Vågar man köpa ej orignaltillbehör till canon?

Moscato

Trådstartare
Nu är det så att jag tydligen har tappat bort min laddare till batteriet till min Canon Ixus 70 så måste köpa en ny och det skiljer ju rätt rejält i priser mellan en ny original-laddare och en "kopia" :crazy:
Men vågar man köpa en kopia? Läste ju på Canons hemsida att man absolut INTE skulle köpa något annat än deras originaltillbehör, men det är ju självklart att dom säger så.. men kan det verkligen skada kameran på något sätt?
 
Sv: Vågar man köpa ej orignaltillbehör till canon?

vad skulle kunna hända ??? klart "pirat" laddare funkar
 
Sv: Vågar man köpa ej orignaltillbehör till canon?

Klart det inte skadar kameran. Det laddaren påverkar är ju batteriet som möjligt vis skulle kunna laddas mer eller mindre men det laddas ju inte med krut eller något annat bara för det är en pirat ;)
 
Sv: Vågar man köpa ej orignaltillbehör till canon?

Har du otur kan laddaren förstöra batteriet som i sin tur kan förstöra elektroniken i kameran.
 
Sv: Vågar man köpa ej orignaltillbehör till canon?

Svarar alla.. Hittade som tur var min laddare, hade bara lyckats lämna den på ett konstigt ställe :angel:

Tänkte nu istället köpa ett extrabatteri och funderar på om man vågar köpa det som ej original.. är rädd att det kan vara som Zaga säger och det vill man ju inte riskera..
 
Sv: Vågar man köpa ej orignaltillbehör till canon?

Jag tror att om man köper ett känt piratmärke från nån större fotoaffär och kollar upp att alla värden är samma som på Canons så ska det inte vara några större problem.
Du kan ju även kontakta butiken och fråga om denna produkt passar till din kamera.
 
Sv: Vågar man köpa ej orignaltillbehör till canon?

Tänkte nu istället köpa ett extrabatteri och funderar på om man vågar köpa det som ej original.. är rädd att det kan vara som Zaga säger och det vill man ju inte riskera..

Till min kamera fungerar "piratbatterier" alldeles utmärkt, jag märker ingen skillnad på dem och på originalbatteriet. Det är lite skillnad att behöva hosta upp 500+ för ett originalbatteri mot ca en hundralapp för ett icke original...
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok När jag bestämde mig för att skilja mig så lovade jag mig själv att jag INTE ska låta det faktum att jag lever ensam begränsa mig på...
Svar
13
· Visningar
1 923
Senast: Görel
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 379
Senast: Calmiche
·
Samhälle Har jag tid (vilket jag har nu) vill jag gärna förstå in i minsta detalj innan jag tar nya beslut. Nu så ska jag flytta och för första...
Svar
15
· Visningar
2 133
IT & mobiler Jag överväger att investera i en ny kamera då min nuvarande Nikon D3000 börjar kännas rejält seg och sliten. Jag är inte så haj på...
2
Svar
25
· Visningar
2 189

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp