Återigen så visar verkligheten att den inte är vad du tror.

Men jag förstår dig, det är många som gör som du, när argumenten tryter så försöker man anpassa den andres åsikter till ens egna argument och när det inte hjälper går man ut och angriper personligen istället.
Ja jag har djur på markerna runt huset som jag äger, men jag förtjänar mitt bröd till stor del genom arbete utanför gården, ja utanför Sverige med för den delen. Främlingsfientlighet passar inte i hop med den verksamheten, eftersom jag till stor del möter och arbetar med främmande människor av olika etnisk härkomst. Därför finner du ingenstans att jag angriper personer utifrån etnisk härkomst.
Samtidigt så har jag lärt mig att ekonomi hör ihop med den frihet jag har, och det gäller tyvärr för nationer med. En nations frihet hänger intimt samman med den ekonomiska situation landet befinner sig i. Hög arbetslöshet, social otrygghet bäddar för odemokratiska tendenser, vare sig de är bruna eller röda.
Till slut, lyft näsan och se vilken fråga som har störst tyngd i den kommande valrörelsen. Det är en fråga som är intimt sammankopplad till de olika myndigheternas ekonomi, med arbetslöshet och social otrygghet. Sedan kollar du vilka frågor har beröringspunkter med dessa tre och en del av invandringsfrågan dyker upp.
Det är som den gamla slagdängan från början av sjuttiotalet, den om att allt hör samman med politiken .
PS. Någon förklaring till hur
du vill lösa problemen har inte dykt upp än..är den så svår att finna?