Valp 2021 - del 2

På med lite varma kläder så går det nog bättre :) Valpis har ju inget direkt skydd mot kylan med den där tunna pälsen och så.
Japp hon har ett tunt fleecetäcke, men ska försöka sy ett nytt lite tjockare idag om hon låter mig vara vid symaskinen 😅 de andra täckena är fortfarande för stora (min mamma och syster har varsin whippet och har sparat täcken osv sen de var små). Vi hade inte ens ett halsband som passade först, mamma lyckades dock gräva fram ett som gick att göra tillräckligt litet, hon är vara 20 cm runt halsen 🙈
 
Japp hon har ett tunt fleecetäcke, men ska försöka sy ett nytt lite tjockare idag om hon låter mig vara vid symaskinen 😅 de andra täckena är fortfarande för stora (min mamma och syster har varsin whippet och har sparat täcken osv sen de var små). Vi hade inte ens ett halsband som passade först, mamma lyckades dock gräva fram ett som gick att göra tillräckligt litet, hon är vara 20 cm runt halsen 🙈
Vilken tur vappe har som har en sömmerska till matte. Ser fram emot att se ljuvliga fluffiga kreationer mot vinterkylan :)
 
Gårdagens Assar, inte långt kvar nu tills han är 1 år. 🥰
PSX_20211125_191743.jpg
 
Inser just att det har sina fördelar att ha hund med isländsk härkomst med päls därefter :D Har hittills inte sett honom frysa alls! Du får väl sticka en ylletröja till din lilla valp! Och jag lär få skaffa kylbädd till sommaren!
Kände mig som världens elakaste matte idag när hon efter en liten stund försökte sitta på sidan av rumpan för att kunna lyfta alla tassar 🙈 hon fick komma in ganska snabbt efter det, det fick helt enkelt bli en olycka inne i så fall då hon inte ville kissa. Nu har hon sovit i nästan 2,5 timme, så hon borde behöva ut snart, men då åker nysytt täcke I dubbel fleece på, plus små tossor I fleece 🙈
 

Bifogade filer

  • IMG_20211126_114517.jpg
    IMG_20211126_114517.jpg
    512,4 KB · Visningar: 124
Izzy har fått en ny säng och den fick högsta betyg! :love: Nu ska jag bara hitta någonstans att ha den, inser att jag har onödigt många med tanke på att de mest ligger i soffan eller sängen. 😅 Har fyra st i vardagsrummet och två stycken i sovrummet, men det är lite trångt där och det är alltid minst två hundar i sängen så det känns lite onödigt med fler där inne.
261074414_4860896807293852_2157909012016422825_n.jpg
 
Izzy har fått en ny säng och den fick högsta betyg! :love: Nu ska jag bara hitta någonstans att ha den, inser att jag har onödigt många med tanke på att de mest ligger i soffan eller sängen. 😅 Har fyra st i vardagsrummet och två stycken i sovrummet, men det är lite trångt där och det är alltid minst två hundar i sängen så det känns lite onödigt med fler där inne.
261074414_4860896807293852_2157909012016422825_n.jpg
Ser riktigt skönt och mysigt ut! Har flera gånger tittat på mysiga, snygg och sköna hundsängar till Ascot men inte köpt då Ascot vägrar ligga i mjuka eller fluffiga korgar :meh:. Den enda hundsängen han gillar är biabeden, som jag själv tycker är rätt ful. Men men, den ligger han ändå delvis i på natten.
 
Izzy har fått en ny säng och den fick högsta betyg! :love: Nu ska jag bara hitta någonstans att ha den, inser att jag har onödigt många med tanke på att de mest ligger i soffan eller sängen. 😅 Har fyra st i vardagsrummet och två stycken i sovrummet, men det är lite trångt där och det är alltid minst två hundar i sängen så det känns lite onödigt med fler där inne.
261074414_4860896807293852_2157909012016422825_n.jpg
Åh, den såg mysig ut! Har sneglat på liknande till mina damer eftersom de troligen skulle älska en, men insett att alla är för små :cautious: Fyller därför biabädden med mysiga filtar och ett fuskfårskinn nu, då används den ibland i alla fall!
 
Igår gick vi tydligen och la oss lite för tidigt, redan vid 22, så lillfröken tyckte vi kunde gå upp redan kl 6 😑 ur synk med natt kissen också, hade ställt klockan på 01, 04 och 07 (när vi skulle upp). Men hon började knöla redan vid halv tolv så gick ut då, kl 1, kl 3 och kl 6 och sen gick vi upp kl 7. Hon tycker fortfarande det är askallt ute (-11 inatt) så det var inte populärt.. Och i morse så kissade vi men så var hon på väg att bajsa inne men han lyfta ut henne i hagen för att sen hämta och sätta på koppel. Har märkt att det går fortare att få henne att göra sina behov om vi går en liten sväng på typ 5 meter 😂 inringd på jobb idag för mig, så hon fick in till mamma. Fick den här bilden nyss 🥰
received_199645772340522.jpeg
 
Ser riktigt skönt och mysigt ut! Har flera gånger tittat på mysiga, snygg och sköna hundsängar till Ascot men inte köpt då Ascot vägrar ligga i mjuka eller fluffiga korgar :meh:. Den enda hundsängen han gillar är biabeden, som jag själv tycker är rätt ful. Men men, den ligger han ändå delvis i på natten.
Det är svårt med hundsängar för alla har verkligen olika preferenser! Mina hundar älskar Biabäddarna, de används flitigt både under dagen och natten. Jag har dock fårskinn i dem på vintern så att de inte känns så kalla och tråkiga!
 
Åh, den såg mysig ut! Har sneglat på liknande till mina damer eftersom de troligen skulle älska en, men insett att alla är för små :cautious: Fyller därför biabädden med mysiga filtar och ett fuskfårskinn nu, då används den ibland i alla fall!
Ja dina skulle nog älska en sån här säng! Synd att det inte finns tillräckligt stora då, den hr sängen är 75x100 cm så den kommer hon kunna ha även när hon blir äldre. Izzy har sovit i den hela natten och nu har hon gått och lagt sig i den igen! :heart
 
Igår gick vi tydligen och la oss lite för tidigt, redan vid 22, så lillfröken tyckte vi kunde gå upp redan kl 6 😑 ur synk med natt kissen också, hade ställt klockan på 01, 04 och 07 (när vi skulle upp). Men hon började knöla redan vid halv tolv så gick ut då, kl 1, kl 3 och kl 6 och sen gick vi upp kl 7. Hon tycker fortfarande det är askallt ute (-11 inatt) så det var inte populärt.. Och i morse så kissade vi men så var hon på väg att bajsa inne men han lyfta ut henne i hagen för att sen hämta och sätta på koppel. Har märkt att det går fortare att få henne att göra sina behov om vi går en liten sväng på typ 5 meter 😂 inringd på jobb idag för mig, så hon fick in till mamma. Fick den här bilden nyss 🥰Visa bifogad fil 80250
Sätter du klocka för att gå ut på natten? 😅
Det skulle jag personligen inte göra, vill inte lära in en rutin om att det händer saker är man gått och lagt sig.
 
Ja 🙈 kanske bäst att inte göra det?
Nä, skippa det! Ha henne nära dig när du sover, så märker du förhoppningsvis om hon vaknar och behöver ut. Det kan vara bra att ha tidningar eller liknande på golvet nära sovplatsen om det skulle ske olycka inomhus ändå. Annars bara se till att ta ut henne det sista du gör innan du lägger dig och det första du gör när du vaknar :)
 
Risken är ju att du lär hunden att man sover ett par timmar, sen hittar man på saker innan man sover igen. Dvs att du kommer få sova med avbrott även utan att ha ställt klockan i framtiden.
Jag hade sovit tills valpen vaknar själv och kissat den då. Det är inte helt ovanligt att de snabbt sover hela nätter då.

Nä, skippa det! Ha henne nära dig när du sover, så märker du förhoppningsvis om hon vaknar och behöver ut. Det kan vara bra att ha tidningar eller liknande på golvet nära sovplatsen om det skulle ske olycka inomhus ändå. Annars bara se till att ta ut henne det sista du gör innan du lägger dig och det första du gör när du vaknar :)
Då Ska jag testa med det! Har henne i sin bädd men bredvid mig i sängen. Jag är bara rädd att jag ska missa när hon behöver ut. Sängen är för hög för att hon ska kunna gå ner själv och jag vill inte ha en olycka i sängen 🙈 och hur vet jag att det är kisseri på g och inte bara att hon lägger sig tillrätta? 🙈
 

Liknande trådar

Hundträning Kommer här med ny fråga! Länge sen jag hade valp...😅 Vår valp är 6,5 månader Har slutat bita i våra händer å fötter oftast men ännu...
Svar
6
· Visningar
421
Senast: Hellhound
·
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 667
Senast: Mabuse
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har tidigare skrivit och funderat om att skaffa hund. Nu har jag läst på om några raser som intresserat mig och tror jag hittat en...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
7 538
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Bara för att jag längtar tills de kommer hem en valp och smått handlar på mig en del saker. Så kanske de vore kul och se vad ni andra...
2
Svar
23
· Visningar
1 343
Senast: ii-ssa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp