Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad skulle det tjäna till annat än att göra mig ännu mer besviken? Jag har redan gått igenom de andra uppfödare som finns inom överkomligt avstånd och endera uppfyller de inte mina krav på kartläggning av hälsa och mentalitet, eller har en avelsinriktning som inte är kompatibel med det hundliv jag tänkt mig. Och då känns det inte som någon större mening att kontakta någon av dem.
Om du känner så ska du naturligtvis inte göra det. Det var en idé baserat på att uppfödare ibland har koll på saker som man själv som presumtiv valpköpare inte har.
 
Nu är Iris veterinärbesiktigad och allt såg bra ut. :) Hon är mycket framåt, med en hel del attityd och är kullens "värsting" som ska vara med överallt och alltid är först. Det bådar gott för framtiden! Igår badade hon i havet, plumsade i som ingenting, och ikväll ska hon få möta uppfödarens får för första gången. :D De har åkt bil flera gånger utan bekymmer.

Imorgon hämtas hon!

Visa bifogad fil 73669
Helt underbar ju! :love:
 
Åh, fina Tistla :love: Hoppas att ni hittar en bra valpkurs, jag har sett att flera ställen lägger ut extra valpkurser eftersom att det är hög efterfrågan i år så kanske blir det bättre utbud framöver :) Känguru/piraya känns verkligen igen, kan det vara ett släktdrag tro? :laugh: Hon låter som en rolig tjej, vilken tur att ni fick henne :heart
Ja jag har slängt ut lite krokar men verkar vara lite segt just nu.. Kanske släpps lite fler efter semestern..
Haha! Ja hon vill gärna upp i soffan men det vill jag inte då vi har tagit bort mattan = risk för att hon ramlar/halkar när hon vill ner.. Men envis är hon och studsar som en liten studsboll ändå.. 😅
Visa bifogad fil 73731
Asså det verkar inte finnas något som bekommer den här valpen. Att är en fest, inklusive att trängas på terminalen på Arlanda, nästan bli mosad av folks ben och väskor och bagagevagnar, rullas runt i flygbur, lyftas och åka flygplan. När jag släppte ut honom var han helt yrvaken och verkar ha sovit hela resan. Tror bestämt att jag köpt mig en riktig guldklimp. :banana:
Åh så härligt! Vilken fin kille ni har! 🥳 Hur gammal är han nu?
 
Greta 11,5 vecka :) Vassa tänder, men fortfarande (jämförelsevis :D) fantastiskt chill!

photoCollageMaker_20210717_174845314.jpg
 
20210717_205820.jpg


Vilken härlig valp! Obrydd och ständigt vid gott mod. Inga olyckor inne än så länge. Första natten gick fint, somnade sent vid 23 och sov till 4. Sen var det fullt ös till 5.30, då fick vi sova igen till 7. :) Hon fick följa med till kajen imorse och hämta grismat, titta på segelbåtar, skälla på sommargäster och hälsa på den gamle fiskaren. Mycket att titta på!
 
Visa bifogad fil 73836

Vilken härlig valp! Obrydd och ständigt vid gott mod. Inga olyckor inne än så länge. Första natten gick fint, somnade sent vid 23 och sov till 4. Sen var det fullt ös till 5.30, då fick vi sova igen till 7. :) Hon fick följa med till kajen imorse och hämta grismat, titta på segelbåtar, skälla på sommargäster och hälsa på den gamle fiskaren. Mycket att titta på!
Åh, tassarna! 😍
 
Idag har vi haft typ 3000 grader varmt. Så lille valp har fått spolas svalare flera ggr. Det tar hon med jämnmod. Tills hon släpps fri efter och burnar runt hela huset/gräsmattan.
Vi hade besök också. Och lille valp älskade en av dem. Han skulle absolut ta emot hennes leksaker och kasta och leka. När jag behövde göra annat skulle hon vara på honom. Så gulligt! 😍
Jag är så glad att vi i stort sett endast umgås med djurkunnigt folk som ger henne en bra start socialt. Även om hon är så tuff att hon tål en hel del missar så att säga.
 
Jag i helgen: "Åh, vilken härlig valp! Så rolig och framåt och så himla go!"

Idag: biter mig blodig, drar i mina kläder, tuggat på fyra skor, bitit sönder hallmattan, rivit sönder min arm, tangerat på gränsen av brödernas tålamod.

:D Älskar't. Ren och skär TERROR! :love:
Åh, det där känner jag igen mig i :D

Bild på mitt härliga, roliga, frimodiga monster:
animals_hero_tasmaniandevil.jpg


Eller, var det här rätt bild kanske:
IMG_20210715_193506_874.jpg


Nån av dem är det... :angel::p
 
Vissa valpfarmer har också hundar som kommer från andra länder utomlands. Det är olagligt att transportera unga valpar, så risken är stor att detta har skett olagligt. Det innebär att det inte finns någon garanti för att valparna har fått några vaccinationer eller behandling mot sjukdomar som vi inte har i Storbritannien. Valparna kommer också att ha utsatts för mycket stress under resan, vilket innebär att de är mer benägna att få hälsoproblem.

Valpfarmer?
 
Vissa valpfarmer har också hundar som kommer från andra länder utomlands. Det är olagligt att transportera unga valpar, så risken är stor att detta har skett olagligt. Det innebär att det inte finns någon garanti för att valparna har fått några vaccinationer eller behandling mot sjukdomar som vi inte har i Storbritannien. Valparna kommer också att ha utsatts för mycket stress under resan, vilket innebär att de är mer benägna att få hälsoproblem.
Hur har det med inlägget du citerade att göra?
 
Ja visst är hon det, en liten dalkulla. :heart

Här är det fullt ös medvetslös! Allt ska lekas med och bitas på, livet är en fest helt enkelt! Sover rätt bra på natten och kan gå iväg och lägga sig under dagen, favoritplatsen att sova på är en blå ikeakasse, istället för alla bäddar, filtar och fårskinn som finns att tillgå.. :p

Så skönt ändå att hon kan koppla av trots tre barn hemma.. :love:

Visa bifogad fil 73304
Om ni bor i Lomma så träffade jag denna pärla nyss tsm med din sambo!
Sjukt söt 😍
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag är hundlös för tillfället och det är så galet tomt. Saknar en fjutt att dela livet med, helt enkelt. Just nu är det tyvärr inte...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 613
Senast: Myrten
·
  • Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
2 574
Senast: Roheryn
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
6 819
Senast: Migo
·
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 287

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV
  • Att ångra en valp

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp