Vakna Buke! Klänningshjälp!

R

Raderad medlem 6459

Jag är på jakt efter en snygg skaterdress (viktigt) som gärna ska vara grön. Grön åt det här hållet:

1202506_187202.jpg


snarare än

casual-light-green-dress-37jpdtzc1.jpg





Den behöver också vara i lite mer dressat material, så den inte ser ut som en strandklänning. Jag ska använda den i vinter, på ett bröllop.

Jag tycker inte att det borde vara så svårt men det är tydligen SKITSVÅRT att hitta. Snälla ni som brukar handla mycket online, har ni något tips? Har ni sett nåt snyggt? Kan nån snilla hjälpa mig?
 
Ehm, definition på skaterdress? Handlar en del på nätet och är lite osäker på vad som gör att en klänning kallas skaterdress :)
 
Ehm, definition på skaterdress? Handlar en del på nätet och är lite osäker på vad som gör att en klänning kallas skaterdress :)
(Yay! Ett svar!)

Det här är en skater dress:
image1xxl.jpg


Ärmarna måste absolut inte vara långa men annars så: tajt upptill och sen utställd, ingen urringning helst och så vill jag ha den rätt enkel (typ perfekt som den på bilden men så vill jag ju ha den grön).

Budget? Tja, kanske under 1500 kr? Helst billigare såklart, de flesta jag har kostar runt 200-300 kronor.
 
(jag vet att detta inte var direkt det du bad om, men det verkar vara lite mission impossible(!) så testar med ett alternativ:D Bättre med för mycket än för lite, right?)

MB121C02X-M11@14.jpg
 
Åh, den där är så snygg!! Synd att den inte är lite julgrönare bara :(

Tack alla för att ni hjälper!

@Brie : Mönster går bra!

@Malin_L De där är söta men tyvärr inte riktigt min stil :/

@Ainon Den första gillade jag jättemycket!! varifrån är den?

@Emtherlia Nä, visst är det svårt? Jag trodde det skulle vara jättelätt att hitta, en julgrön klänning till jul liksom. Men tji fick jag!
 
Detta var ju inte det enklaste! Här kommer några tips iallafall:

193106.jpg

192878.jpg

Dessa är från Choies, har aldrig beställt därifrån själv dock!

d1208_pu_leather_neckline_flare_dress_50_4.jpg

Denna är från Closet

Joanna%20Velvet%20Dress-182193.jpg

Bubbleroom

d6112448_lisamarie_nia_01.07.15_mc_465271.jpg

Missguided
 
@Idas Hoppades att du skulle komma in :D Klänningsexperten :D

Tack för tipsen! Visst är det svårt? Helst hade jag velat ha en rätt enkel klänning, gärna nåt jag kan använda väldigt vardagligt liksom.

Av dina gillade jag den sista bäst! Den första var fin men jag kan inte ha nån form av hals på klänningen.

Tusen tack för hjälpen! :bow:

Ah den sista var ju superfin! Ska genast gå in och kika pris!
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Jag skrev om dethär i min andra dagboks tråd men jag in såg att jag vill göra ett tydligare inlägg om det i en egen dagboks tråd. Och...
Svar
12
· Visningar
2 027
Senast: Mauen
·
L
Hundavel & Ras Hej! Endel kanske vet att jag har några favorit raser redan som jag nog skulle välja om jag skulle skaffa en egen hund. Men jag tänkte...
Svar
19
· Visningar
2 805
Senast: NOC14
·
  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 616
Senast: Tofs
·
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 126
Senast: Pratsch
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Guldfasanerna
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp