Vilja ska nog snart börja löpa och har nog slutat växa då hon varit på 44 cm i ca 2 månader nu 😊.
Hon har fått en lillasyster som hon tar väldigt bra hand om 😍.
 

Bifogade filer

  • FB_IMG_1579535955166.jpg
    FB_IMG_1579535955166.jpg
    50,4 KB · Visningar: 37
Jag har lärt mig att man ska aldrig kalla in valpen om man inte är 100% säker att den kommer. Har jag kört med på alla mina hundar och det har fungerat bra. Sen när de är äldre så har jag kunnat ge korrigera om de någon gång inte kommer och då lagt krav på invallningen.
Lina om valpen sticker.

men är ytterst icke proffs 😄

Så körde jag också på min belgare, hon var inte alls intresserad av att komma på inkallning oavsett om dom andra två vi hade då kom direkt med glädje. Spelade ingenroll hur mycket man tjollrade, hon höll sig på 2-3 meters avstånd men i hennes fall var det nog osäkerhet, hon fick ha lina tills hon blev ca 6 månader så totalt 2 månader i lina utom på inhägnat och då aldrig kvar på inkallning när hon var lös. Sen massor av beröm när hon kom fram och ville kela men även när hon kom på inkallning när hon var i lina. Köpte. Henne när hon var 4 månader så vet inte hur dom tränat inkallning innan hon flyttade till oss.
 
Äster är snart sex månader. Ja....vad ska man säga. Sjövild! Biter på allt, får totala ryck så hon far som ett torrt skinn genom huset, håller ordning (tycker hon) på hästar och andra djur, är heltokigt förtjust i vår andra hund och terroriserar honom så mycket hon kan. Både jag och min man blir gråhåriga. Tur hon är älskad ändå. :D :love:
83663806_10163066212070512_1500716535918886912_n.jpg
 
Jag kommer säker att ångra mig 1000 gånger innan allt är klart, men jag har anmält till en utställning om 2 v O_o
Jag har även möjlighet att åka på ringträning inomhus i morgon ett par mil bort, det kan iofs vara nyttigt som ren miljöträning.
 

Bifogade filer

  • CD7332A9-9105-4E12-9F4A-5304F0EB3FF2.jpeg
    CD7332A9-9105-4E12-9F4A-5304F0EB3FF2.jpeg
    127,1 KB · Visningar: 11
Ringträningen gick jättebra, jag var/är i chock! Jag hade föreställt mig att hon skulle bogsera mig runt varv på varv ivrigt skällande. Men inte det, hon uppförde sig som om hon hade varit med förut och brydde sig väldigt lite om de andra hundarna.
Det var runt 35 andra hundar där samtidigt så vi delades upp i 2 grupper. P tycker att bordet är lite läskigt så där har vi lite att jobba på.
 
Min lilla Testa blir snart ett år gammal och är riktigt fin. Så rolig att träna med och nu visar hon en riktigt fin kamp och leklust med. Ska bli så spännande att göra MH med henne i sommar/höst och även se brodern.
2FCF0B54-5837-4820-B4D6-710F349C57D4.jpeg

Min lilla guldhund. Snusläppen har hon ärvt av far sin.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag kan inte hålla mig... måste smygstarta en tråd till nästa år. Jag kan inte vara den enda som redan nu har planer tänker jag. Från...
98 99 100
Svar
1 980
· Visningar
191 700
Senast: Asko
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 212
Senast: Imna
·
Hundavel & Ras Nu börjar det äntligen vara dags för valpköp! Jag har länge (3 år) letat efter en till tollare, har på dessa år känt att det bara har...
Svar
2
· Visningar
3 695
Senast: Ciindy
·
Hundavel & Ras Hej allihopa! Jag har hängt runt här på Buke i ganska många år, men har aldrig kommit mig för att faktiskt skriva någonting. Nu är...
Svar
4
· Visningar
1 175
Senast: Eina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp