Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu har valpen varit hemma i lite drygt 2 veckor så det är verkligen dags att visa honom här också :p

4698FC97-1C8D-4616-B741-9D69ACBB4B55.jpeg


Han heter Sufayr (uttalas typ So-fajr) och är bror till @Red_Chilis Lily! Fast många kallar honom Åke eller Lill-Åke för att de tycker hans namn är omöjligt att uttala :angel:
 
Förra helgen var vi och träffade massa hundar på kennelträff, bl.a ett par ”mammakandidater”. Råkade visst bli så att jag sa pix pax på en valp efter en annan tik, planerad parning (om allt klaffar) 2023 :D!

Men man vet inte, det kan ju råka bli en 2022-valp också…. :angel: . Ska vänta in lite mer utvärdering och mer spikade avelsplaner, så får vi se vad som händer :).

Det är kul och spännande att planera och drömma iaf 😍

Men vad kul! Från samma kennel? 😁
 
Nu har valpen varit hemma i lite drygt 2 veckor så det är verkligen dags att visa honom här också :p

Visa bifogad fil 84850

Han heter Sufayr (uttalas typ So-fajr) och är bror till @Red_Chilis Lily! Fast många kallar honom Åke eller Lill-Åke för att de tycker hans namn är omöjligt att uttala :angel:
Glöm för all del inte "Hyacint-Åke"! :rofl: Alltså åh, tänk så fina salukis vi kommer ha med oss till LC-fälten nästa år :love:
 
Upptäckte att de har en "valpklubb" på arken zoo, där gick vi med because, why not? Tack vare det fick vi 2kg torrfoder, och leksak för 75kr. Jag och killen jag träffar gick på leksaksjakt och han spanade in en som han verkligen trodde på. Jag var något skeptisk men eftersom hans argument för den var så bra så fick det bli den. I en realåda hittade vi sedan en annan bra leksak. Så två leksaker och 2kg torrfoder för 45kr. För att vara torrfoder var det inte så dåligt innehåll, så om inte annat kan det användas som hundgodis :)

En sån här fick hon:
all-for-paws-dental-cactus-m-orange-a8.jpg


Mycket populär! Såg dock att några skrivit i recensioner att de inte är så hållbara. Får se hur det blir med den saken...
 
Herregud vad jag längtar tills hon tappar huggtänderna! Vi lekte lite, jag bestämde mig för att avsluta leken och hon försökte därefter få igång den igen genom att kasta sig fram och hugga mig i fingrarna. Jag behövde inte tänka på hur jag skulle säga åt henne iaf, för jäklar vad jag skrek. Det gjorde så ONT! (och ja, jag har plåster nu... valpskrälle.)
 
Jag är helt förundrad över hur enkel en valp kan vara.

Behöver aldrig hålla koll på om han hittar på något han inte borde. Om han skulle råka bita på något så kan jag lugnt säga till honom och så slutar han. Då är det ofta något behov jag behöver tillgodose om han ens börjar med det. Sover massor, är i princip rumsren, blir inte vild för att han är övertrött, går fint i koppel, är enkel att ha lös så långt. Han är så smart och lär sig väldigt fort och är bra på att kommunicera vad han gillar och inte gillar. Hade han varit ett barn hade jag beskrivit honom som lillgammal :D Han har absolut en vild sida så han är ingen tråkmåns, men han är liksom bara enkel och sansad!

Jag valde rätt valp @Red_Chili :p
 
Varje dag på promenaden går vi förbi en stor pöl, som oftast är frusen och jättehal. Varje dag går Mako bestämt dit och försöker gå på isen utan att ramla. Det går inte sådär jättebra, men idag var det nått som hade hänt! Plötsligt är benen kvar under tyngdpunkten och vips var det hur enkelt som helst!

Alltid lika fascinerande att se dem utmana sig själva och sin koordination när de växer upp. Hur de hanterar misslyckanden och hur de stadigt blir starkare, mer kompetenta på att ta sig fram och går från rultande till snabba. Var så sorgligt att se Tas när han kom, nästan ett år gammal, och lika dålig koll på sin kropp som mina valpar brukar ha vid tre månader.
20220201_141224.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 611
Senast: Mabuse
·
  • Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
2 737
Senast: Roheryn
·
Hundträning Vi har i familjen tre hundar. Två små "gubbar" och en flatcoated retriever-valp som är 8 månader ung. Även om de är familjehundar...
Svar
18
· Visningar
1 688
Senast: Lhas
·
Hundhälsa Hejsan Har en mellan pudel kille på 11 månader som har en otrolig stress nivå. Han har sen han var liten valp följt med mig till mitt...
Svar
14
· Visningar
655
Senast: Tonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp