Valp 2021 - del 2

92D788FA-3767-4869-9D92-8649C02552EB.jpeg

Inleder tråden med en favorit i repris för att presentera Nike!

Springer Spaniel tös född 8 februari 2021 i Polen. Kom till Sverige i somras, så snart hon var laglig att föra in i landet. Kom med en transport pga pandemin och det var nog ingen rolig upplevelse. Hon övervann snabbt sin rädsla för att åka bil dock.

Hon är galen. Alltid glad, alltid busig, har alltid åsikter och talar alltid om dom. Kommer främst bli min utställningshund men hon är sjukt rolig att träna så det blir lite träning i typ rally också, kanske även apportering i framtiden. Allt beror på mitt intresse, fröken här älskar allt.
 
20211011_142608.jpg


Detta är Izor, 7 månader gammal igår, långhårig colliehane importerad från Schweiz vid 15 veckors ålder. En helt magisk liten hund med stålfjädrar i alla fyra tassarna och en turbomotor innanför bröstet. Är fantastiskt kär i denne lille grabb och längtar efter allt vi ska hitta på ihop! Vi satsar på lydnad och bruks (spår) och så ska vi väl ta ett par vänsterpartiet också.
 
Detta är Kryza, född i somras och importerad för en vecka sedan från Polen.

Hon är liten och nätt om man jämför med vår andra bayrare när han var lika gammal, men hon har stor motor och mycket vilja. Tanken är att börja introducera henne för viltspår snart, kravlöst såklart, så hon formas till en duktig eftersökshund.

eygiW4T.jpg
 
Detta är Kryza, född i somras och importerad för en vecka sedan från Polen.

Hon är liten och nätt om man jämför med vår andra bayrare när han var lika gammal, men hon har stor motor och mycket vilja. Tanken är att börja introducera henne för viltspår snart, kravlöst såklart, så hon formas till en duktig eftersökshund.

eygiW4T.jpg
Jag är så kär i henne! Sötaste bayraren jag har sett, lätt! Ögonen alltså.. höll på att smälla av när jag såg den första bilden du la upp på henne på buke :love:
 
Valp och valp.. Tay är född förra året men blev leveransklar i januari så han fyller ett år om en månad. Vart tar tiden vägen?
Okomplicerad bc kille som är tänkt som husses agilityhund och att jag skulle valla med honom. Dock verkar ju husse också ha fastnat lite för vallningen också så risken är att det blir han som kör honom.

20211002_065500.jpg
 
Här kommer då en liten presentation om min Australian Shepherd tik Hexa ❤.

Hexa är hela 3 månader gammal nu och en underbar liten tufft tjej på 9 kg och ca 40 cm på höjden.
Hon är miljöstark, framåt och tuff men samtidigt väldigt följsam och älskar godis och leksaker.
Vi har mest lärt känna varandra och försökt hitta på lite roliga saker tillsammans.
Tanken är att vi ska träna/tävla i lite olika grenar så som bruks, agility, rallylydnad 😁.
Vi kommer prova det mesta och jag tror detta kommer bli en väldigt käck hund ❤.
 

Bifogade filer

  • IMG-20211002-WA0023.jpg
    IMG-20211002-WA0023.jpg
    262,9 KB · Visningar: 104
Kozagans Zoe, snart 8 månader gammal. Ska bli arbetshund på gården, kanske tävla lite vallning och om allt klaffar, bli en framtida avelstik. Klok, söt, bitchig och väldigt fin med djuren.
 

Bifogade filer

  • 20210828_194705.jpg
    20210828_194705.jpg
    228,7 KB · Visningar: 107
430FEA5C-D175-4BB6-A97C-019AFB87060B.jpeg

Ulla knappt 4 månader, 7,8kg. Bitig galen självständig valp som ska bli vallhund är tanken. Känns som liten risk att hon ska bli för vek iaf 😅. Kommer nog mest hänga på mattes hundtränarförmåga om det blir något av damen, men brister den får vi väll ta hjälp.
 
20211009_144743.jpg


Det här är Tilja, jaktgolden född 1 april, så lite över halvåret gammal nu. Hon tränas i apportering och kommer framöver även testa andra grenar, framför allt rally och nosework.

Hon är en jätterolig individ, den perfekta blandningen mellan superseriös vid arbete och en total retrieverclown på "fritiden".
 
Tudde (aka Tudor, Toodeldoo, Tuddor, Tuddeluring Vappeluring, Vappor osv osv). Fyra månaders Aussie valp. Fullt-ös-medvetslös och betydligt coolare och mer självständig än jag förväntat mig. Är ju van vid plåstret till storebrors-Skrälle :heart En rackarns rolig filur som hittills reagerar noll på ljud, tycker folk är fest, traskar över gallerhängbroar i fjällen osv utan problem. Däremot har det börjat moffas på förbipasserande utanför tomten, han är uppe på alla bänkar och bord han kan komma åt och har orsakat blodvite i ansiktet på två personer senaste fem dagarna. Kul med valp :D
DSC_1018.JPG


Tanken är blivande agilityhund, kanske lydnad och bruks-spår. Vi ser lite var vi hamnar framöver.
 
20211010_112805.jpg


Här är Tistla, en korthårskänguru (collie) på snart 5 månader. Fullt ös medvetslös och älskar allt och alla men mer på två tassar än fyra.. Halvgalen och älskar att leka, med kläder, skor, plastskedar, träkavlar m.m. Älskar också att jaga insekter, fåglar och annat som rör sig snabbt och oregelbundet.. Som vi älskar henne, trots hennes grymt gälla skall.. 😅 Hon hatar passivitetsträning, åka bil/buss och kompostgaller.
Tanken var att vi skulle ge oss in i lydnad men med hennes näsa så är jag nog inne på spår.. Vi får se, lite sugen på agility också men träna, inte tävla..
 
Tudde (aka Tudor, Toodeldoo, Tuddor, Tuddeluring Vappeluring, Vappor osv osv). Fyra månaders Aussie valp. Fullt-ös-medvetslös och betydligt coolare och mer självständig än jag förväntat mig. Är ju van vid plåstret till storebrors-Skrälle :heart En rackarns rolig filur som hittills reagerar noll på ljud, tycker folk är fest, traskar över gallerhängbroar i fjällen osv utan problem. Däremot har det börjat moffas på förbipasserande utanför tomten, han är uppe på alla bänkar och bord han kan komma åt och har orsakat blodvite i ansiktet på två personer senaste fem dagarna. Kul med valp :DVisa bifogad fil 78018

Tanken är blivande agilityhund, kanske lydnad och bruks-spår. Vi ser lite var vi hamnar framöver.

Du glömde hans rimligaste smeknamn... 😅
 
Vi har två valpar nu. Man har inte direkt långtråkigt. 😅

Min valp heter ILY, uttalas illy. Hon är Papillon, som alla mina varit. Och från samma uppfödare som de tre innan henne varit. Hon är en dröm för det mesta. En go och glad skit som tycker om bus och gos ungefär lika mycket. Hon har varit himla enkel rakt igenom. Nu är hon nu snart 6 månader. Hon ändrade sig väldigt psykiskt när hennes lillasyster flyttade hit. Den kaxiga busen förvandlades till tålmodig och omhändertagande, mogen tjej. Himla lättlärd och signalkänslig, som jag vill ha dem!
ILY ska vara aktiv kompis mest. Vi kommer träna, främst på egen hand, så skallen får sitt. Men jag har noll tävlingsambitioner.
AE09DC00-F212-4ECF-BBC3-2B89A75D09C6.jpeg
 
Sambon har velat ha egen hund ett tag. Och nu när vi iaf skulle igenom valpstadiet så passar han på. Alltså kom också lille Pebbles, till familjen. Hon och ILY är halvsystrar på pappans sida. På mödernet finns långt tillbaks nära släkt till 2 av mina förra pappisar. Kul att få det blodet leva vidare. Det är en tok-rolig blodlinje med speciella hundar, på ett bra sätt.
Pebban är otroligt intensiv. Allt är 1000% eller inget alls. Hon är som en galen lemmel på speed. 😅
Allt går i 3000 blås; hälsningspussar, ätande, jaga sin syster, gräva i sitt hus så det välter etc. Hon är mkt nyfiken och har stor dådkraft. Så hon gör och hon tar vad hon vill. Även från sin snälla storasyster som hon i början kutade rätt in i som ett glödande bowlingklot och bowlade omkull henne. Så vi fick vakta mkt. 😅
Hon är väldigt snackig och låter mkt. Väldigt duktig på att tala om vad hon vill. Mycket smart hon med. Men inte riktigt lika följsam per natur kan man nog lugnt säga.
Hon bjuder på många skratt med sitt humör och dådkraft.
Nu börjar hon få ansikte och nosen kommer ut:
F75BE72E-8DC4-45B9-A78D-F5EED56FFC08.jpeg
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 134
  • Låst
Övr. Hund Jag har tidigare skrivit och funderat om att skaffa hund. Nu har jag läst på om några raser som intresserat mig och tror jag hittat en...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
7 237
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Bara för att jag längtar tills de kommer hem en valp och smått handlar på mig en del saker. Så kanske de vore kul och se vad ni andra...
2
Svar
23
· Visningar
1 249
Senast: ii-ssa
·
Hundträning Hej, har en snart 4 månaders valp av bruksras som blir helt sjövild när hon busar. Det ska bitas i händer och kläder och dras så till...
Svar
11
· Visningar
934
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp