt 970kg. Bilen har en max släpvagns vikt på 1775kg. dvs även med BE så får jag...
Svar
13
· Visningar
1 629
Utrustning Hej Jag har letat lite efter en tråd angående detta, men hittar ingen, länka gärna om jag har missat. Trodde att jag hade koll på det...
Svar
5
· Visningar
1 857
Senast: MrsPuff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Akvarietråden V
  • Blandraser och renraser