Torsten är 7 månader.
Han är med mig hel dagarna. Vi går en morgonpromenad på 45-60 minuter. En del av promenaden är han lös och kan lufta och undesöka efter eget huvud.
(Jag är väl medveten om att man inte får ha hundar lösa vid den här tiden, men jag har honom på ställen där han inte kan ta sig någonstans. Han är liten och gräset är så högt att han inte klarar av att gå annat än på vägarna vi går. Han går vilse bara han går en halvmeter in i gräset).

Han är med mig i trädgården och vedstaplandet. Åker jag iväg är han hemma eller följer med i bilen. Tyvärr blir han åksjuk direkt så det går åt åksjuketabletter. Vi for en kort tur på en kvart idag och när vi kom fram hade han spytt ner hela buren. Trodde det skulel gå utan tablett.....

Jag har dåligt samvete för att jag inte aktiverar honom med träning. Jag gör det jag orkar och jag tror inte det riktigt räcker, han blir rastlös emellanåt.

Jag tänker på det personer tidigare skrivit, att han kanske behöver mer passivitetsträning?
Ni verkar ha gjort stora framsteg annars och han är ju fantastiskt söt :love:
 
Igor växer så det knakar. Är så himla glad över denna lilla hund, han är världens roligaste både i vardagen och i träning. Väldigt intensiv med mycket egna idéer, dock inte så jävlig som jag hade väntat mig så jag har redan börjat planera smått för hund nr 3... :angel: Han har börjat mogna så himla fint och är riktigt harmonisk och trevlig att ha och göra med, vuxna hunden har till och med börjat tycka om honom och bjuder självmant in till lek. Igor tycker nog fortfarande att han är störst, bäst och vackrast men han är inte lika dryg längre och har kommit ner på jorden så pass mycket att han lyssnar när hon blir förbannad.

Jag började jobba igen för några veckor sedan så Igor spenderar 3-4 dagar i veckan hemma hos en av mina vänner och hennes två hundar. Han hänger med på allt vad dom hittar på och brukar vara rätt nöjd efter en dag där, så oftast gör vi inte på så mycket mer dom dagarna. Försöker ta oss ut i skogen några gånger i veckan för att gå promenader där han får springa lös, och några gånger i veckan åker vi ut till klubben och tränar samt hänger med folk och hundar. Övriga dagar tränar vi lite hemma, mest lydnadsgrunder men även en del shaping av mer eller mindre nödvändiga beteenden. Annars blir det dagligen några korta promenader hemmavid, med fokus på att Igor inte ska ta sin roll som kvarterets polis på största allvar. Det går framåt, men vi har återkommande diskussioner om huruvida duvor är välkomna i området eller inte :cautious:

 
Igor växer så det knakar. Är så himla glad över denna lilla hund, han är världens roligaste både i vardagen och i träning. Väldigt intensiv med mycket egna idéer, dock inte så jävlig som jag hade väntat mig så jag har redan börjat planera smått för hund nr 3... :angel: Han har börjat mogna så himla fint och är riktigt harmonisk och trevlig att ha och göra med, vuxna hunden har till och med börjat tycka om honom och bjuder självmant in till lek. Igor tycker nog fortfarande att han är störst, bäst och vackrast men han är inte lika dryg längre och har kommit ner på jorden så pass mycket att han lyssnar när hon blir förbannad.

Jag började jobba igen för några veckor sedan så Igor spenderar 3-4 dagar i veckan hemma hos en av mina vänner och hennes två hundar. Han hänger med på allt vad dom hittar på och brukar vara rätt nöjd efter en dag där, så oftast gör vi inte på så mycket mer dom dagarna. Försöker ta oss ut i skogen några gånger i veckan för att gå promenader där han får springa lös, och några gånger i veckan åker vi ut till klubben och tränar samt hänger med folk och hundar. Övriga dagar tränar vi lite hemma, mest lydnadsgrunder men även en del shaping av mer eller mindre nödvändiga beteenden. Annars blir det dagligen några korta promenader hemmavid, med fokus på att Igor inte ska ta sin roll som kvarterets polis på största allvar. Det går framåt, men vi har återkommande diskussioner om huruvida duvor är välkomna i området eller inte :cautious:


Pumis alltså :love: han är fantastisk!
 
Rex är 14 veckor och tillbringar större delen av dagen i lekandes i trädgården eller sovandes inne. Vi tränar lite inkallning och han kan "sitt". Han följer med till stallet några gånger om dagen och fodrar de hästar som inte går på bete. Där stjälper han till med att packa hökorgarna. 😄 Vi går också koppelpromenad och kollar beteshästarna. Han går jättefint i koppel av sig själv. (Än så länge!) Tyvärr gillar han småsten så jag håller på att träna in kommandot "byta" dvs att han får byta sin sten mot en godis. Det går ganska bra. Han är så göllig!
 

Bifogade filer

  • 20200710_171305.jpg
    20200710_171305.jpg
    395,1 KB · Visningar: 63
Igor växer så det knakar. Är så himla glad över denna lilla hund, han är världens roligaste både i vardagen och i träning. Väldigt intensiv med mycket egna idéer, dock inte så jävlig som jag hade väntat mig så jag har redan börjat planera smått för hund nr 3... :angel: Han har börjat mogna så himla fint och är riktigt harmonisk och trevlig att ha och göra med, vuxna hunden har till och med börjat tycka om honom och bjuder självmant in till lek. Igor tycker nog fortfarande att han är störst, bäst och vackrast men han är inte lika dryg längre och har kommit ner på jorden så pass mycket att han lyssnar när hon blir förbannad.

Jag började jobba igen för några veckor sedan så Igor spenderar 3-4 dagar i veckan hemma hos en av mina vänner och hennes två hundar. Han hänger med på allt vad dom hittar på och brukar vara rätt nöjd efter en dag där, så oftast gör vi inte på så mycket mer dom dagarna. Försöker ta oss ut i skogen några gånger i veckan för att gå promenader där han får springa lös, och några gånger i veckan åker vi ut till klubben och tränar samt hänger med folk och hundar. Övriga dagar tränar vi lite hemma, mest lydnadsgrunder men även en del shaping av mer eller mindre nödvändiga beteenden. Annars blir det dagligen några korta promenader hemmavid, med fokus på att Igor inte ska ta sin roll som kvarterets polis på största allvar. Det går framåt, men vi har återkommande diskussioner om huruvida duvor är välkomna i området eller inte :cautious:

Alltså öronen... 😍😍😍
 
Vi gör inte så mycket alls. Hella är 16 veckor nu och leker sig igenom livet, typ. Hon är med mig på jobbet och ligger och sover på kontoret större delen av dagen. Sen går hon några rundor och blir klappad och kliad av resterande personal här :D för att sen sova lite till. Hemma springer vi mest runt på gården och lattjar. Hon kan sitt och gå i koppel men det är typ det. i Augusti börjar valpkursen men fram tills dess så är det bara hänga med oss när vi gör något som finns på planeringen.
 
Alltså, den här valpen är mer vild än tam just nu :laugh: herregud, funderar (nästan) seriöst på att ha honom kopplad dygnet runt med tanke på hur han härjar. Det är verkligen inte lätt att begränsa honom!
Idag är femte dagen han är haltfri, så han har fått vara med mig ensam ute i trädgården och greja. Han får vara lös inomhus under uppsyn med Ladda, hon är den enda som han inte kan hetsa igång till en lek som snabbt urartar och slutar med totalt labbefnatt :p
 
skämskudde.

Var ute i skogen. På den skogsväg jag sprungit, cyklat, ridit och promenerat på i säkert 50 år. Har aldrig mött någon.

Torsten var lös och plötsligt dyker det upp en ryttare. Han vrålar och rusar dit vilt skällande. Inte en chans att kunna bryta. Jag ber skamset om ursäkt, och lyckas till slut få tag i honom genom att kommendera sitt. :(

Tack och lov var det en lugn och hundvan häst.

/den usla hundägaren
 
Alltså, den här valpen är mer vild än tam just nu :laugh: herregud, funderar (nästan) seriöst på att ha honom kopplad dygnet runt med tanke på hur han härjar. Det är verkligen inte lätt att begränsa honom!
Idag är femte dagen han är haltfri, så han har fått vara med mig ensam ute i trädgården och greja. Han får vara lös inomhus under uppsyn med Ladda, hon är den enda som han inte kan hetsa igång till en lek som snabbt urartar och slutar med totalt labbefnatt :p
Atan är som som sin mamma :laugh: valpen skäller och vill leka, Atan går till mig och tittar på mig med uppsynen "Snälla matte kan du ta bort den, det gör ont i öronen!" Helt perfekt att ha inomhus med valpen :)
 
Atan är som som sin mamma :laugh: valpen skäller och vill leka, Atan går till mig och tittar på mig med uppsynen "Snälla matte kan du ta bort den, det gör ont i öronen!" Helt perfekt att ha inomhus med valpen :)

Atan :love:
Det är verkligen toppen! Ladda kan nedlåta sig till lite lek, men är väldigt bestämd med vilka ben som är hennes och vilken bädd som är hennes :D han har sjuk respekt för henne och även för Finn, not so much för stackars Floyd :laugh:
 
Atan :love:
Det är verkligen toppen! Ladda kan nedlåta sig till lite lek, men är väldigt bestämd med vilka ben som är hennes och vilken bädd som är hennes :D han har sjuk respekt för henne och även för Finn, not so much för stackars Floyd :laugh:
Haha, stackars Floyd :p Atan delar snällt med sig av leksaker, men är väldigt bestämd med att soffan och matte, det är hennes :D
 
Vi har passat en vuxen hund i ett dygn. Vi passar henne då och då, men har inte gjort det sen valpen flyttade in. En fantastisk natt som bestått av att tiken vaknat och slickat på sig/vankat/allmänt suckat -> valp med vaktinstinkt vaknar och skälltjuter -> matte vaknar helt groggy och försöker förklara för valpen att det inte är en inbrottstjuv i vårt sovrum -> alla somnar om, och så går det allt mellan 10 min och en timme innan vi började om igen :banghead:
Tur att han är söt...
 
Vi har passat en vuxen hund i ett dygn. Vi passar henne då och då, men har inte gjort det sen valpen flyttade in. En fantastisk natt som bestått av att tiken vaknat och slickat på sig/vankat/allmänt suckat -> valp med vaktinstinkt vaknar och skälltjuter -> matte vaknar helt groggy och försöker förklara för valpen att det inte är en inbrottstjuv i vårt sovrum -> alla somnar om, och så går det allt mellan 10 min och en timme innan vi började om igen :banghead:
Tur att han är söt...
All sympati.

Min slyngel skälltjuter med jämna mellan rum han med. Fast åt knäppningar i det gamla timmerhuset, åt bilar som far förbi på vägen eller åt ingenting alls.

Hans utbrott inatt visade sig dock bero på konkreta behov. Jag hittade ett par toalettbesök när jag vaknade. Trampade i det ena när jag vackade till toan. :yuck:
 

Liknande trådar

  • Låst
Hundhälsa Hejsan Vi är en hundvan familj som haft hund till och från hela livet. För en månad sedan skaffade vi oss en liten blandras på fyra...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
10 881
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 195
Senast: dobbis
·
Hundavel & Ras Har haft hund hela mitt liv, uppväxt med golden retriver, sen dvärgpudel, flyttade hemifrån och skaffade en labrador/bordercollie...
2
Svar
39
· Visningar
4 528
Senast: Milosari
·
Hundavel & Ras 2018 håller så sakteligen på att dra sig mot sitt slut och årets valptråd är igång för fullt. De som ville ha valp detta året har...
27 28 29
Svar
573
· Visningar
70 696
Senast: emma82maria
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Akvarietråden IV
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp