K

kantarell

Jag har nyligen skaffat maskin-kläckta vaktlar som är 3 veckor.Behöver MASSOR me råd o tips om hur/var de ska bo,få rätt foder och man sköter dessa underbara små "höns"! Vore väldigt tacksam för all hjälp ja kan få,då jag vill att mina kära bebisar ska få så bra som möjligt! :D Tack på förhand!!! :bow: /*HÖNSMAMMAN*/ Ps.Jag köpte dem igår och de bor för tillfället i en kartong i mitt kök!Ds. :angel:
 
Du funderade inte på att läsa om dom innan du köpte dom :confused:
Kan tyvärr inget om dom.
 
Precis min tanke. Varför köper man djur man inte kan sköta?

Kartong i köket är i alla fall inte speciellt lämpligt.

Eftersom de är små är de inte lätta att sköta. Du får bygga en stor bur med värmelampa osv till dom. Hur många har du? Var ska du ha buren? hönshuset? Eller i stallet?

Vad ska du ha dom till? Avel? Hur många ska du ha sammanlagt? detta får du ju anpassa buren efter.

Tänk om folk tänkte efter före!
 
Hej på er!Det är INTE så hemskt som det låter! :crazy: Jag har har höns o vet exakt hur DE ska skötas!Och jag vet att mina japanska vaktlar ska bo UNGEFÄR som höns!TYVÄRR har jag inte hunnit förbereda i ladugården pga att vaktelköpet INTE var planerat!Jag kunde inte motstå att köpa dessa bedårande djur!Har bestämt att avla på dem.IMORGON ska jag fixa värmelampa och ta ut dem i stallet,där det är torrare luft och inget drag.MEN,jag vill gärna få lite råd EXAKT hur dessa bedårande vaktlar vill bo för att må prima!Undrar bl.a om de är tillräckligt stora för att klara av att ha en utegård,när de bara är 3 veckor?!Eller bör jag avvakta tills våren o låta dem vara i stallet under hösten/vintern?!(vet ej hur känsliga de är)Jag är VÄLDIGT nogrann me att mina djur ska få ha det så bra som möjligt!!! :smirk: /Mvh *hönsmamman*! Ps.Vad är voljär för nåt?Ds.
 
Voljär - bur, sak samma eftersom de inte flyger. De vakteluppfödare jag har varit hos har haft en stor bur inne i ladan med spån på golvet, värmelampa, små reden, grenar att sitta på, osv.
 
Sv: VAKTLAR.

hej;) var köpte du dina vaktlar jag vill också köpa mvh Ronaldinho1x
 
Sv: VAKTLAR.

hej är det nagon son vet vart jag kan köpa japanska vaktlar snälla sej ok Mvh Ronaldinho
 

Liknande trådar

Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
13 847
S
Foder & Strö Jag har en stor donna på 700 kg som är svår att få upp i vikt, men så länge man praktiskt taget vräker på med foder så går hon att hålla...
Svar
17
· Visningar
4 276
Senast: LindaK
·
Ekonomi & Juridik Hej! :) Har frågor gällandes hästhållning i ett eget stall med två boxar och därmed två hästar/ponnys. Tacksam för ALLA svar! Jag har...
Svar
5
· Visningar
2 784
Senast: Flaekja
·
Hästmänniskan Jag har så många funderingar och ingen aning om vad jag ska ta mig till. Ska försöka förklara.. Jag har tidigare haft några...
2 3
Svar
59
· Visningar
6 037

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp