Vågar jag rida idag ? SNABBA SVAR

E

eriica-o21

har ju knä problem och har fruktansvärt ont till och från, dom är i idag lite svullna har ett mörkt märke på ena knät kan trycka utan att de känns vet ej vad de är. min pappa vill hellst inte att jag rider men jag vill fasst jag vet inte finns ju annat jag kan göra med hästen såsom longera tömköra osv.. har läkartid på måndag, ska jag vänta tills efter jag vart där eller vågar jag rida ett lätt pass idag med tanke på knäna ?:)

Sv: Vågar jag rida idag ? SNABBA SVAR

om inte ridningen gör det värre så är de väl bara å rida..?

de sjuka är att de gör ont när jag rider.. jag vet inte vad jag ska göra va på röntgen igår fick inte veta nått då men förhoppnings vis får jag veta inom denna vecka :)

Men låt bli o rida då tills du vet vad det är, så du inte gör det värre.. du kan ju tömköra, gå promenader istället sålänge..

Om det gör ont - gör det inte.
Problem med knän kan bli väldigt långvara om man inte lyssnar på kroppen och undviker att göra saker som gör ont. Passa på att mysa med hästen istället och hitta på något annat. Några dagar utan är nog inte hela världen, men det kan betyda rätt mycket för dina knäns framtid.

gör ont att gå sitta stil osv :p.. så att jag vet inte alls vad jag ska göra försöker för de mesta att inte röra mej allt för mkt men de gör ont att bara sitta still också så jaa .. äter smärtstillande som är lite antiinflamatorisk för just knäna.. ska äta de i några dagar till, sen får jag väll svaren från läkaren hoppas jag.. hoppas dom vet vad de är och om d egår att rätta till

Om det gör ont - gör det inte.
Problem med knän kan bli väldigt långvara om man inte lyssnar på kroppen och undviker att göra saker som gör ont. Passa på att mysa med hästen istället och hitta på något annat. Några dagar utan är nog inte hela världen, men det kan betyda rätt mycket för dina knäns framtid.

hon har stått i nästan 3 veckor pga att hon trampade sig blev lite svullen o så bara av de stog hon 2 veckor och nu har hon stått en vecka till funderar på att skritta lite kanske nån trav får se om jag ens vågar hoppa upp har lite svårt att hålla mej fasst om hon skullehoppa pga knäna :(

be någon annan att hålla hästen sysselsatt sålänge? du kanske bara gör det värre för dig annars + att hästen får nog inte tillräckligt med motion från din sida med bara skritt ?!..

jag tycker, precis som fancyfree, att det kanske vore en bra ide att be någon annan om hjälp, alternativ hitta på något annat med henne som inte gör att du får ont i dina knän. Är det så illa att det tillochmed gör ont att sitta eller stå, så är det nog allt annat än bra att rida. Och om hon börjar hoppa eller skutta för att hon har massa överskottsenergi och du inte kan hålla dig kvar. vad händer då? :(

jag väntar soms agt på svar från läkarna, just nu äter jag smärtstillande med nån antiinflamatoriskt i. jag vet inte som vågar rida min lilla ängel, :eek:

Du ska INTE rida eller anstränga ditt knä om det gör ont.
Tro mig, jag har spelat fotboll, ridit och spelat badminton på elitnivå utan att lyssna.
Periodvis har jag inte ens kunnat gå.
Nu har det tagit 17 läkarbesök och minst lika många besök hos sjukgymnasten för att knäskålen ska sluta hoppa ur led, och för att jag ska kunna rida.
Och jag är bara 17 år, så tänk efter innan du förstör något.

Jag skulle be någon annan om hjälp tills du vet vad det är. Annars kanske du förvärrar din skada och måste vänta ännu längre med att rida.Lycka till!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
3 125
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 731
Kropp & Själ Igår vaknade jag med lite smärta i knät som gjorde det svårt att belasta benet ordentligt när jag gick. Smärtan var så pass liten igår...
Svar
4
· Visningar
978
Senast: cherie
·
Hästvård Självklart ska veterinär kontaktas på måndag, men jag vill ändå höra vilka åkommor det kan tänkas handla om. Är så orolig. Vår lilla 20... 2
Svar
35
· Visningar
4 336
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Akvarietråden V
  • Blandraser och renraser