Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag har ILY illbatting fått nya kompisar i form av våra gäster. Det var ju himla kul, det blev räkrally och pusskalas. Så glad att vi har mkt hundvana vänner som hon kan få bra upplevelser med!

Hon har också tappat sin första mjölktand. 😍
En pytteliten och söt kindtand. Det ihop med att hon studsat upp i höga soffan flera ggr idag ger känsla av äldre hund. Min lillskrutta!❤️
Efter att besöket åkte hem däckade hon med huvudet i min halsgrop. ❤️
Jag har ju tyckt hon är underbar, rolig, rar och gillat henne mkt. Men med tanke på hur otippat och chockartat det var då Vovvi gick bort har jag behövt tid på mig för bonda helt och öppna upp mitt hjärta även om ILY är världens underbaraste valp. Men nu har hon kilat sig in där, min flicka! 😍
Crashlandning på em efter promenad och bus:
2D2FE473-993C-432D-A79B-DD1372920E66.jpeg

Ja, fothåret ska klippas!
 
11712AD1-E664-4875-8C64-551E1F029889.jpeg

Nu får hon inte plats i favorit-fåtöljen längre (lägg märke till de fina bitmärken hon gjort på armstöden…) :o

Vi har haft det ganska så kämpigt hela sommaren. Orkar inte gå in på så mycket detaljer men vi har kämpat med en bråkig/lös mage och reaktivitbeteende mot typ allt som rör sig utomhus. Allt ska jagas eller undersökas! Vi har fått jätte fin hjälp av både veterinär och etolog/hundpsykolog så saker går åt rätt håll. Men det blir nog tyvärr ingen noseworkkurs till hösten. Ska kolla om det finns lite på online-distans för vi är verkligen inte redo att börja åka till hundklubben igen just nu. Om någon har tips på någon bra onlinetjänster i NW så får den gärna PMa! :D

Annars är den hunden så jäkla fantastisk. Så himla go och glad mest hela tiden! Social, älskar sina hundkompisar, otroligt lättlärd, ensamträning går galant och hon vill alltid vara i närheten och mysa i soffan när vi är hemma. Kommer fram med leksaker och har så tydligt språk. Vi har varit ute i skogen nästan dagligen nu den senaste månaden och gått flera kilometer. Nästa vecka är jag ledig och ska ge mig på att sova i tält med henne, det var ju hela tiden min dröm med att ha hund. Att kunna dra ut och gå flera timmar i skogen och vandra med tält eller sova i bilen. Jag och min sambo är så kära i henne, trots många utmaningar :love:
 
Nej men alltså.

Jag ena dagen; GuD HOn haR Så MyCKEt PoTeNtIaL
Jag andra dagen: fyFAN varför vaknar du TIO I FEM varje JäVLa dag VaD faN är deTTa SLUTA jAGA HönSEn lägg av att ÄtA på TapEtEn jAgA iNtE kAttEn sluta äta STeN Lägg aV Med ATt äta GOLvEt MVH matte
Åh herre gud vad jag känner igen mig 😂

Humör 1: Vääärldens bästa hund!
Humör 2: Alltså, VILL du VERKLIGEN hamna på blocket jäkla HUNDSKRÄLLE!?
Humör 3: Bästa hunden i världen!
Humör 4: *sitter och bölar i hallen efter en mardrömspromenad*
Humör 5: VÄRLDENS finaste och BÄSTA snällaste. Alla skulle ha en som du!

Slutar den här känslomässiga berg och dalbanan någonsin? Eller är livet med hund så här? 😂
 
Åh herre gud vad jag känner igen mig 😂

Humör 1: Vääärldens bästa hund!
Humör 2: Alltså, VILL du VERKLIGEN hamna på blocket jäkla HUNDSKRÄLLE!?
Humör 3: Bästa hunden i världen!
Humör 4: *sitter och bölar i hallen efter en mardrömspromenad*
Humör 5: VÄRLDENS finaste och BÄSTA snällaste. Alla skulle ha en som du!

Slutar den här känslomässiga berg och dalbanan någonsin? Eller är livet med hund så här? 😂

This too shall pass. :D
 
Med valp då kanske 😂

Nja, alltså, jag tror att valpar är lite olika jobbiga, ni verkar ju ha det rätt jobbigt med reaktivitet osv. Även om jag sliter mitt hår med min valp då och då så är valplivet skitkul typ 80 % av tiden, minst (därmed INTE sagt att han inte är jobbig, klart han är! Men på en annan nivå liksom). Men även jobbiga valpar blir till slut vuxna och då tror jag ni får mer harmoni.
 
Nja, alltså, jag tror att valpar är lite olika jobbiga, ni verkar ju ha det rätt jobbigt med reaktivitet osv. Även om jag sliter mitt hår med min valp då och då så är valplivet skitkul typ 80 % av tiden, minst (därmed INTE sagt att han inte är jobbig, klart han är! Men på en annan nivå liksom). Men även jobbiga valpar blir till slut vuxna och då tror jag ni får mer harmoni.
Jag har ordnat min hundhållning så att jag kan välja mina strider. Dvs de behöver inte gå i koppel, de har stora rastgårdar att bröta i och en flock duktiga vuxna hundar som sköter mycket av uppfostran. Det gör att vi har väldigt låg % frustration här, även vid flera valpar 😁
 
Måste bara lägga in en bild på den finaste lilla uppnäsan på ön :love:

Hon är för övrigt fortfarande fantastiskt chill! Lite resursförsvar har dock börjat visa sig, ffa mot barnen, så det behöver vi ha en plan för och jobba med. I övrigt är hon nästan läskigt enkel! Misstänker dock att jag kanske kommer att få äta upp dessa ord när hon blir tonåring sen :D

Visa bifogad fil 76484
Härligt att se en Rottis med riktig nos! Tycker de blir kortare och kortare annars.
Jättefin.
 
Här blir tyvärr valpplanerna uppskutna i ca ett år :cry:
Utbildningen jag skulle gå har blivit inställd pga lärarbrist (fuck corona)
Det gör att det blir inga hemstudier för mig som det var tänkt från nu i Sep och ett år frammåt.
Så nu får vi spara ihop nya semesterdagar (har gjort av med det mesta för i år) och planlägga en ny valpis med hjälp av semester.
Jag har bett min chef om att sätta upp mig på utbildningen inför nästa år om den blir av då.
Känns superdeppigt när vi träffat uppfödaren och en av tikarna och sett tre kommande kombos hos henne som vi skulle vilja ha valp ifrån. Nu får vi pausa den tanken lite:(
 
Smyger in här och hoppas på valp under hösten.
Efter att den äldre hunden fick somna in i våras har det visat sig att en hund är för lite. Hade egentligen tänkt vänta lite längre med att skaffa en till, unghunden är nu dryga 2 år. Men då favorittiken nu parats med en bra hane så har jag tänkt om och håller nu tummarna för att vi platsar i tråden 😊
Nu är valparna födda ❤❤❤
Och de mår bra så här långt, och finns en tik till mig 💕 Så nu börjar nästa väntan... så glad!!
 
Fröken löken tappar tänder till höger och vänster här nu så projekt hålla koll på öron är igång.. :cautious: Hennes tuggande har verkligen växlat upp nu, böcker, lister, min arm, koppel, skurborste, pennor, mellansonens säng... Ju hårdare desto bättre. Riktig liten tjuv också.. Snodde dotterns chokladboll rätt ur handen på henne! :angel: Dottern skrek till och Tistla blev så överrumplad så att hon släppte den (tack och lov)! :grin:

 
Min lilla terrorist visar verkligen att det är nya tänder på g. Hon har ett väldigt ökat behov av att gnaga och bita. Hon är ju bra som lyssnar, eh.. på mig iaf..och låter bli om man ber henne. Och så försöker jag se till att hon tuggar på leksaker och ben.
Hon är så gullig nu som tycker hon är ballast i världen som kommer upp i soffan själv. 😅
Ikväll lämnade jag henne på nedervåningen en sväng för att ensamhetsträna lite. När jag kommer ner då brukar hon vara nära trappen. Nu låg hon på min filt i soffan. ❤️
Busbrallan:
9660920C-21C8-4203-8167-56668C84AAEB.jpeg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 413
Senast: Mabuse
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 109
Senast: Acto
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
4 640
Hundavel & Ras Jag är hundlös för tillfället och det är så galet tomt. Saknar en fjutt att dela livet med, helt enkelt. Just nu är det tyvärr inte...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 688
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp