Status
Stängd för vidare inlägg.
Blev lite nyfiken.. Från vilken land kommer den? Som det är svindyrt att importera ifrån? Jag har ju en del importer, vore ju bra att veta vilket land jag ska akta mig att importera från i framtiden.. :angel::D
Jag gissar att det är lika överallt, det är just flygplan osv som gör att det kostar en del pengar. Men, det löser sig nog. Det är inte helt klart hur allt ska gå till med resan så kanske det går att komma undan billigare :p
 
Hur jag har hattat runt med olika raser.
Efter 3-4 års research av säkert minst 10 olika raser var jag helt säker på att det skulle bli en papillon. Men efter mycket om och men så har jag nu beslutat för isländsk fårhund, och anmält intresse till en kull där tiken precis parats.

Hoppas det blir nånting, och att jag får en chans att köpa! Kölistan var lång men uppfödaren skrev upp mig i alla fall och skulle höra av sig om tiken blir dräktig. Vad tror ni, hur brukar uppfödare göra. Har man en chans om man får stå med på listan eller skriver de upp en bara för att ”vara trevlig” (i brist på bättre ord).

Jag har ju bara köpt hund på blocket eller tagit över pensionerade avelshundar tidigare så att köpa hund på det här sättet är väldigt nytt för mig.
 
Jag gissar att det är lika överallt, det är just flygplan osv som gör att det kostar en del pengar. Men, det löser sig nog. Det är inte helt klart hur allt ska gå till med resan så kanske det går att komma undan billigare :p
Hmm okej.. Jag har flugit hem några, minns inte att det var så fasligt dyrt. Typ samma pris som när jag bilat o tagit färja. Men flygpriserna kanske är högre nu? Jag har ingen koll på det :D självklart löser det sig! Så taggad på att förhoppningsvis se din lilla valpis här snart:love:
 
Hmm okej.. Jag har flugit hem några, minns inte att det var så fasligt dyrt. Typ samma pris som när jag bilat o tagit färja. Men flygpriserna kanske är högre nu? Jag har ingen koll på det :D självklart löser det sig! Så taggad på att förhoppningsvis se din lilla valpis här snart:love:
Ah, det låter lovande :D Förutsatt att inte covid stoppar alla resor så blir det bildbomb här så småningom :angel: Jag vågar inte ta något för givet förrän hon faktiskt är här... Samtidigt fick jag idag veta att jag kommit in på de distansstudier jag sökt med start i början av januari, och idag pratade jag också med chefen på jobbet. Han hade full förståelse för att det blir svårt att jobba precis när valpis kommer, men hade sedan förslag på ett jättebra upplägg som gör att jag kan jobba några timmar här och där när det passar mig. Finns vissa fördelar med att vara uppskattad timmis ändå :p
 
Mako ❤ (uppfödarens bild)
 

Bifogade filer

  • received_236423801949447.jpeg
    received_236423801949447.jpeg
    351,3 KB · Visningar: 87
Nu är tiken parad!
Nu får vi hålla tummarna för att A-det har tagit sig och B- det finns en valp till oss. :nailbiting:
Det är så hemskt att vänta! :D Har ni något krav på hane/tik eller gäller det "bara" att det blir tillräckligt många friska valpar för att ni ska få köpa en? Jag håller såklart tummarna för att det blir valp till er!
 
Det är så hemskt att vänta! :D Har ni något krav på hane/tik eller gäller det "bara" att det blir tillräckligt många friska valpar för att ni ska få köpa en? Jag håller såklart tummarna för att det blir valp till er!
Först tänkte vi hane. Sambon ville promt det och eftersom han drömt om valp/hund hela livet medans jag har haft ett gäng så fick han bestämma.
Men jag gillar tikar bäst och är den som vill träna och ställa ut (sambon vill iofs lite han med) så har vi svängt här hemma.
Så nu har vi sagt tik i första hand och hane i andra hand. Det är kombo och uppfödare som är viktigast.
 
Resa bokad, valpis har fått rabiesvaccin och vi har troligen alla papper i ordning :nailbiting: Valpis har tydligen börjat hitta på mängder med hyss och bus och jag föreställer mig en valp som kan bli riktigt, riktigt kul att träna med när vi väl lärt känna varandra. Nu är det bara att vänta på att hon ska vara tillräckligt gammal för att vaccinet ska vara giltigt, eller hur man nu ska uttrycka det. Jösses. Steg för steg så närmar det sig faktiskt. Det känns overkligt.
 
Resa bokad, valpis har fått rabiesvaccin och vi har troligen alla papper i ordning :nailbiting: Valpis har tydligen börjat hitta på mängder med hyss och bus och jag föreställer mig en valp som kan bli riktigt, riktigt kul att träna med när vi väl lärt känna varandra. Nu är det bara att vänta på att hon ska vara tillräckligt gammal för att vaccinet ska vara giltigt, eller hur man nu ska uttrycka det. Jösses. Steg för steg så närmar det sig faktiskt. Det känns overkligt.

Jag är nyfiken på färgen 😂
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 530
Senast: Mabuse
·
  • Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
2 702
Senast: Roheryn
·
Hundträning Vi har i familjen tre hundar. Två små "gubbar" och en flatcoated retriever-valp som är 8 månader ung. Även om de är familjehundar...
Svar
18
· Visningar
1 679
Senast: Lhas
·
Hundhälsa Hejsan Har en mellan pudel kille på 11 månader som har en otrolig stress nivå. Han har sen han var liten valp följt med mig till mitt...
Svar
14
· Visningar
644
Senast: Tonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp