Status
Stängd för vidare inlägg.
Helt otroligt söt är den iaf 😍

Jag var med på ett digitalt stickcafe härom veckan och en av dom andra hade en hund som var korsning Weimeraner och vorsteh men tror att det var en riktig ras. Eller var det korsning med pointer?Valpen är lik den så jag gissar på det 😁
Jag blir alltid så intresserad av vem som tagit en sån kull när jag hör sånt, eftersom jag känner väldigt många med weimaraner:D weimaraner/vizsla har jag träffat, som såg ut som min valp i färgen.
 
Jag blir alltid så intresserad av vem som tagit en sån kull när jag hör sånt, eftersom jag känner väldigt många med weimaraner:D weimaraner/vizsla har jag träffat, som såg ut som min valp i färgen.

Jag minns att det var importerad, kanske från Tyskland eller Tjeckien? Och att rasen hade ett ”riktigt” namn, hon förklarade sen att det var en blandning mellan weimaraner och pointer eller vorsteh.

Hon verkade jaga aktivt, har flyttat upp till Norrland just för att få bättre tillgång på jakt, så jag tror att den kom från en seriös uppfödare. Men är bara en gissning 😁
 
Jag blir alltid så intresserad av vem som tagit en sån kull när jag hör sånt, eftersom jag känner väldigt många med weimaraner:D weimaraner/vizsla har jag träffat, som såg ut som min valp i färgen.

Jag va tvungen att googla lite och tror det var en en Slovakien wirehaired pointer 😁
 
Vi laddar inför kullträffen på lördag, då ska vi äntligen starta igång med bebisskyddssaker och en fot i röva på mig att jag måste ta tag i spårandet mer än vad jag gör just nu.
Förövrigt är han skitsvinig just nu i mitt tycke, supersnäll men han har såååå svårt att hålla sig i skinnet runt människor för han är så satans glad så han har otroligt svårt att ta ett nej att han måste dämpa sig lite och man får varken hoppa eller försöka klättra upp i famnen på folk. :cautious:
IMG_20210513_074155_822.jpg
 
Önskar jag hade livsstilen för en sån :love: vorsteh är så vackra, alla pälsvarianterna:love:
Ja, jag fick ju falla till föga när det är omöjligt att få tag på en vettig av ”min” ras. Egentligen var jag inne på vorsteh redan för typ 20 år sen, men min pappa är uppväxt med rasen och då bodde jag hemma, så han vågade att bo under samma tak som en vorsteh:D
 
Ja, jag fick ju falla till föga när det är omöjligt att få tag på en vettig av ”min” ras. Egentligen var jag inne på vorsteh redan för typ 20 år sen, men min pappa är uppväxt med rasen och då bodde jag hemma, så han vågade att bo under samma tak som en vorsteh:D
*vägrade, ska det såklart stå.
 
CC0A85BB-75D2-4DDE-9093-561D42D248D8.jpeg

Fröken Polski blev 4 månader igår. Det firade vi med att få hem rakmaskinen så nu jäklar ska jag träna på att trimma spaniel :cool: tur det är många månader till utställning för mitt första verk, som syns på bilden, var inte mitt stoltaste verk om man så säger..:angel:
 
Visa bifogad fil 71396
Fröken Polski blev 4 månader igår. Det firade vi med att få hem rakmaskinen så nu jäklar ska jag träna på att trimma spaniel :cool: tur det är många månader till utställning för mitt första verk, som syns på bilden, var inte mitt stoltaste verk om man så säger..:angel:
Åh gud jag bävar inför det där. Min ambitionsnivå ligger på en vardagsklippning som inte sätter ärr i varken hunden eller de som tittar på den :nailbiting::D
 
Åh gud jag bävar inför det där. Min ambitionsnivå ligger på en vardagsklippning som inte sätter ärr i varken hunden eller de som tittar på den :nailbiting::D
Och jag tycker förresten hon blev jättefin! Säger kanske mer om hennes söta snufs än om din klippning men... :angel::D
Haha ja.. Jag hade förväntat mig att det skulle vara lite lättare faktiskt :angel: Halsen gick ju bra, men öronen.. Sen hade hon inte heller någon större lust, så nästa gång satsar jag nog på att hon ska vara trött innan vi börjar :D

Ljudet av en sax som klipper är hon dock livrädd för :o gick åt mycket mjukost för att klippa tassarna haha, men då var hon med på noterna iallafall :D
 
Efter lite överväganden fram och tillbaka har det blivit "valpbyte" (vi köper med bibehållen avelsrätt). Vi har ju länge varit inriktade på lilla gul (numera röd), med orange (numera blå) som stark konkurrent. Idag stod det ganska klart att det blir vackra orange (blå) som kommer att bli vår Greta :heart Tidigare i veckan kändes det sådär att "välja bort" gul, men nu känns det som att det här blir helt rätt! Mindre än två veckor kvar!
PhotoGrid_1623353390976.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag är hundlös för tillfället och det är så galet tomt. Saknar en fjutt att dela livet med, helt enkelt. Just nu är det tyvärr inte...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 616
Senast: Myrten
·
  • Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
2 583
Senast: Roheryn
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
6 822
Senast: Migo
·
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 288

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp