Val av sadel?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Fluff3
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 31
  • Visningar Visningar 2 323
Sv: Val av sadel?

hej!

Har nu mailat och frågat min sadelutprovare hur dessa två kan passa och detta är kort vad hon skrev.

Globus The Turner och Prestige Hippo dressage har båda relativt "normalt" kurvade bommar. Däremot skulle en Globus Clic aldrig ha passat min häst eftersom den har en mycket mer rakare bom.

En fråga till er andra när det gäller märken, menar ni att alla sadel modeller inom ett och samma märke har samma form på alla sina bommar?

hej!

Har nu mailat och frågat min sadelutprovare hur dessa två kan passa och detta är kort vad hon skrev.

Globus The Turner och Prestige Hippo dressage har båda relativt "normalt" kurvade bommar. Däremot skulle en Globus Clic aldrig ha passat min häst eftersom den har en mycket mer rakare bom.

En fråga till er andra när det gäller märken, menar ni att alla sadel modeller inom ett och samma märke har samma form på alla sina bommar?

Jag tror dom flesta märken har samma bom sen bygger dom bossorna lite olika på modeller, bland kan man ju välja kil eller rundbossor. Amerigo är väl den sadeln som har flera olika bommar:)

hej!

Tack för alla svar! Uppskattar er ärlighet och bara så ni vet har jag kontaktat två till olika sadelutprovare.

Kommer inte att överväga en globus sadel i huvudtaget, inte med tanken på vad ni sagt och även vad andra sadelinprovare jag kontaktat sagt.

En prestige sadel ligger fortfarande i mitt intresse (skön och snygg), vad tror ni om den till min häst då?

Tack för att ni tar er tid!

Liknande trådar

Utrustning Jag är i akut behov av nya sadlar till min häst. Dressyrsadeln som provades ut för ett år sedan av en erkänt skicklig sadelutprovare är... 2
Svar
25
· Visningar
12 676
Senast: ylvalill
·
Utrustning Söker lite tips på modeller som kan vara värda att titta på inför veckan då vi ska besöka sadelprovare. Då både jag och häst är ganska...
Svar
3
· Visningar
1 836
Senast: tuaphua
·
Utrustning Danska fröken är inte helt enkel när det kommer till sadlar. "Min" sen många år betrodda sadelutprovare har dessutom slutat och jag har...
Svar
19
· Visningar
2 573
Senast: Emiro
·
Utrustning Dressyrsadel till KORT, något sväng rygg med mycket bog. Hästen har ks så det får absolut inte bli tryck på länden (L5-L7) Det mesta som...
Svar
11
· Visningar
1 587
Senast: Design05
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka