Vallningar

Få tillbaka mensen efter fyra månaders uppehåll verkar hjälpa mot vallningarna iallafall :cool: 🤷‍♀️
Har inte haft på över ett år så det tror jag inte är något för mig.

Har haft enorm mensvärk i närmare 40 år, svimmat på stan, spytt när jag kört bil o s v, och tänkte att precis allt är bättre än detta helvete, men vissa dagar börjar jag undra om det inte skulle vara bättre med mens ändå...
 
Har inga preparat att föreslå men vill också slå ett slag för idén med kylduk ovan. För mig hjälpte (vågar knappt använda imperfekt, men vallningsperioden verkar faktiskt vara över för min del) det väldigt mycket att kyla just nacken. Jag använde ofta en våt kökshandduk, men det bör ju gå att fixa till något lite mer diskret och ha till hands.
Vill inte sabba det för dig, men jag har flera gånger trott att mina har varit över, men efter några månader har de kommit tillbaka ännu värre än innan :(
 
Sådär ska man inte behöva ha det! Jag hade det precis som du jättejobbigt med vallningar men tog upp det med min gynekolog och fick en hormonspray som heter Lenzetto. Tar en spray på insidan av underarmen varje kväll innan läggdags. Tio dagar per månad gör jag uppehåll och äter då istället en tablett som heter Provera. Har inte haft några vallningar sedan dess. Superskönt!
 
Sådär ska man inte behöva ha det! Jag hade det precis som du jättejobbigt med vallningar men tog upp det med min gynekolog och fick en hormonspray som heter Lenzetto. Tar en spray på insidan av underarmen varje kväll innan läggdags. Tio dagar per månad gör jag uppehåll och äter då istället en tablett som heter Provera. Har inte haft några vallningar sedan dess. Superskönt!
Det låter precis som något för mig! Ska ta upp den behandlingen med gynekologen.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag skrev i höstas ett dagboksinlägg här om min jobbiga mens ( https://www.bukefalos.se/threads/menshelvete.1472885/ ). Efter att ha...
Svar
1
· Visningar
896
Senast: cewe
·
Kropp & Själ Orkar inte vara anonym.... I våras fick jag tillfälle att vara med i en smärtstudie gjord av Örebros universitet för att få hjälp med...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
28 017
Senast: EmmaW
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Efter att ha varit extremt stilla under ett par månader, och med tanke på att jag kommer att köra en motionsplan under våren, så var jag...
Svar
0
· Visningar
643
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det satte rejäl fart under sensommaren 2007. Jag skulle fotografera på min väns bröllop. När jag kommer dit börjar jag fumla med min...
Svar
0
· Visningar
1 571
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2023 -den andra
  • HusdjursGPS

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp