Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja nej men då summerar vi denna natt:
- Valp somnar inte förrän efter 23
- Katt 1 jamar och ska ut, upp och släppa ut
- Katt 2 hoppar upp i sängen och börjar trampa
- Katt 1 jamar och ska ut igen, upp och släppa ut
- Katt 1 jamar och ska ut igen, jag = tjuter, säger åt sambon att släppa ut kattjäveln
- Sambo dundrar in i kompostgallret
- Katt 2 hoppar upp i sängen och börjar trampa
- 04:27, valp vaknar

Jag hatar mina katter. :(
 
Essa har hunnit bo med oss i 2 veckor nu. Första veckan var det gull och gos, nu heter hon i stället Essa-terror.
Jag vet inte vad vi föreställde oss men nu har man ju förstått vad folk menar med att det är som att ha en bebis igen när man skaffar valp. Våran golden Alba var lugnet själv redan från början så det var nog en walk in the park. Essa har ju en betydligt högre energinivå än henne. Äter och biter på allt! Rumsrenheten gick riktigt bra i början sen blev det nog en kombo av att hon lyckats äta något olämpligt, vädret blev sämre (man är mer inne) och vi konstaterade att hon var så duktig med att kissa och bajsa ute. Första veckan var det kanske totalt 3 olyckor inne. Nu har det barkat helt sista 2 dygnen. Hon går ut och är ute i trädgården 30 min, kommer in och sätter sig och skiter i vardagsrummet. Igår var de ute hela kvällen. Vi gick in och la oss, hon ligger i vår säng. Hon gick runt i den, satte sig och kissade och la sig därefter. :wtf:

Blir nog bra det här. :grin:
 
430BE9A7-AE15-4DA9-B109-6B4CA7040952.jpeg


Hon kan vara rätt söt också.
 
Boll i truten är en jättebra lösning, använder den själv ibland när jag inte orkar ha styrning med lydnad.
Ser inte hur den skulle förstärka känslorna - den ger ju utlopp för dem på ett bättre sätt bara.
Jo med det var vi lite så vi också tänkte, att hon får avreagera sig på tex boll istället för att kasta sig mot det som är jobbigt. Fick en kommentar på ett annat forum som tyckte det var fel. Det är svårt att göra rätt enligt allas böcker 😊
 
9C354B2A-77CE-4814-9FDC-94D0D5735E2E.jpeg

Första löpet kom igår! Freja verkar obekymrad men tvättar sig lite oftare. Annars verkar hon inte bry sig. Ingen aning om varför men jag började stört grina. Typ ”lilla söta tjejen börjar bli vuxen”-grin. Mina egna hormoner kanske inte är i balans 😂
 
Ja nej men då summerar vi denna natt:
- Valp somnar inte förrän efter 23
- Katt 1 jamar och ska ut, upp och släppa ut
- Katt 2 hoppar upp i sängen och börjar trampa
- Katt 1 jamar och ska ut igen, upp och släppa ut
- Katt 1 jamar och ska ut igen, jag = tjuter, säger åt sambon att släppa ut kattjäveln
- Sambo dundrar in i kompostgallret
- Katt 2 hoppar upp i sängen och börjar trampa
- 04:27, valp vaknar

Jag hatar mina katter. :(
En måste inte låta katterna sova i sovrummet/ens på samma våning som sovrummet :angel:😅
 
Ja nej men då summerar vi denna natt:
- Valp somnar inte förrän efter 23
- Katt 1 jamar och ska ut, upp och släppa ut
- Katt 2 hoppar upp i sängen och börjar trampa
- Katt 1 jamar och ska ut igen, upp och släppa ut
- Katt 1 jamar och ska ut igen, jag = tjuter, säger åt sambon att släppa ut kattjäveln
- Sambo dundrar in i kompostgallret
- Katt 2 hoppar upp i sängen och börjar trampa
- 04:27, valp vaknar

Jag hatar mina katter. :(
Det är en form av masochism med djur, det vet ju alla :angel:

Du kanske ska söka för ditt problem?? :p:D
 
Det är en form av masochism med djur, det vet ju alla :angel:

Du kanske ska söka för ditt problem?? :p:D

Jamen det ÄR ju det!
Vill aldrig mer ha katt, ärligt talat (säger hon men sen köper hon en ändå :meh:). Våra siameskorsningar är roliga typer men jag har verkligen upptäckt att jag föredrar katter som håller sig för sig själva, typ? Och som jävlar i mig är TYSTA! :arghh:

De här nätterna är tyvärr ingen engångsföreteelse. Har inte fått sova en hel natt hemma sen den första flyttade in för sju år sen.
 
Jamen det ÄR ju det!
Vill aldrig mer ha katt, ärligt talat (säger hon men sen köper hon en ändå :meh:). Våra siameskorsningar är roliga typer men jag har verkligen upptäckt att jag föredrar katter som håller sig för sig själva, typ? Och som jävlar i mig är TYSTA! :arghh:

De här nätterna är tyvärr ingen engångsföreteelse. Har inte fått sova en hel natt hemma sen den första flyttade in för sju år sen.
Vår, sommar och höst får min katt faktiskt inte sova inne, för han ska alltid gå ut vid 3-4.30-tiden. Det är bara jag som vaknar av hans ihållande "jag-måste-få-gå-ut"-vrålande :meh: och är jag vaken, så är jag vaken liksom... så jag förstår dig till 100%.

Innan någon andas djurovänlig människa, så har han en helt egen liggsäng på höloftet, mat och vatten - så det går ingen nöd på han alls ;)
 
Vår, sommar och höst får min katt faktiskt inte sova inne, för han ska alltid gå ut vid 3-4.30-tiden. Det är bara jag som vaknar av hans ihållande "jag-måste-få-gå-ut"-vrålande :meh: och är jag vaken, så är jag vaken liksom... så jag förstår dig till 100%.

Innan någon andas djurovänlig människa, så har han en helt egen liggsäng på höloftet, mat och vatten - så det går ingen nöd på han alls ;)
Och jag har löst det med att min katt aldrig har fått gå ut på nätterna så hon vet liksom inte att det är ett alternativ att be om :angel: :D och så matautomat (efter tips här på buke) så att hon inte behöver skrika på oss tvåbenta för mat heller :laugh:

Hade hon skrikit på nätterna hade hon fått sova ute precis som din. Min nattsömn stör man inte. Punkt. :angel:
 
Vår, sommar och höst får min katt faktiskt inte sova inne, för han ska alltid gå ut vid 3-4.30-tiden. Det är bara jag som vaknar av hans ihållande "jag-måste-få-gå-ut"-vrålande :meh: och är jag vaken, så är jag vaken liksom... så jag förstår dig till 100%.

Innan någon andas djurovänlig människa, så har han en helt egen liggsäng på höloftet, mat och vatten - så det går ingen nöd på han alls ;)

Jamen ja, funderar på precis samma. Tyvärr får katt nr 2 inte gå ut utan övervakning, då han kan få för sig att gå tillbaka till gamla stället. :meh:
 
Vår, sommar och höst får min katt faktiskt inte sova inne, för han ska alltid gå ut vid 3-4.30-tiden. Det är bara jag som vaknar av hans ihållande "jag-måste-få-gå-ut"-vrålande :meh: och är jag vaken, så är jag vaken liksom... så jag förstår dig till 100%.

Innan någon andas djurovänlig människa, så har han en helt egen liggsäng på höloftet, mat och vatten - så det går ingen nöd på han alls ;)
Kattlucka is the shit.
Värt varenda fågel och mus som kommer in. Behöver aldrig släppa in eller ut katten.
 
Den här helgen är vi på valpkollo som anordnas av Tiljas uppfödare tillsammans med en kollega. Tolv valpar i åldrarna 11 veckor - 5 månader och jätteroliga övningar blandat med intressanta teoripass.

Idag har vi pratat om belöningar och belöningsutveckling, valparna har fått prova på olika typer av leksaker och provsmakat olika sorters godis för att se om reaktionen blir olika vid olika belöningar. Vi har också testat lite targets och nosat på uppletande med mera. Allt i väldigt lättsamma pass utan några krav på valparna, jättefint att bara se hur de tar sig an världen på egen tass. Extra roligt dessutom att sex av valparna är från Tiljas kull! Hon har lekt med sina systrar så hon tappade flera tänder :laugh:

Hon verkar dessutom ha bestämt att hon ska ha en karriär inom bruks, vi får se hur det blir med det :D
IMG_20210731_161625_835.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 480
Senast: Mabuse
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 188
Senast: Acto
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
5 516
Hundavel & Ras Jag är hundlös för tillfället och det är så galet tomt. Saknar en fjutt att dela livet med, helt enkelt. Just nu är det tyvärr inte...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 715
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp