• Samhälle
  • Trådstartare Trådstartare Lilla
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 083
  • Visningar Visningar 59 390
Som det ser ut idag så räcker det ju inte med S + M. Inte ens dom 2 stora klarar av att bilda en majoritet. Var ska detta sluta
Som M talade om i valdebatten. En blocköverskridande lösning där man arbetar fram en lösning som så många som möjligt accepterar, i den här frågan torde det ju gå att få majoritet i riksdagen om frågan accepteras av S, M och SD.

Det skulle man även behöva göra vid flyget. Och sedan återinföra regeln att den som plockar på en passagerare ansvarar för att dennes papper är i ordning, annars får bolaget stå för de påföljande kostnaderna. Lösningen är enkel, Man tar in pass o visa innan folket släpps ombord och lär man lämnar planet/båten får man tillbaka papperen vid tull o passklarering.
Men man ska inte få tillbaka pass o papper innan dom är kontrollerade. Redan där ska man kunna skicka tillbaka med vändande färja om saker o ting inte är som det ska

1525959786193.webp

Som M talade om i valdebatten. En blocköverskridande lösning där man arbetar fram en lösning som så många som möjligt accepterar, i den här frågan torde det ju gå att få majoritet i riksdagen om frågan accepteras av S, M och SD.
Man kommer att tvingas jobba med SD efter valet. Det kan inte gå ytterligare en mandatperiod där S o M presenterar SD politik och gör lag av detta. Det håller varken internt inom S o M och inte hos väljarna som ser detta som trams o lekstuga. Samarbeta o lös migrationen o sätt det på miniminivå och börja sedan förela om skattemedel till vår egen välfärd. Börja med dom som byggde upp vårt land och som idag tvingat gå till sina anhöriga för att äta.

Men man ska inte få tillbaka pass o papper innan dom är kontrollerade. Redan där ska man kunna skicka tillbaka med vändande färja om saker o ting inte är som det ska
Ja dokumenten ska hållas kvar av rederiets eller flygbolagets personal. Redan där kan man ju se om man ska släppa ombord individen i fråga. På så vis kan man kontrollera flödet av människor genom EU. Och Sverige kan avgöra huruvida man kan ta in dem utan att det riskerar att försvåra pågående integration.

Man kommer att tvingas jobba med SD efter valet. Det kan inte gå ytterligare en mandatperiod där S o M presenterar SD politik och gör lag av detta. Det håller varken internt inom S o M och inte hos väljarna som ser detta som trams o lekstuga. Samarbeta o lös migrationen o sätt det på miniminivå och börja sedan förela om skattemedel till vår egen välfärd. Börja med dom som byggde upp vårt land och som idag tvingat gå till sina anhöriga för att äta.

Nej, det finns inget tvång att samarbeta med SD. Oavsett valutgång. Det kommer heller inte att ske, därför att det ger så enorma tapp i opinionen hos den som ens viskar något liknande

Men jag håller med, samarbeta - gör en bred överenskommelse och återställ vår migrationspolitik till en som fungerar och som vi kan vara stolta över. Där vi står starkt upp för asylrätten, samtidigt som vi arbetar inom EU för en bättre fördelning, där vi ser till att ha en stark nettoinvandring för arbetskraftsförsörjningen som är en stor utmaning nu och i framtiden.

Sedan tycker jag inte vi ska skänka bort skattemedel till de som byggde upp vårt land, det verkar idiotiskt att ge en massa pengar direkt till Bryssel och Holland (vallonerna), samerna som bor över hela Norden (ursprungsbefolkningen), Storbritannien som gått ur EU och Tyskland och även till Finland och Jugoslavien på senare år. Blir inte många kronor kvar för oss som bor kvar här i landet, med en sådan politik.

Det var invandrare från dessa länder som byggt vårt land.

De tog emot ungefär 20% fler än oss per capita under ett år ja, många år innan dess har vi tagit emot ca 300-600% fler än Tyskland. Det ter sig ganska osannolikt att skjutningar skulle vara starkt kopplade till hur många asyl ett land beviljade enbart förra året kan jag hålla med om. När DN granskade skjutningarna fann de dock att minst 90% av gärningsmännen har utländsk bakgrund. Det känns rimligt att anta att många av dessa har kommit hit som flyktingar, anhöriga till flyktingar eller barn till flyktingar. Snarare än exempelvis europeisk arbetskraftsinvandring.

Nej, det finns inget tvång att samarbeta med SD. Oavsett valutgång. Det kommer heller inte att ske, därför att det ger så enorma tapp i opinionen hos den som ens viskar något liknande

Men jag håller med, samarbeta - gör en bred överenskommelse och återställ vår migrationspolitik till en som fungerar och som vi kan vara stolta över. Där vi står starkt upp för asylrätten, samtidigt som vi arbetar inom EU för en bättre fördelning, där vi ser till att ha en stark nettoinvandring för arbetskraftsförsörjningen som är en stor utmaning nu och i framtiden.

Sedan tycker jag inte vi ska skänka bort skattemedel till de som byggde upp vårt land, det verkar idiotiskt att ge en massa pengar direkt till Bryssel och Holland (vallonerna), samerna som bor över hela Norden (ursprungsbefolkningen), Storbritannien som gått ur EU och Tyskland och även till Finland och Jugoslavien på senare år. Blir inte många kronor kvar för oss som bor kvar här i landet, med en sådan politik.

Problemet är väl att återställa vår migrationspolitik till en som fungerar och som du kan vara stolta över inte har en majoritet, varken i riksdagen eller bland folk. Så då uppkommer ju frågan, accepterar du demokratiskt fattade beslut eller gör du det inte ?

Att vi även i fortsättningen ska ha en arbetskraftsinvandring, en återvändare invandring och ett starkt utbyte av studenter är nog bara ett fåtal som opponerar sig emot.

Nej det finns inget tvång att några partier i riksdagen samarbetar, bara ett krav och ett berättigat sådant, att riskdagen utifrån de mandat som ligger bildar beslutsfähiga majoriteter för de beslut regeringen lägger fram.
Och i migrationsfrågan verkar det ju som om S/M och SD ligger rätt nära varandra och en kompromiss skulle kunna vinna majoritet. Hur de skulle gå till? Tja låt säga att Lövfen sitter kvar, lägger ett förslag som M stöder öppet och sedan SD när det ska tryckas på knapparna..inget tvång då eller hur ;)

Sorry, dåligt uppdaterad på befolkningssiffran i Tyskland när jag hade otur i huvudräkningen. Med de siffror jag har ligger Sverige också snäppet över Tyskland. 69000 beviljades asyl i Sverige och ca 500.000 i Tyskland.
Problemet när man ger felaktigheter sådär är delvis att man tappar trovärdigheten men även resten av din post var byggt på den första delen så det blir lager på lager av fel.

De tog emot ungefär 20% fler än oss per capita under ett år ja, många år innan dess har vi tagit emot ca 300-600% fler än Tyskland. Det ter sig ganska osannolikt att skjutningar skulle vara starkt kopplade till hur många asyl ett land beviljade enbart förra året kan jag hålla med om. När DN granskade skjutningarna fann de dock att minst 90% av gärningsmännen har utländsk bakgrund. Det känns rimligt att anta att många av dessa har kommit hit som flyktingar, anhöriga till flyktingar eller barn till flyktingar. Snarare än exempelvis europeisk arbetskraftsinvandring.
Plocka gärna fram en källa på det Att Tyskland tar emot upp mot 10 ggr fler beror ju på att man är, ekonomiskt sett 10 ggr större.
Immigrants, 2015 (per 1 000 inhabitants).png

1525963951589.webp

Förklara gärna vad du menar.
När tex SSU, S-kvinnor, S-studenter och HBT-Socialdemokrater har vänt sig mot hela eller delar av den nya flyktingpolitiska given som S nu för så slår det sönder partiet innifrån vilket är utmärkt i en valrörelse. Då kommer valarbetarna att känna missmod och dom kommer inte att gå in för sitt jobb till 100% vilket i sin tur leder till dåligt valresultat. Katastrofen blir ett faktum.

Plocka gärna fram en källa på det Att Tyskland tar emot upp mot 10 ggr fler beror ju på att man är, ekonomiskt sett 10 ggr större.
Immigrants, 2015 (per 1 000 inhabitants).png

Det är bara kolla Eurostat eller googla exempelvis "asylum seekers per capita + år". Din bild har inte med flyktingar eller asylsökare att göra.

Det är väl frågan om något parti utan möjligen KD vill samverka med SD pga dess kvinnosyn också. Jag ser stora likheter med deras kvinnosyn med den de påstår att män från Mellanöstern har. De skulle nog bara förstå själva hur förlegade de framstår på den fronten.

Liknande trådar

Samhälle När jag står i affären så har jag lite tröttnat på att behöva spendera ett par minuter för att Googla olika företag för att göra valet...
Svar
4
· Visningar
405
Senast: sjoberga
·
Samhälle Hallå! Jag valde samhälle, men detta kan gälla både mat och ekonomi också, så om samhälle är fel får gärna moderator ändra till rätt :)... 10 11 12
Svar
229
· Visningar
10 590
Senast: Badger
·
IT & mobiler Jaha, 2 partier röstade emot chat control 2.0 resterande ja. C och SD sa nej till förslaget. V och MP tycks ju inte ta sitt jobb på... 2 3
Svar
58
· Visningar
1 699
Senast: MJLee
·
R
Hemmet Vi planerar att skaffa pool till våren, så jag tänkte börja se mig omkring lite redan nu. Problemet är att jag inte vet något alls om...
Svar
6
· Visningar
676
Senast: Luzzan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka