Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad gav upphov till icke godkänd? Om den är fysiskt perfekt?

Och grattis! :)
De är av racelinje. Rasen är kraftigt delad i showlinje och racelinje. Tyvärr. De ser totalt olika ut. Showlinjen har absolut inte en kropp som är gjord för att springa.

Här är ett dåligt exempel. En showlinjad jag googlade fram och vår irländare
GridArt_20220104_064357791.jpg
 
De är av racelinje. Rasen är kraftigt delad i showlinje och racelinje. Tyvärr. De ser totalt olika ut. Showlinjen har absolut inte en kropp som är gjord för att springa.

Här är ett dåligt exempel. En showlinjad jag googlade fram och vår irländare
Visa bifogad fil 83335
Den är ju inte icke godkänd då? Du kan ju fortfarande ställa ut den och få en bedömning om du vill. Den kommer ju inte diskas.
 
Svarta faran inledde året (egentligen borde väl jag skrivit i 2021-tråden men jaja 😁) med noll reaktion på fyrverkerier, så skönt. Hon har börjat lära sig att inte bry sig om katten men har desto svårare att förstå att hon inte får hoppa upp i sängen på natten..😅 Jag är fortsatt väldigt glad i den lilla damen. Stabil i miljöer och en stor nyfikenhet. Hon visar en god portion bytes- och näringsdrift och jag tror jag måste ta tillvara på hennes fina bett och satsa på igp med henne 😄 Spåret har vi börjat med som går i en stadig uppåtkurva.

Har dock lite issues med att hon har en viss social osäkerhet så där behöver vi jobba. Sisådär en av fem människor vi möter, asså bara främlingar vi går förbi eller ser, blir hon osäker på och reagerar med skall. Alltid värre på kvällen när hon är trött. Det känns sådär och som jag är lite förföljd av social osäkerhet, men det har redan gått väldigt mycket framåt så jag tror nog det ska ordna upp sig.
 
Vi har funderat mycket fram och tillbaka om vi ska skaffa hund nu eller vänta till efter Ruben. Men iom att han fortfarande är så pigg samt att sambon ska studera på distans i 1.5 år så har vi ett perfekt läge detta år.

Så detta med ras. Jag vill ju egentligen ha en Pekingese, en Ruben två men det känns hopplöst att hitta en sund i Sverige 😒
Så nu har vi siktat in oss på alternativ två, Shih-Tzu som känns som Pekingese light.
Har lagt ut lite krokar och ska kolla uppfödare 😊
 
Vi har funderat mycket fram och tillbaka om vi ska skaffa hund nu eller vänta till efter Ruben. Men iom att han fortfarande är så pigg samt att sambon ska studera på distans i 1.5 år så har vi ett perfekt läge detta år.

Så detta med ras. Jag vill ju egentligen ha en Pekingese, en Ruben två men det känns hopplöst att hitta en sund i Sverige 😒
Så nu har vi siktat in oss på alternativ två, Shih-Tzu som känns som Pekingese light.
Har lagt ut lite krokar och ska kolla uppfödare 😊

Ååååh, hejar våldsamt på! Fler shih-tzu åt folket!!
 
Sitter och lurar på om min yngsta hund skulle uppskatta rally? Han gillar varken spår eller nosework och har inget egentligt föremålsintresse. Det är spännande att se hur två hundar av samma ras och samma far är så olika till sättet. Min äldsta älskar spår och nosework och har stort föremålsintresse.
 
Ja 😁
Tror den skulle passa oss jättebra, en liten käck hund som kan hänga med på allt vi gör utan att vara krävande.
Kommer ha den sportklippt som Ruben så den kan vara med i stallet utan att se ut som ett träsktroll efteråt.

Låter som en alldeles utmärkt tillvaro för en shih-tzu! Jag höll alla mina ordentligt kortklippta, körde av allt med trimmer typ varannan månad.
 
Pratat med en uppfödare som jag blev tipsad om. Har fött upp i 36 år och har så fina hundar 😍
Hon tyckte vi lät jättebra så vi fick komma upp på listan 😁
En tik ska paras i slutet av januari så nu håller vi tummarna för att det tar sig och blir en valp till oss.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
4 527
Senast: Mabuse
·
  • Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
2 583
Senast: Roheryn
·
Hundträning Vi har i familjen tre hundar. Två små "gubbar" och en flatcoated retriever-valp som är 8 månader ung. Även om de är familjehundar...
Svar
18
· Visningar
1 657
Senast: Lhas
·
Hundhälsa Hejsan Har en mellan pudel kille på 11 månader som har en otrolig stress nivå. Han har sen han var liten valp följt med mig till mitt...
Svar
14
· Visningar
628
Senast: Tonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Black & tan?
  • Papegojor och liknande
  • Vi med Chinese crested

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp