Val av sele

Speciella_tina

Trådstartare
Ja, jag vet! Det finns hundratals trådar, men jag behöver ändå ytterliggare input!

Jag har bestämt mig för att bli med Russ igen efter en längra paus, och det ska såklart köras! Jag har bestämt mig för en rockard från NHS http://www.westerdal.se/index.php?option=com_content&view=article&id=83&Itemid=90

Nu till det svåra! Vilken sele ska man ha till? Här är några jag funderat på, synpunkter eller andra förslag mottages tacksamt!

Ideal
http://www.selar.se/sv/selar/enbetsselar/ideal-lux-maratonsele.html

Drive Out
http://www.driveout.se/selkammaren/index.php?act=viewProd&productId=504
 
Sv: Val av sele

Har inte så mycket att tillföra men har precis beställt hem den från selar.se eftersom den fanns i mini också (måste ev kombinera strl shettis och mini).

Annars tror jag de är ungefär samma :)

Hur kom du fram till ditt val av rockard? :D
 
Sv: Val av sele

Jag kikade runt en hel del, det som gjorde att jag bestämde mig för nhs var att den går att montera ner och tar så lite plats nedmonterad. Eftersom jag så småningom vill tävla känns det bra!
 
Sv: Val av sele

Jag skulle köpa en Ideal från en viss nätbutik (PMa mig vid nyfikenhet). Där kan du få byta delar ifall de av någon anledning inte passar hästen. Har själv maxade shetlands med gigantiska huvuden, så storlek shetland i huvudlag passar knappt. Då kan man lätt byta hos den återförsäljaren! Dessutom finns Ideal i brunt, vilket kan vara snyggt. Vill du se en Ideal är du välkommen till mig :) har även en roslagsrockard som går att montera ner ;)
 
Sv: Val av sele

Jag skulle köpa en Ideal från en viss nätbutik (PMa mig vid nyfikenhet). Där kan du få byta delar ifall de av någon anledning inte passar hästen. Har själv maxade shetlands med gigantiska huvuden, så storlek shetland i huvudlag passar knappt. Då kan man lätt byta hos den återförsäljaren! Dessutom finns Ideal i brunt, vilket kan vara snyggt. Vill du se en Ideal är du välkommen till mig :) har även en roslagsrockard som går att montera ner ;)

Ja, jag har kikat på roslagsrockarden med, men jag tycker NHS är snyggare! ;) Japp, det blir från Malin! Vem annars hehe, det är som att gå in i en godisaffär, bara att välja och vraka! Vad är det för stam på din shettis från henne? Jag träffas gärna en dag och klämmer på sele! Vore kul att träffas med, vad är det, 10 år sedan?
 
Sv: Val av sele

Ska ta en extra kik på roslagsrockarden igen, andra tips mottages också tacksamt! Ingenting är hugget i sten förrän beställningen är gjord!
 
Senast ändrad:
Sv: Val av sele

Ja, hon har ju "några" hästar att välja mellan. Vill du ha sällskap när du ska titta så kan jag offra mig :angel: Jag är ju stormförtjust i Äppelbo Leo och har en efter honom nu, u: Miraklet. Hade en annan efter honom tidigare, också en jättetrevlig häst. Ja, det kan nog vara tio år sedan sist :D
 
Sv: Val av sele

Ja, visst är Leo en goding! Snygg och sjukt trevlig! Ärligare och snällare hingst får man nog leta efter! Du vet väl att hon ska låna ut honom, eentuellt sälja ;)
 
Sv: Val av sele

Ja, gör det så jag kan snylta på honom!

Jag funderar på en welsh mountain, men jag får nog nöja mig med dem jag har.
 

Liknande trådar

Körning Jag har en sån här sele, och nu så har jag köpt till såna här för att göra det hela lite enklare. Men hur fäster man dem på selen? Ser...
Svar
8
· Visningar
1 632
G
Körning Jag sitter och kollar runt på vilka parselar som finns, allra helst i brunt (och i storlek shetland). Drive Out har en som heter Pfiff...
Svar
9
· Visningar
2 426
Senast: Gisburne
·
Körning Nu äntligen kan jag börja köra, trodde jag. :cry: Har fått hem en 7 årig inkörd kille, selen är hemma och vagnen har fått en svängel. Ja...
Svar
11
· Visningar
1 462
Senast: Anna_
·
F
Körning Hej! I förrgår och igår var de första gångerna jag körde med mitt lilla shettissto lite längre, hon gick på som en klocka och tyckte...
12 13 14
Svar
261
· Visningar
26 423
Senast: _L_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp