Status
Stängd för vidare inlägg.
Här ska alla ha valp medans jag får vänta till nästa år. Priserna har gått upp rejält och har en säker plats för nästa år hos min väldigt pålitliga uppfödare. Hon är så snäll och har frågat om jag vill ha valp i år men jag tackade nej eftersom vi inte hade något förberett för valpen hemkomst nästa vecka.

Hela Corona grejen har bara varit en slump att den kom precis när alla ville ha valp och väntar nog mindre än ett halvår för att få till bättre pris och hinna längta efter den lilla.

Angående priser så tror jag inte seriösa uppfödare pendlar upp och ner i pris pga corona. Iaf inte i den ras jag planerar köpa i eller i den som jag själv varit aktiv uppfödare i. Det finns ett "riktpris" eller prisspann där de ligger. Så att vänta på en prisdipp, tja då är man nog bland fel uppfödare och letar valp. Hos de där pengar väger tyngre än bra avel och bra köpare.
 
Senast ändrad av en moderator:
Man får inte annonsera här och ditt sista stycke är gränsfall.

Angående priser så tror jag inte seriösa uppfödare pendlar upp och ner i pris pga corona. Iaf inte i den ras jag planerar köpa i eller i den som jag själv varit aktiv uppfödare i. Det finns ett "riktpris" eller prisspann där de ligger. Så att vänta på en prisdipp, tja då är man nog bland fel uppfödare och letar valp. Hos de där pengar väger tyngre än bra avel och bra köpare.

Håller med. I min ras har inte priserna påverkats direkt av Corona.
 
Angående priser så tror jag inte seriösa uppfödare pendlar upp och ner i pris pga corona. Iaf inte i den ras jag planerar köpa i eller i den som jag själv varit aktiv uppfödare i. Det finns ett "riktpris" eller prisspann där de ligger. Så att vänta på en prisdipp, tja då är man nog bland fel uppfödare och letar valp. Hos de där pengar väger tyngre än bra avel och bra köpare.
Oj, det har nog blivit ett missförstånd menar att hos andra uppfödare som jag har träffat är det mycket så. Har en väldigt bra uppfödare som har hyfsat bra pris samt renrasiga och bra stamtavla.
 
Angående priser så tror jag inte seriösa uppfödare pendlar upp och ner i pris pga corona. Iaf inte i den ras jag planerar köpa i eller i den som jag själv varit aktiv uppfödare i. Det finns ett "riktpris" eller prisspann där de ligger. Så att vänta på en prisdipp, tja då är man nog bland fel uppfödare och letar valp. Hos de där pengar väger tyngre än bra avel och bra köpare.
Exakt! Jag skulle backa bums om uppfödaren andades om att ha följt med prishetsen nu i coronatider.
 
Idag gick vi på lite längre promenad på ny plats i koppel. Lill-pyret var jätteduktig och gick fint i kopplet och travade morskt på. 👍 Verkligen struttar stolt fram. 😍
Nu vid sista kvällsrundan lät ngt i mörkret och ILY som aldrig skäller gav ifrån sig två små skall. Då svarade det stora skall i skogen. Troligen en hjort/rådjur. Sen gömde hon sig bakom mig resten av rundan. 😅❤️
Den här pälsen dock.. 🤯 Små, små fjun som på ngt vis alltid letar sig in i ögonen.

Visa bifogad fil 76267
Ursäkta att jag skrattar, men svansen :rofl::love: Underbar liten pappis!
 
Idag när vi åkte bil så blev lillplutt åksjuk trots att det kördes lugnt. Hon har ju åkt mycket och aldrig reagerat. Hon brukar bara sova. Hoppas det är ngt tillfälligt!
Hon har fått en ny hobby. Hon hänger under insektslampan i fönstret i väntan på de harkrankar och flugor som inte dör inne i lampan. Det är hennes flygande snacks-buffé. 🤢 Om hon varit iväg en sväng så kan hon komma tillbaks med harkranks-ben hängande i mungipan.. 🙄

Inte alls skyldig:
17ABC391-2009-4FB2-BE55-4892C1AB464C.jpeg
 
Idag har Cindy fått 12 veckorssprutan. I morgon blir hon 12 veckor! Tiden går fort alltså 😅 Skulle kanske börja ta tag i det där med koppelträning också haha! Hon är ju alltid lös hemma, på promenader och när vi hälsat på hos någon. Men när man är i stan eller på annat ställe där hon inte kan gå lös så är det ju koppel som gäller. Men det är så himla sällan vi är på sådana ställen så koppelträning kommer inte naturligt.
 
Idag har Cindy fått 12 veckorssprutan. I morgon blir hon 12 veckor! Tiden går fort alltså 😅 Skulle kanske börja ta tag i det där med koppelträning också haha! Hon är ju alltid lös hemma, på promenader och när vi hälsat på hos någon. Men när man är i stan eller på annat ställe där hon inte kan gå lös så är det ju koppel som gäller. Men det är så himla sällan vi är på sådana ställen så koppelträning kommer inte naturligt.
Vad kul, längtar också efter en liten valpigs men kommer bli nästa år hoppas jag
 
Fick ett lite surt meddelande från en uppfödare inom "min" ras där hen hade sett att jag köpt en väldigt långhårsavlad valp, med ett "Lycka till med den" som slutkläm.. Så tråkigt faktiskt.. Jag svarade lite avväpnande att "Tack! Vi är så nöjda med henne." Svaret blev "Ja, långhåren är ju lite lugnare.." :grin:

Då tror jag nog inte att den här lilla damen har läst bruksanvisningen.. 😅 Vi åkte hiss, såg på tåg och gick igenom ett shoppingcenter igår.. Hissen var okej så länge den var stilla men lite otäck när den rörde på sig. Annars fixade hon allting jättefint! Sen på kvällen gick vi förbi ett litet vattendrag i samhället, vips så sprang hon in i vassen och så hördes det *plask*.. Som hon såg ut (och luktade)!! 😱 Men roligt var det, in och ut i vassen i säkert 15-20 min! Sen hem för att duscha.. Jag var inte populär efter det.. 😂

20210902_095648.jpg
 
Fick ett lite surt meddelande från en uppfödare inom "min" ras där hen hade sett att jag köpt en väldigt långhårsavlad valp, med ett "Lycka till med den" som slutkläm.. Så tråkigt faktiskt.. Jag svarade lite avväpnande att "Tack! Vi är så nöjda med henne." Svaret blev "Ja, långhåren är ju lite lugnare.." :grin:

Då tror jag nog inte att den här lilla damen har läst bruksanvisningen.. 😅 Vi åkte hiss, såg på tåg och gick igenom ett shoppingcenter igår.. Hissen var okej så länge den var stilla men lite otäck när den rörde på sig. Annars fixade hon allting jättefint! Sen på kvällen gick vi förbi ett litet vattendrag i samhället, vips så sprang hon in i vassen och så hördes det *plask*.. Som hon såg ut (och luktade)!! 😱 Men roligt var det, in och ut i vassen i säkert 15-20 min! Sen hem för att duscha.. Jag var inte populär efter det.. 😂

Visa bifogad fil 76394

Men är det sant? Fick du ett meddelande helt random från en uppfödare som kritiserade ditt val av valp? :confused: Hade ni en pågående diskussion eller kom meddelandet helt från det blå?
 
Fick ett lite surt meddelande från en uppfödare inom "min" ras där hen hade sett att jag köpt en väldigt långhårsavlad valp, med ett "Lycka till med den" som slutkläm.. Så tråkigt faktiskt.. Jag svarade lite avväpnande att "Tack! Vi är så nöjda med henne." Svaret blev "Ja, långhåren är ju lite lugnare.." :grin:

Då tror jag nog inte att den här lilla damen har läst bruksanvisningen.. 😅 Vi åkte hiss, såg på tåg och gick igenom ett shoppingcenter igår.. Hissen var okej så länge den var stilla men lite otäck när den rörde på sig. Annars fixade hon allting jättefint! Sen på kvällen gick vi förbi ett litet vattendrag i samhället, vips så sprang hon in i vassen och så hördes det *plask*.. Som hon såg ut (och luktade)!! 😱 Men roligt var det, in och ut i vassen i säkert 15-20 min! Sen hem för att duscha.. Jag var inte populär efter det.. 😂

Visa bifogad fil 76394

Skulle kunna satsa pengar på vilken uppfödare det där meddelandet kom ifrån. Lika munter som alltid.. :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 580
Senast: Mabuse
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 233
Senast: Acto
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
6 051
Hundavel & Ras Jag är hundlös för tillfället och det är så galet tomt. Saknar en fjutt att dela livet med, helt enkelt. Just nu är det tyvärr inte...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 748
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp