Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Jag tänkte att vi kunde ha en tråd där vi skriver om våra vallhundar och vad vi gör med dem mm. jag sökte men jag hittade ingen sen innan.
Jag har nu haft min lancashire heelervalp i hela 4 dagar och hon är så duktig så. Sover hela nätterna och har bara kissat inne någon gång för att jag inte har varit tillräckligt snabb ut.
Hon är PIGG och mycket bestämd.
Jag har tänk ställa ut henne och träna agility eller lydnad.
Vilken sötis!! Vilken kennel kommer din ifrån?
Jag har också heeler! (såklart)
Min lilla skrutt är ett och ett halvt år. Planen för honom är att vara med mig i stallet, han springer bredvid hästen när jag rider. Och så ska vi nog ge oss på lite Agillity under hösten. Har haft funderingar på att testa att valla med honom men vi får väl se...
Hoppas att länken fungerar (är sjukt oteknisk) På bilden är han typ 16 veckor, vår söta storpudel fick också vara med http://s47.photobucket.com/albums/f171/symfoni/?action=view¤t=DSC09006.jpg&newest=1
Siv är nu 5 månader och hon är en pärla. Hon är otroligt lättjobbad och följsam. Hon är med i stallet varje dag tillsammans med min andra hund och hon har inga valltendenser alls på hästarna.
Jag kan inte vara mer nöjd över mitt val av ras!!
Vad kul! Jag är också väldigt nöjd.
Men något som jag har reagerat på i efterhand är att när vi letade heeler kennel och hade kontakt med en hel drös uppfödare så sa i princip alla att "Heelern kan du ha både om du är väldigt aktiv och även om du är rullstolsbunden pensionär" Vet inte hur det är med Siv men Algot hade aldrig klarat av att leva med en pensionär som inte kan motionera ordentligt! Har även läst det i ett par hundböcker och jag tycker det är så himla märkligt för heelern känns som en väldigt aktiv ras..
Hundavel & Ras
Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök.
Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
Hundavel & Ras
Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
Trädgård & Växter Glömde min pelargon ute i natt, den var inte utevan men ser ut att ha överlevt.
Tror jag ska sluta gulla med tomaterna o plantera dom i...