Status
Stängd för vidare inlägg.
Själv hoppas jag på en vintern 2021-valp, men det känns som ett stort kanske. Vet inte om parningen tagit sig än och det är redan ett högt intresse på kullen, speciellt på tik vilket också är det jag är intresserad av. Det blir samma ras men mer arbetande linjer.

Jag har ju en ung hane nu som tyvärr har brister på både nerv- och sociala sidan som gör att det blir svårt för honom att trivas med livet här. Känns sjukt surt efter all tid och energi jag lagt ner på att få honom trygg, men till slut måste man tänka på vems skull man kämpar för. Nu kunde det lösa sig så bra att en bekant med vana av rasen har honom på prov, som inte störs av hans rädslor och där han nästan aldrig behöver uppleva dem heller. Som dessutom bor i närheten så jag kommer få träffa honom då och då, så det ska nog bli bra.
 
Fick ett lite surt meddelande från en uppfödare inom "min" ras där hen hade sett att jag köpt en väldigt långhårsavlad valp, med ett "Lycka till med den" som slutkläm.. Så tråkigt faktiskt.. Jag svarade lite avväpnande att "Tack! Vi är så nöjda med henne." Svaret blev "Ja, långhåren är ju lite lugnare.." :grin:

Då tror jag nog inte att den här lilla damen har läst bruksanvisningen.. 😅 Vi åkte hiss, såg på tåg och gick igenom ett shoppingcenter igår.. Hissen var okej så länge den var stilla men lite otäck när den rörde på sig. Annars fixade hon allting jättefint! Sen på kvällen gick vi förbi ett litet vattendrag i samhället, vips så sprang hon in i vassen och så hördes det *plask*.. Som hon såg ut (och luktade)!! 😱 Men roligt var det, in och ut i vassen i säkert 15-20 min! Sen hem för att duscha.. Jag var inte populär efter det.. 😂

Visa bifogad fil 76394

Så himla tråkigt med denna missunnsamhet hos vissa uppfödare som bara inte kan gratulera eller hålla tand för tunga 🥴. Att alltid behöva vräka ur sig både det ena och det andra för att häva sig själv, tur att deras egna hundar är så himla perfekta..
 
Men är det sant? Fick du ett meddelande helt random från en uppfödare som kritiserade ditt val av valp? :confused: Hade ni en pågående diskussion eller kom meddelandet helt från det blå?
Nej, vi hade lite kontakt i våras efter att jag sökt mer information om rasen, men under ett telefonsamtal insåg jag snabbt att detta inte var kenneln för mig.. Tolkade det som att hen kände samma sak så jag önskade lycka till med kommande kull men lät kontakten dö ut.. Tills detta då.. 😏

Ja ja.. Jag är så nöjd så, med både kennel som hund! 🥰
 
Nej, vi hade lite kontakt i våras efter att jag sökt mer information om rasen, men under ett telefonsamtal insåg jag snabbt att detta inte var kenneln för mig.. Tolkade det som att hen kände samma sak så jag önskade lycka till med kommande kull men lät kontakten dö ut.. Tills detta då.. 😏

Ja ja.. Jag är så nöjd så, med både kennel som hund! 🥰

Alltså, så otroligt gränslöst och otrevligt beteende. Du gjorde ett bra jobb med val av uppfödare!
 
Nej, vi hade lite kontakt i våras efter att jag sökt mer information om rasen, men under ett telefonsamtal insåg jag snabbt att detta inte var kenneln för mig.. Tolkade det som att hen kände samma sak så jag önskade lycka till med kommande kull men lät kontakten dö ut.. Tills detta då.. 😏

Ja ja.. Jag är så nöjd så, med både kennel som hund! 🥰
Men gud så otrevligt. Tur det inte blev valp därifrån då. Jag som har noll koll på rasen tycker din verkar helt underbar!
 
Som det verkar blir det mest troligt inte en liten storhund hit 🤷‍♀️
Nåja, jag planerar ju Skruttavkommor i början av nästa år, så det är inget jag gräver ner mig för även om det såklart är trist 🙂
 
Det går verkligen inte framåt här :( den första jag skulle ha köpt av fick ju inte tillräckligt med valpar. Den andra som hon förmedlade mej till har eventuellt en valp om hon inte ska behålla den, men hon vet inte än. Magkänslan säger att hon kommer behålla. Den tredje som jag stod på kö hos valpade en vecka för tidigt och det blev inga valpar där. Finns två kennlar som ligger ute med valpannons. Men valparna är leveransklara runt 20e tror jag det var. Skulle gissa att dom har köpare till alla men jag ska försöka dra iväg ett par mail i kväll och kolla. Det känns dock inte speciellt hoppfullt :( den ena vet jag i alla fall att den planerar kull nästa år
 
Fick ett lite surt meddelande från en uppfödare inom "min" ras där hen hade sett att jag köpt en väldigt långhårsavlad valp, med ett "Lycka till med den" som slutkläm.. Så tråkigt faktiskt.. Jag svarade lite avväpnande att "Tack! Vi är så nöjda med henne." Svaret blev "Ja, långhåren är ju lite lugnare.." :grin:

Då tror jag nog inte att den här lilla damen har läst bruksanvisningen.. 😅 Vi åkte hiss, såg på tåg och gick igenom ett shoppingcenter igår.. Hissen var okej så länge den var stilla men lite otäck när den rörde på sig. Annars fixade hon allting jättefint! Sen på kvällen gick vi förbi ett litet vattendrag i samhället, vips så sprang hon in i vassen och så hördes det *plask*.. Som hon såg ut (och luktade)!! 😱 Men roligt var det, in och ut i vassen i säkert 15-20 min! Sen hem för att duscha.. Jag var inte populär efter det.. 😂

Visa bifogad fil 76394

Men vilken sinnesrubbad uppfödare, hur sjutton kan en säga så?! :mad:
 
20210904_174129.jpg


Hon vaknar varje morgon och väljer våldet.

Vi har säkert tre rum att renovera efter hennes framfart. Hot om Blocket hjälper ej.
 
Måste bara lägga in en bild på den finaste lilla uppnäsan på ön :love:

Hon är för övrigt fortfarande fantastiskt chill! Lite resursförsvar har dock börjat visa sig, ffa mot barnen, så det behöver vi ha en plan för och jobba med. I övrigt är hon nästan läskigt enkel! Misstänker dock att jag kanske kommer att få äta upp dessa ord när hon blir tonåring sen :D

IMG_20210903_094818_612.jpg
 
Den där är ju helt oskyldig?! :love:

Men hjälp så söt! Som hon har vuxit! Skulle hon orsaka sån destruktion? Aaaaldrig.. 😇

Jävelskapet bara sprutar ur öronen på henne! En riktig Britt-Marie, det där.

Nej men alltså.

Jag ena dagen; GuD HOn haR Så MyCKEt PoTeNtIaL
Jag andra dagen: fyFAN varför vaknar du TIO I FEM varje JäVLa dag VaD faN är deTTa SLUTA jAGA HönSEn lägg av att ÄtA på TapEtEn jAgA iNtE kAttEn sluta äta STeN Lägg aV Med ATt äta GOLvEt MVH matte
 
Nej men alltså.

Jag ena dagen; GuD HOn haR Så MyCKEt PoTeNtIaL
Jag andra dagen: fyFAN varför vaknar du TIO I FEM varje JäVLa dag VaD faN är deTTa SLUTA jAGA HönSEn lägg av att ÄtA på TapEtEn jAgA iNtE kAttEn sluta äta STeN Lägg aV Med ATt äta GOLvEt MVH matte
Tio i fem, tack, du fick precis halv sex att kännas rätt humant! Om han inte hade vaknat två gånger per natt också :cautious:
 
Tio i fem, tack, du fick precis halv sex att kännas rätt humant! Om han inte hade vaknat två gånger per natt också :cautious:
Enda gången kroniska sömnbesvär är plus. 😅
Jag kan ta ut odjuret på någon av mina uppvak. Tyvärr svårare att sova om efter man varit uppe. Känner mig lite som sliten småbarnsförälder. Och snart kommer en till. Ska bli spännande att sambon får sköta sin valp då. Min klarar sig ju nätterna igenom nu oftast. Men hans kanske inte gör det i början. Får se hur pigg han är efter ett tag. 😅
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 536
Senast: Mabuse
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 209
Senast: Acto
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
5 837
Hundavel & Ras Jag är hundlös för tillfället och det är så galet tomt. Saknar en fjutt att dela livet med, helt enkelt. Just nu är det tyvärr inte...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 728
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp