Valp 2020 del 2

Min "lugna" kelpie har långsamt förvandlats till en energisk evighetsmaskin. Älskar det i träningen, i vardagen lite mer enerverande.

Hon visar så otroligt fina delar i träningen, enorm energi och bra fokus i lydnaden, outtröttlig i uppletandet och noggrann (för det mesta) i spåret. Att ligga plats får vi dock träna lite mer på...

I oktober debuterade i apellspåret och blev uppflyttade till lägre klass som jag hoppas att vi kan starta till våren.

Enkel i vardagen även om hon gärna påtalar när hon har tråkigt. Inga problem att vara ensam trots mycket lite träning på detta. En riktig mattegris.

DEA_5848 (2).JPG
 
Jag blir bara mer och mer imponerad över min lilla. I helgen hade vi lydnadsläger och Imperia lyckades givetvis tajma, inte bara sitt första löp utan även höglöpet till just då. Men det märktes inte på henne. Hon jobbade på precis som vanligt utan att mattas av ett dugg. Den arbetsmotorn och följsamheten hon besitter tillhör inte vanligheterna bland hoffarna. 🤩
2AD37ECB-864A-4B35-802E-3FBA963898F1.jpeg
 
Som förstagångsägare måste jag säga att det här med vuxen hund är ju riktigt bekvämt. Servus blir 2 år i mars, så än är han ju ung och inte färdig, men det är häftigt att ser hur vi har utvecklats ihop och lärt varandra hur vi vill ha det. I det mesta är han en enkel och glad hund som gör livet så mycket roligare :love:
20211123_091747.jpg
 
Som förstagångsägare måste jag säga att det här med vuxen hund är ju riktigt bekvämt. Servus blir 2 år i mars, så än är han ju ung och inte färdig, men det är häftigt att ser hur vi har utvecklats ihop och lärt varandra hur vi vill ha det. I det mesta är han en enkel och glad hund som gör livet så mycket roligare :love: Visa bifogad fil 82124
Jag tycker det är hur smidigt som helst att starta med en lite äldre hund. Man slipper valptiden när det bara bits, pissas och skits inne och allt ska läras in för första gången. Båda mina har jag tagit hem vid 4 månaders ålder och bara de extra veckorna har gjort enorm skillnad.
 
Jag blir bara mer och mer imponerad över min lilla. I helgen hade vi lydnadsläger och Imperia lyckades givetvis tajma, inte bara sitt första löp utan även höglöpet till just då. Men det märktes inte på henne. Hon jobbade på precis som vanligt utan att mattas av ett dugg. Den arbetsmotorn och följsamheten hon besitter tillhör inte vanligheterna bland hoffarna. 🤩
Visa bifogad fil 81717
Har så dålig koll på alla (:o) men har hon gått MH? Syntes det skillnad där också mot hur de brukar vara? :)
 
Jag tycker det är hur smidigt som helst att starta med en lite äldre hund. Man slipper valptiden när det bara bits, pissas och skits inne och allt ska läras in för första gången. Båda mina har jag tagit hem vid 4 månaders ålder och bara de extra veckorna har gjort enorm skillnad.
Jag hade turen att ha en väldigt enkel valp, så jag tyckte det var väldigt roligt med liten plutt. Det var väl därför jag hade trott att jag skulle sakna valptiden lite, men nej, jättekul fas som jag gärna gör om i framtiden (och hoppas på lika okomplicerad valp då :p ) men vuxen hund är ännu roligare!
 
Jag hade turen att ha en väldigt enkel valp, så jag tyckte det var väldigt roligt med liten plutt. Det var väl därför jag hade trott att jag skulle sakna valptiden lite, men nej, jättekul fas som jag gärna gör om i framtiden (och hoppas på lika okomplicerad valp då :p ) men vuxen hund är ännu roligare!
Samma här! Okomplicerad och urgullig valp blev en okomplicerad och urgullig hund 😍 (Briard)
 
Emiron fyllde 2 år igår, fy fan vad tiden går fort. Nästa år blir han 3... Det känns som att han kom hit igår. Hade Filimon levt hade han blivit 8 år iår och det är hela 4 år sedan han gick bort. Ibland undrar man vart tiden tar vägen egentligen.
 
Emiron fyllde 2 år igår, fy fan vad tiden går fort. Nästa år blir han 3... Det känns som att han kom hit igår. Hade Filimon levt hade han blivit 8 år iår och det är hela 4 år sedan han gick bort. Ibland undrar man vart tiden tar vägen egentligen.
Känner detsamma! Min blev ett år i september så i år ska vi röntga henne, genomföra BPH och få henne exteriörbedömnd - det har känts så långt bort hela tiden. Men nu börjar de bli vuxna!
 
Jag håller med, det är galet vad tiden går fort.
Louie är snart två år, 30/3, och han är ju faktiskt en riktig hund nu :laugh: forfarande valpig och ung i huvudet, men ändå i full träning. BPH och röntgen är redan gjort, så nästa steg är väl provstart, men det blir nog inte förrän till hösten.

A0855E5D-6329-44FE-B66F-B5FE94758D1F.jpeg
 
Jag håller med, det är galet vad tiden går fort.
Louie är snart två år, 30/3, och han är ju faktiskt en riktig hund nu :laugh: forfarande valpig och ung i huvudet, men ändå i full träning. BPH och röntgen är redan gjort, så nästa steg är väl provstart, men det blir nog inte förrän till hösten.

Visa bifogad fil 83414
Jag blir alltid så förvånad över hur spretig labben är som ras. Sambons jaktlabbe är verkligen extremt liten och feminin, hon blir 5 år i februari och folk tror fortfarande att hon är max 1 år. Sen ser man jaktlabbar som denna och tänker "är det ens samma ras?".
 
Jag blir alltid så förvånad över hur spretig labben är som ras. Sambons jaktlabbe är verkligen extremt liten och feminin, hon blir 5 år i februari och folk tror fortfarande att hon är max 1 år. Sen ser man jaktlabbar som denna och tänker "är det ens samma ras?".

Ja, utseendet blir ju ofta spretigt när man avlar på prestation 😊 de finns verkligen i hela spannet, från små 18-kilosräkor till rejäla klumpar på 36-37 kg. Och allt däremellan!
Louie är ju tung om man ser på vågen, men ändå relativt lätt byggd. Långa ben. Ska se om jag har någon uppställningsbild på honom!
 
Ja, utseendet blir ju ofta spretigt när man avlar på prestation 😊 de finns verkligen i hela spannet, från små 18-kilosräkor till rejäla klumpar på 36-37 kg. Och allt däremellan!
Louie är ju tung om man ser på vågen, men ändå relativt lätt byggd. Långa ben. Ska se om jag har någon uppställningsbild på honom!

Har så klart ingen från sidan, men denna ger ju ett hum.

F84E2A58-C632-4251-B249-CF9B325AD9B6.jpeg
 
Så attans snygg :love:
Det är så härligt när det inte är någon tvekan på kön bara av att se på dom. Han är verkligen maskulin utan att vara tung :heart
tack, vilken fin komplimang :heart
Jag är väldigt förtjust i honom, både utseendemässigt, arbetsmässigt och till hans fina sätt!

Floyd och Louie är ju från samma uppfödare, samma tiklinje till och med, men de är ju inte så lika. Uppfödaren valde mellan två hanar i slutet, och kommentaren om varför hon valde den hon gjorde och inte Louie var ”De är typ identiska, men din är mycket snyggare. Du fick den fula förra gången, denna gången tar jag den med fula öron” :laugh:
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 665
Senast: jemeni
·
Hundträning Hej alla, Jag känner mig lite uppgiven och vill därför rådfråga er. Det är så att jag i måndags hämtade hem en 8-veckors basset-valp...
Svar
13
· Visningar
5 655
Senast: TinyWiny
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
11 268
Senast: Milosari
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 086
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp