Bukefalos 28 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
3 veckor har hon (och syskon) blivit nu :up:

received_714287909953243.jpeg
 
Idag har Lily gått sin hittills längsta promenad. Nästan 4km blev det och hon kunde vara lös väldigt mycket. Delvis tillsammans med Ebrah och Aysu var också lös en hel del. Hon sprang mycket och var jätteglad :D Nu har hon ätit lunch och somnat som en stock i soffan.
 
Sååå, det verkar som att "sitt" och "stå" blir hennes första tricks. Hon sätter sig gärna ner själv när hon funderar, så det var lätt att sätta ord på, och hon börjar stanna ståendes när jag själv stannar med leksak. Vi har upptäckt att en kaninskinnsboll är perfekt att träna med, så länge jag håller den på ett sätt som skyddar mina fingrar... Men med den så håller hon upp munnen så mycket att hon inte riktigt får kraft och jag faktiskt kan ta leksaken ifrån henne också och träna vidare :angel: Vi kör såklart jättekorta pass och jag kräver absolut ingenting, men det är kul att se att hon faktiskt börjar fundera lite på hur hon ska göra för att få leksaken och inte bara kasta sig runt hejvilt efter den.
 
Nu ska vi se om jag lyckas lägga in bilder på min lilla valp, han är så ljuvlig 🥰 i mina ögon så klart. Han är så mysig, pigg och nyfiken som dom ska vara.
Vi har för första gången valt att använda oss av Valphage främst vid natt men även ibland när jag inte hinner se till honom, är så rädd att nån ska råka trampa på honom. Vet inte än riktigt vad jag tycker om Valphage, har testat en dag än så länge.
 

Bifogade filer

  • 94C7674F-CC56-4FD1-97CB-55A0E5AC071F.png
    94C7674F-CC56-4FD1-97CB-55A0E5AC071F.png
    427,2 KB · Visningar: 136
En bild till.
Han är cremefärgad med chockad anlag sa uppfödaren. Vägde 1080 om jag minns rätt när han var 9 veckor så borde bli normalstor tror jag.
 

Bifogade filer

  • 22FD867B-56DC-4336-A05C-27AE0E77297C.png
    22FD867B-56DC-4336-A05C-27AE0E77297C.png
    362 KB · Visningar: 180
Det kan jag tänka mig, visste han var lite men kanske inte förstod att han var så liten. Han är nog som en 6-7 veckors kattunge stor.
Dina hundar är så otroligt fina och alltid kul att se bilder på dom😊
 
Skämt åsido, hon är supergullig @Red_Chili. Så glad för din skull, har ju följt vad du skrivit här i flera år om det svåra med att hitta rätt saluki.

Jag själv tänker "inte en valp, inte en valp, inte en valp". Inte än i alla fall. Men den dagen det är dags vet jag inte hur jag ska hitta exakt det jag vill ha. Tycker det avlas mer och mer på en typ av tollare jag inte vill ha. Inte för att de är dåliga hundar, bara att det inte är den typen jag är ute efter. :meh:
 
Har för mig du skrivit förut att dina har varit väldigt renliga innan. Tji fick du :D
ELLER HUR!?! Jag är van vid att de tar omvägar kring minsta vattenpöl, rynkar på näsan åt allt "äckligt" (förutom hästskit) osv. Sedan kommer det här lilla monstret. "ÅH, bajs! Ja, jag rullar mig!" "Åh, vatten, vi leker med det!!" :arghh: Alltså, nog för att jag gillar att hon är positiv, meeen hon behöver inte vara positiv till exakt allt här i världen. :cautious:
Min sons husky och dotterns alaskanvalp hittade ett kadaver i skogen och rullade sig i, fy sjutton så äckligt det var. Tur det vad mitt i sommaren och vi kunde duscha dom ute med varmvatten.
Fy sjutton. Jag hade tur nu ändå. Det kom bara på hennes täcke, så jag kunde lätt ta av täcket, släppa in valpen i hemmet och sedan göra rent täcket. Men ändå. Äckligt :p
 
ELLER HUR!?! Jag är van vid att de tar omvägar kring minsta vattenpöl, rynkar på näsan åt allt "äckligt" (förutom hästskit) osv. Sedan kommer det här lilla monstret. "ÅH, bajs! Ja, jag rullar mig!" "Åh, vatten, vi leker med det!!" :arghh: Alltså, nog för att jag gillar att hon är positiv, meeen hon behöver inte vara positiv till exakt allt här i världen. :cautious:
Joodå, det kommer hon att vara :angel:
Min dam är hennes namne och jag kan meddela att heter man Lily så kommer det med att vara positiv till allt, göra allt som inga tidigare hundar har gjort, göra ett MH så att bruksfolket blir gröna av avund, vara helt hejdlös och glad i allt man ska göra, vara äcklig ibland MEN vi som ägare av en Lily faller ändå helt för deras ljuvlighet :heart

Dessutom kan jag meddela att en Lily är valpig, busig och lycklig till minst 4,5 års ålder, vilken min Lily är nu och det verkar inte avta ännu... :angel::D
Mottot för en Lily är; "fullt ös - medvetslös"...
I'll rest my case :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
6 072
Senast: Mabuse
·
  • Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
2 845
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
5 903
Senast: Farao
·
Hundträning Vi har i familjen tre hundar. Två små "gubbar" och en flatcoated retriever-valp som är 8 månader ung. Även om de är familjehundar...
Svar
18
· Visningar
1 799
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundbeteende
  • Kattsnack 10
  • Hotellrum eller stuga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp