Hjälp med vagn, sele, mm!

F

fannytomen

Hej!
I förrgår och igår var de första gångerna jag körde med mitt lilla shettissto lite längre, hon gick på som en klocka och tyckte det var riktigt kul!
Dock höll jag på att ge upp x-antal gånger när jag försökte få ihop allt (har haft henne på utlånad i cirka 6 månader och jag har alltid haft kunniga personer med när jag kört henne innan). Tillslut fick jag ihop det, men det är inte vackert och jag är verkligen en super nybörjare när det gäller körning!

Vagnen är inte perfekt, men det kanske går att fixa till? Jag tycker skalkarna sitter för tajt emot på sidorna (hon har gått på sommarbete med, kan bero på den enorma magen!). Finns det något mått på hur mycket luft det ska vara mellan skalken och sidan på hästen?

Sen måste jag fråga en riktigt dum fråga (förlåt!) men hur ska jag sätta fast skalkarna på bästa sätt? Det finns en ganska stor ögla på skalkarna, men hur ska jag fästa selen på bästa sätt? Har haft olika, kunniga, personer här men jag tycker ingen har fått dit vagnen helt rätt. Tycker skalkarna glider fram för långt fram, men jag vet inte hur det ska se ut!

Jag sitter och kollar på svängeglar, men jag är inte riktigt säker på vilken modell som passar bäst (tänkte köpa ifrån Drive Out, de är så trevliga och duktiga! :) ). Just nu vet jag att det är hemskt! Men det är bara tillfälligt. Där jag har satt fast draglinorna nu, är det rätt ställe att sätta en svängegel på? Eller vart kan jag sätta den? Känns som den kommer komma lite för högt upp?

Jag har jättemånga andra frågor, men ser det okej ut annars?

Just det, selen är denna (om det kan hjälpa): http://www.driveout.se/selkammaren/index.php?act=viewProd&productId=424

Bilderna är inte jättebra och jag hade med min INTE hästkunniga mamma som hjälp och mina små, småsyskon! :D
Kan fota mer bilder imorgon, om det är något ni vill ha bättre bilder på.

http://www.pixbox.se/pic_show_id31354733.html