Vakna Buke! Klänningshjälp!

MITT bröllop! Bara MITT! Det är MIN dag och jag ska SHINE LIKE THE FUCKING STAR I AM.

Läste för övrigt på bröllopstorget (ÄLSKAR att läsa alla galenskaper därinne - bättre än familjeliv!) om hur ett par hade superstrikt klädkod (man fick bara bära svart eller grått) och blev så upprörda över att farmodern till brudgummen ville ha sin finklänning att de DROG TILLBAKA HENNES INBJUDAN. Alltså seriöst! Farmorn skulle inte få komma pga ville ha lila på sig. Jävla nötter.
Åh, bröllopstorget var typ det roligaste med hela bröllopet! Där har vi popcorntrådar i överflöd.

Superfin klänning, förresten! :)
 
Verkligen fin klänning! Enkel men ändå speciell. Härlig grön nyans också.
Det tyckte jag också! Ville ha en fin men enkel klänning som jag kan använda mycket till vardags sen också. Tycker den här blev perfekt :). Med högklackat till blir den lite mer dressad också :).
 
Eller hur!? Jag har läst där länge och faktiskt ingenting som förberedelse för vår (superenkla) ceremoni. Det är SÅ bra! Vin, choklad & popcorn och bröllopstorget :love:.


Tack! :)
Precis, jag tror det enda kunskapen jag fått från bröllopstorget var att beräkna alkoholmängd (vi handlade allt själva), övrig tid var ren underhållning :D folk har framförallt väldigt dysfunktionella familjeförhållanden, har jag insett. Och extremt orimliga krav på sin omgivning, de trådarna är mina favoriter (typ, "jag vill att alla gäster ska bära ballongdjurshattar. Nu säger min makes systers andrakusin att det inte matchar hennes huvudform, kan jag ta bort henne från gästlistan?!?!?!?!) :love:
 
Åh vad mycket gladare småtimmarna blev av den här tråden!!!!! Vill stapla lyckönskningar upp till molnen för dig och din kille! Ha det verkligen hur underbart som helst på bröllopet!
 
Åh vad mycket gladare småtimmarna blev av den här tråden!!!!! Vill stapla lyckönskningar upp till molnen för dig och din kille! Ha det verkligen hur underbart som helst på bröllopet!
Nej men vad rar du är :love:! Tack! :)

Nä, inte valt ännu. Vet inte alls vad jag ska ha! :p något inte allt för dyrt är förhoppningen... Haha.
Åh men du ska väl leta riktig brudklänning? Gud så kul! Du får uppdatera den döda bröllopstråden med lite klänningar tycker jag, det är ju typ den roligaste biten ju :D.
 
[QUOTE niphredil, post: 17207361, member: 6459"]Nej men vad rar du är :love:! Tack! :)


Åh men du ska väl leta riktig brudklänning? Gud så kul! Du får uppdatera den döda bröllopstråden med lite klänningar tycker jag, det är ju typ den roligaste biten ju :D.[/QUOTE]

Jo, jag har tänkt mig en "riktig". Tycker dock alla är fula som jag ser, haha. Men tänkte ta mig iväg och testa lite i början av december. Sen får jag uppdatera tråden. :D är ju trots allt ett tag kvar tills vi gifter oss. :)
 
Jo, jag har tänkt mig en "riktig". Tycker dock alla är fula som jag ser, haha. Men tänkte ta mig iväg och testa lite i början av december. Sen får jag uppdatera tråden. :D är ju trots allt ett tag kvar tills vi gifter oss. :)
Vet du, jag håller med. Jag har tittar runt massvis, mest för att jag tyckte att det var kul och de absolut flesta klänningar tycker jag är snortrista eller fula. Så jag förstår att det är svårt! Är det nästa år ni gifter er?
 
Vet du, jag håller med. Jag har tittar runt massvis, mest för att jag tyckte att det var kul och de absolut flesta klänningar tycker jag är snortrista eller fula. Så jag förstår att det är svårt! Är det nästa år ni gifter er?

Men ellerhur! Och jättedyra!
Vill liksom ha något klassiskt, enkelt men ändå lite kul. Typ. Men, har ju inte provat ännu. Lär ge sig när jag väl står i en butik tänker jag.
13 augusti nästa år! :)
 
Grattis!

Jag planerar inte att gifta mig alls men jag gillar klänningar så jag brukar titta på "Say yes to the dress" och bröllop verkar verkligen inte plocka fram det bästa hos folk alltid :crazy: det värsta är när mammorna ser sin dotter i hennes absoluta drömklänning med tårarna rinnandes nedför kinderna och hon tittar surt och säger nåt i stil med "om du ska ha den där så tänker inte jag betala nåt"

Då vill jag springa fram och ruska om dom och skrika "DET ÄR INTE DU SOM SKA HA KLÄNNINGSHELVETET"
 
Grattis!

Jag planerar inte att gifta mig alls men jag gillar klänningar så jag brukar titta på "Say yes to the dress" och bröllop verkar verkligen inte plocka fram det bästa hos folk alltid :crazy: det värsta är när mammorna ser sin dotter i hennes absoluta drömklänning med tårarna rinnandes nedför kinderna och hon tittar surt och säger nåt i stil med "om du ska ha den där så tänker inte jag betala nåt"

Då vill jag springa fram och ruska om dom och skrika "DET ÄR INTE DU SOM SKA HA KLÄNNINGSHELVETET"
Brukar jag också titta på :o
Och kusinerna ska vara med och välja klänning, och svärmodern och bryllingens pojkvän och jag vet inte hur många till.
Och så kommer blivande bruden i en klänning hon hittat och älskar och de andra ba' "fyyyy så ful, du ser tjock ut i den".
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Jag skrev om dethär i min andra dagboks tråd men jag in såg att jag vill göra ett tydligare inlägg om det i en egen dagboks tråd. Och...
Svar
12
· Visningar
2 027
Senast: Mauen
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
6 481
L
Hundavel & Ras Hej! Endel kanske vet att jag har några favorit raser redan som jag nog skulle välja om jag skulle skaffa en egen hund. Men jag tänkte...
Svar
19
· Visningar
2 805
Senast: NOC14
·
  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 616
Senast: Tofs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp