• Samhälle
  • Trådstartare Trådstartare Lilla
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 083
  • Visningar Visningar 59 389
Exakt! Jag är SÅ TRÖTT på att det ska pratas migration HELA TIDEN! Det pratas ju inte om något annat. Det finns ju mängder med valfrågor som är viktigare att lyfta. Inte minst miljöfrågan, vilket i mitt tycke borde vara den hetaste frågan på agendan.
Men väljarna tycker ju att Invandring är viktigaste frågan att komma till rätta med. Med minskad invandring så kan man omfördela kapital till tex sjukvård, skola m.m. Miljö, som du ser i bilden, tycker väljarna inte är viktigt, likaså, jobb och jämställdhet. Invandringen den är absolut viktigaste frågan för väljarna, om väljarna själva får välja ;)
750@60.jpg

Sätter man ihop de två styckena och skyr den andra som pesten utan att den första är med, så är jag med!

Sen tycker jag inte att erfarenhetsbaserad är ett bra begrepp, men det är mest för att det låter för flummigt och låg ribba för mig. Det ska vara vetenskapligt beprövat. Nu vet jag att det finns många bra metoder som går under erfarenhetsbaserat och aldrig behövt vetenskapligt underlag (det är uppenbart att de fungerar) så det är inte helt svart eller vitt.

Finns det uppenbar tvekan om att en erfarenhetsbaserad metod fungerar eller inte så ska den dock prövas vetenskapligt och därefter beslutas om.
Det är svårt. Men det som är trist är ju att många länder har integrerat alternativ vård men vi här verkar anse att det något konstigt, medan England, Tyskland, Schweiz tex har det på sina sjukhus. Det finns ju till och med universitetsutbildningar inom vissa ämnen som många svenskar anser är humbug...

Det är svårt. Men det som är trist är ju att många länder har integrerat alternativ vård men vi här verkar anse att det något konstigt, medan England, Tyskland, Schweiz tex har det på sina sjukhus. Det finns ju till och med universitetsutbildningar inom vissa ämnen som många svenskar anser är humbug...

Tyskland har enorma problem där man till exempel har universitetsutbildningar inom discipliner som är ren humbug. Bästa exemplet är homeopati. Sånt vill vi absolut inte ha hit.

Men väljarna tycker ju att Invandring är viktigaste frågan att komma till rätta med. Med minskad invandring så kan man omfördela kapital till tex sjukvård, skola m.m. Miljö, som du ser i bilden, tycker väljarna inte är viktigt, likaså, jobb och jämställdhet. Invandringen den är absolut viktigaste frågan för väljarna, om väljarna själva får välja ;)
750@60.jpg

Hej.

Jag tycker att invandring/migration är en av de allra viktigaste frågorna. Jag tycker inte att vi ska minska den utan säkerställa att den hålls på en tillräckligt hög nivå och att vi står starkt upp för asylrätten.

Att tycka att migration är en viktig fråga är alltså hyfsat självklart inte synonymt med att tycka att den ska minskas.

Hej då.

Merparten av Sveriges export är väl till närliggande länder i Europa. Men, utan att ha någon statistik erkänner jag, tror att svenskar allmänt flyger mer än de flesta andra länders invånare. Hur, ska, bör vi få ner antalet flygresor? Eller är det ens ett problem?

Jag menar att vi flyger mer för att det behövs med långa avstånd. Jag tycker vi ska sluta subventionera fossilt flygbränsle, för att snabbare få till grönare flyg och en viss flytt till andra transportmedel där flyget är onödigt.

Sedan tänker jag mest på affärsflygande och inte Thailandsresor vilka man kan tycka att man inte har ett skäligt behov av att göra en gång om året.

Sen har jag väl ett skadat perspektiv som bara jobbat på företag där vi skapat produkter för en bred global marknad där vi till och med finns med i klimatforskning på Antarktis.

Hej.

Jag tycker att invandring/migration är en av de allra viktigaste frågorna. Jag tycker inte att vi ska minska den utan säkerställa att den hålls på en tillräckligt hög nivå och att vi står starkt upp för asylrätten.

Att tycka att migration är en viktig fråga är alltså hyfsat självklart inte synonymt med att tycka att den ska minskas.

Hej då.
Alla partier utom två har nu ett kapplöpningsrace ang minskad, strypt, invandring. Det såg vi i nyss i Agenda. Detta eftersom politikerna ser att väljarna anser att minskad invandring är det viktigaste frågan. Men som du själv ser i bilden så här man gjort skillnad på Invandring och Integration :grin:. Integrationen anser väljarna vara bra mycket mindre viktig än själva Invandringen, enligt bilden

N
Alla partier utom två har nu ett kapplöpningsrace ang minskad, strypt, invandring. Det såg vi i nyss i Agenda. Detta eftersom politikerna ser att väljarna anser att minskad invandring är det viktigaste frågan. Men som du själv ser i bilden så här man gjort skillnad på Invandring och Integration :grin:. Integrationen anser väljarna vara bra mycket mindre viktig än själva Invandringen, enligt bilden

Faktakorrektion. Det var 4 partier som uttalade sig starkt emot detta race till botten av svenska värderingar, antal mottagna och hård retorik.

N

Faktakorrektion. Det var 4 partier som uttalade sig starkt emot detta race till botten av svenska värderingar, antal mottagna och hård retorik.
Dom där två kommer att tvingas in i ledet, dessutom säger ett av dom att det man anser är bara tillfälligt eller bara en engångsföretelse

Återigen så visar verkligheten att den inte är vad du tror. ;) Men jag förstår dig, det är många som gör som du, när argumenten tryter så försöker man anpassa den andres åsikter till ens egna argument och när det inte hjälper går man ut och angriper personligen istället.
Ja jag har djur på markerna runt huset som jag äger, men jag förtjänar mitt bröd till stor del genom arbete utanför gården, ja utanför Sverige med för den delen. Främlingsfientlighet passar inte i hop med den verksamheten, eftersom jag till stor del möter och arbetar med främmande människor av olika etnisk härkomst. Därför finner du ingenstans att jag angriper personer utifrån etnisk härkomst.

Samtidigt så har jag lärt mig att ekonomi hör ihop med den frihet jag har, och det gäller tyvärr för nationer med. En nations frihet hänger intimt samman med den ekonomiska situation landet befinner sig i. Hög arbetslöshet, social otrygghet bäddar för odemokratiska tendenser, vare sig de är bruna eller röda.

Till slut, lyft näsan och se vilken fråga som har störst tyngd i den kommande valrörelsen. Det är en fråga som är intimt sammankopplad till de olika myndigheternas ekonomi, med arbetslöshet och social otrygghet. Sedan kollar du vilka frågor har beröringspunkter med dessa tre och en del av invandringsfrågan dyker upp.
Det är som den gamla slagdängan från början av sjuttiotalet, den om att allt hör samman med politiken .

PS. Någon förklaring till hur du vill lösa problemen har inte dykt upp än..är den så svår att finna?
Nä för jag är, liksom de flesta andra inte intresserad att föra en politisk diskussion med er som anser att invandringen är grund till alla problem. Jag är helt enkelt inte så naiv så det är inget intresse jag har. Vill du föra diskussioner här är ett tips att sluta vrida och vända på allt så det blir en egen monolog med dig själv till slut. Du vinner inga diskussioner här - du förlorar den för att ingen orkar med det sätt du diskuterar på eftersom du inte är ett dugg intresserad av att höra vad andra säger, bara att ha monolog med dig själv.

Jag håller inte med dig och jag har sett flera kommuner som både får ut invandrare i jobb och som går plus på integrationen. När jag kommenterade det hade du ju inte ens koll på vilka som räknas till just den delen i en kommun utan trodde det även var asylsökande. Ett direkt felaktiga påstående.

750@60.jpg
Hej. Du har fortfarande inte svarar på varför SD väljer att gå tillbaka till 1800-tals värderingar när det gäller kvinnor och är emot samkönade par. Känns väldigt mycket som extremistgrupperna inom islam? Är det så ni vill utstå? Eller är du betald och får bara hetsa de frågor som handlar om invandring?

Tyskland har enorma problem där man till exempel har universitetsutbildningar inom discipliner som är ren humbug. Bästa exemplet är homeopati. Sånt vill vi absolut inte ha hit.
sen tycker jag också som en Enhet, att vi ska ha oberoende forskning med statliga medel på läkemedel och jag tycker också livsmedel osv.

Minns när det gick ut en rapport om SSRI-preparat, hur overksamma de var, och hur snabbt allt tystades ner. Sen går man ut och säger att det botar men hur många är det som är tillbaka 100% på sina jobb? Isåfall borde ju väldigt få vara sjukskrivna. Vården har verkligen misslyckats i alla år om man ser på sjukskrivningsantal. Och samtidigt anser de sig ha rätt att fördöma andra metoder som kanske fungerar eller ett samarbete.

Har aldrig hört talas om Enhet innan faktiskt, men de verkar ha ganska mycket som jag håller med om.

sen tycker jag också som en Enhet, att vi ska ha oberoende forskning med statliga medel på läkemedel och jag tycker också livsmedel osv.

Minns när det gick ut en rapport om SSRI-preparat, hur overksamma de var, och hur snabbt allt tystades ner. Sen går man ut och säger att det botar men hur många är det som är tillbaka 100% på sina jobb? Isåfall borde ju väldigt få vara sjukskrivna. Vården har verkligen misslyckats i alla år om man ser på sjukskrivningsantal. Och samtidigt anser de sig ha rätt att fördöma andra metoder som kanske fungerar eller ett samarbete.

Har aldrig hört talas om Enhet innan faktiskt, men de verkar ha ganska mycket som jag håller med om.
JAG är uppriktigt intresserad av hur de tänker i sin övriga politik eftersom Sverige har fler frågor än just invandringen.

Hej. Du har fortfarande inte svarar på varför SD väljer att gå tillbaka till 1800-tals värderingar när det gäller kvinnor och är emot samkönade par. Känns väldigt mycket som extremistgrupperna inom islam? Är det så ni vill utstå? Eller är du betald och får bara hetsa de frågor som handlar om invandring?
Nu har ju statsministern bestämt sig för att gå till val på att minska invandringen. Han är nu beredd på att ställa invandringen mot S röster. Han har startat kapplöpningsracet mot invandringen. Det är ju bra att han har fattat detta. Om det sen hjälper får framtiden visa.

Sverige har fler frågor än just invandringen.
Exakt. I den riktiga världen utanför buke så är invandring verkligen inte den enda och stora frågan.
SDs politik i de stora viktiga samhällsfrågorna tål inte belysning så de upprepar migration som en trasig gammal vinylskiva. Plus alla de som har som huvudsaklig sysselsättning att invadera forum och fb med SD-propaganda.

Människor på gator och torg villl inte prata invandring. Valarbetare sitter inte och diskuterar invandring i mitt parti.

Miljö är inte en fråga som begränsas till vad enskilda personer kan göra. Det kan vara kommunala projekt som t.ex. att förse reningverk med metoder som minskar mikroplaster och läkemedel. Att sluta lägga konstgräs på fotbollsplanerna. Det kan vara att möjliggöra företagande med innovationer i miljöområdet. Både kommuner och staten kan göra mycket för att underlätta företagande och innovation.

Vi har stora bekymmer med bostadssituationen runt om i landet. Varför måste byggandet vara så dyrt att vanliga normalinkomsttagare i en vanlig medelstor kommun inte kan bära den dyra hyran.
Till och med i min lilla kommun med under 25' innevånare finns det hemlösa som inte har andra bekynmmer än att det itne finn bostäder. Inga missbruk, ingenkriminalitet. Inga bostäder. Kommunala bostadsbolagetr hade i början av veckan en ledig bostad. EN. Vad händer om det blir en rökskada i ett trapphus?

Det finns en oändlig mängd frågor som folk i gemen är intresserade av. Vård och äldreomsorg t.ex.

Nu har ju statsministern bestämt sig för att gå till val på att minska invandringen. Han är nu beredd på att ställa invandringen mot S röster. Han har startat kapplöpningsracet mot invandringen. Det är ju bra att han har fattat detta. Om det sen hjälper får framtiden visa.
Jag är inte intresserad vad statsministern har bestämt, jag är intresserad av att veta mer om den politik ni driver och vill driva nästa period - utöver invandrarfrågan.

Hur kan bostäder eller äldreomsorg ha problem när pengar inte anses vara ett problem? Det är väl bara lägga massa miljarder på det isf? Pengar anses väl obegränsade så lägg mera på allt?

Jag är inte intresserad vad statsministern har bestämt, jag är intresserad av att veta mer om den politik ni driver och vill driva nästa period - utöver invandrarfrågan.
Vilka är ni menar du?
När vi vet hur mycket invandringen ska minska då vet vi också hur mycket kapital vi har att omfördela till vår välfärd. Först då vet vi hur mycket extra skola, sjukvård mfl ska få. Med minska invandring kommer migrationsverket per automatik att tilldelas mycket mindre resurser och folk blir uppsagda och får jobba med något annat. Ja ni säger ju att det är arbetsbrist så det blir väl inga problem att omfördela migrationsverkets personal till andra jobb. Det i sin tur ger kommuner uti landet annat att lägga pengar på än att ta hand om det som migrationsverket bara skyfflar ut

Vilka är ni menar du?
När vi vet hur mycket invandringen ska minska då vet vi också hur mycket kapital vi har att omfördela till vår välfärd. Först då vet vi hur mycket extra skola, sjukvård mfl ska få. Med minska invandring kommer migrationsverket per automatik att tilldelas mycket mindre resurser och folk blir uppsagda och får jobba med något annat. Ja ni säger ju att det är arbetsbrist så det blir väl inga problem att omfördela migrationsverkets personal till andra jobb. Det i sin tur ger kommuner uti landet annat att lägga pengar på än att ta hand om det som migrationsverket bara skyfflar ut
Det är flera av oss som frågat om specifika frågor i er politik och var ni står. Men du verkar inte kunna svara. Att skylla även dessa på invandringen duger inte. Jag vill ha bättre svar än så.

Liknande trådar

Samhälle När jag står i affären så har jag lite tröttnat på att behöva spendera ett par minuter för att Googla olika företag för att göra valet...
Svar
4
· Visningar
403
Senast: sjoberga
·
Samhälle Hallå! Jag valde samhälle, men detta kan gälla både mat och ekonomi också, så om samhälle är fel får gärna moderator ändra till rätt :)... 10 11 12
Svar
229
· Visningar
10 589
Senast: Badger
·
IT & mobiler Jaha, 2 partier röstade emot chat control 2.0 resterande ja. C och SD sa nej till förslaget. V och MP tycks ju inte ta sitt jobb på... 2 3
Svar
58
· Visningar
1 698
Senast: MJLee
·
R
Hemmet Vi planerar att skaffa pool till våren, så jag tänkte börja se mig omkring lite redan nu. Problemet är att jag inte vet något alls om...
Svar
6
· Visningar
676
Senast: Luzzan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Vi som letar häst II
  • Födda 2022