Oj, det har jag aldrig märkt avInte så ovanligt att de är enmanshundar dock. Kan bli svårt för barnen att träna om de bara har ögon för husse/matte.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Oj, det har jag aldrig märkt avInte så ovanligt att de är enmanshundar dock. Kan bli svårt för barnen att träna om de bara har ögon för husse/matte.
Har sett flera. Mest mellanpudlar då.
Haha, motsatt erfarenhet här. Vad lustigt! De jag träffat (som sagt, nästan uteslutande mellanpudlar men även dvärg och toy, någon enstaka storpudel) har närmast varit "artigt" reserverade mot andra än ägaren, hälsat och så men inte mer. Inga plåster alls utan rätt mycket integritet. Sedan clowniga och flamsiga, absolut, men framför allt på så sätt att de går upp i sitt eget, sticker med leksaker etc. Har inte haft pudel själv men min syster har haft en knippe och genom henne har jag träffat många, framför allt från tränings- och tävlingsinriktade kennlar.Tycker verkligen inte att det överensstämmer med vare sig min vardagsuppfattning av rasen eller rasbeskrivningen som belyser just att det är en glad familjehund. Svägerskan är uppfödare och många bekantskaper har/har haft just mellan och dvärgpudel.
De är skoj och lättlärda och sociala! En del blir kanske plåster, men då tenderar de att 'plåstra' på i princip Alla. ^^
Vi får kanske komma överens om att vi inte är överens.
Vad sägs om en papillon då? Jag har träffat ett flertal som har varit otroligt trevliga. De har varit positiva och "med" på allt, tränats och tävlats i lite allt möjligt som ägarna tyckt om och gärna spenderat övrig tid sittandes i någons knä och bli klappade.Ja, den ska i första hand vara en sällskapshund. Det är nummer 1, 2 och 3.
Agilityn är mest för att det ska vara roligt, det är inte superviktigt eller avgörande i valet...men vi vill kunna leka, jogga, köra agility på kul-nivå iaf...så en fransk bulldogg är kanske inte på tapeten