Bukefalos 28 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag har jag i alla fall inte sovit bort dagen helt och hållet, förutom att jag gick upp sent.

Medan jag varit bortrest har det flyttat in en bäver i grannskapet. Det är min HV som observerat den. En person var nyfiken och undrade var bävern höll till med sitt bygge men fick till svar av HV att det vågade hon inte berätta ifall bävern skulle bli anmäld för svartbygge.

Så idag gav jag mig ut på bäversafari. Det var inte alltför svårt för mig att lokalisera var den håller till. Lite lokalkännedom och förmåga att lägga ihop 1 + 1 räckte. Jag såg ju spåren efter den men själva bävern skymtade jag inte. Nu vet jag i alla fall var det är bra att sitta på pass med kameran.

Sedan gick jag hem och hämtade några plastburkar innan jag åkte ut till skogen. Trots att det såg lite klent ut med blåbär där jag gick, fick jag i alla fall ihop cirka 2 liter blåbär plus lite gula kantareller. :) Helt ok.

Så nu känns inte dagen helt bortkastad i alla fall.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 742
Senast: jemeni
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nej, jag är verkligen inge bra på sånthär. Jag vet inte hur jag ska hantera situationen. Jag känner mig som en kaviartub med locket på...
Svar
8
· Visningar
1 589
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det här året borde ha varit ett av de eller rentav det allra bästa året i mitt liv. Med en pigg och glad unghund, med åldern inne för...
2
Svar
21
· Visningar
4 000
Senast: Takire
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag var till psykologen idag igen. Ofta känns det inte alls bra när jag åker därifrån. Idag kände jag mig frustrerad och irriterad. Det...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
8 366
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp