Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu har vi varit hos veterinär för besiktning inför försäkring. Ett liiitet överbett har hon, men hon håller också på och byter tänder för fullt så det kan mycket väl rätta till sig sedan. Minns att Ebrah länge hade överbett i samma ålder, men det är perfekt nu. Oavsett så bryr jag mig inte direkt, även OM hon skulle få ett litet överbett även i vuxen ålder så är det inget som påverkar henne.

I övrigt en pigg och glad valp som fick enbart beröm. Veterinären sa spontant att hon kändes stark och stabil i kroppskonstruktionen och Lily själv hade inga problem att gå och lägga sig på sitt täcke efter att ha gått något varv i rummet för att kika på allt nytt.

Nu på kvällen har vi lekt en del. Jag har lite svårt att hitta vad hon verkligen gillar som belöningar och därmed svårt att börja med ens lätta kontaktövningar och så. Det förvånar mig lite eftersom hon är så väldigt närhetsälskande annars, har god aptit och är rejält busig. MEN när jag tog fram kaninskinn med pip i, då blev det roligare! Först lekte jag lite med den själv, för att fånga hennes intresse, sedan var det jättejättekul att leka med mig och efter några gånger när hon släppt den (vilket hon nästan gör på kommando nu) så slängde hon faktiskt en blick på mig för att få den igen! Det gjorde hon en gång till nästa gång jag fått henne att släppa den, så två gånger nu har hon kommit på att hon kan ta kontakt med mig för att få leksak. Tidigare har hon inte ens varit nära på att fundera på något sådant, så det känns verkligen som om vi kom över en liten tröskel nu och jag hoppas att det kan fortsätta bra. Jag har sagt det förr och säger det igen: vill man ha hund att träna med så är saluki inte direkt det bästa valet :rofl:
 
Jag tror hon planerar att gå över tiden.. 🙄:nailbiting:

I7uEbH1.jpg
 
Alltså, när jag ser den här bilden på henne så kan jag bara tänka på hur otroligt vacker hon kommer bli som vuxen :heart Hon har så fint huvud och uttryck, och är så fin på alla sätt och vis, och jag vet ju hur fin hon är under den stora jackan också :p
272055319_2184997574981944_2863504705914363605_n.jpg
Jag är så nyfiken att jag dör och tyvärr syns inte bilden längre. Skulle du kunna tänka dig att ladda upp just denna igen? 😅
 
Gör den inte? För mig syns den! Ska se om jag kan få in den på annat sätt.
Det fanns en rad bilder i bildtråden också som uppenbarligen synts tidigare (tyvärr missade jag dem 😭 Men får skylla mig själv för en liten bukepaus!) som nu inte syns längre. Men tänkte att jag inte skulle behöva be dig om att ladda upp dem alla igen :D denna var jag dock nyfiken på. Sötnöt :love:
 
Det fanns en rad bilder i bildtråden också som uppenbarligen synts tidigare (tyvärr missade jag dem 😭 Men får skylla mig själv för en liten bukepaus!) som nu inte syns längre. Men tänkte att jag inte skulle behöva be dig om att ladda upp dem alla igen :D denna var jag dock nyfiken på. Sötnöt :love:
En massa bilder försvann nu. Kanske pga alla ändringar Gunnar gör just nu
 
Vad ni än gör: våga er inte på att säga att era valpar är rumsrena!

Igår tog jag mod till mig och sa till en vän att jag nog ser Lily som rumsren. Hon har sagt till duktigt när hon vill ut och det har gått låång tid utan någon olycka inomhus.

I morse väckte hon mig tidigt. Jag förstod inte riktigt varför men hon verkade busig. Lagom tills jag börjar klä på mig ytterkläder (tog en stund pga morgontrötthet) så kissar hon inne på en matta :grin: Sedan var allt lugnt, lagom tills att jag började plugga och ha videosamtal med klasskamrater. Hon blev åter igen vild och killen jag träffar var snäll nog att ta ut henne. Men, det var bedrövligt väder ute och hon ville bara in hela tiden. Utan att göra ifrån sig. Vad tror ni det första hon gör inne är? Jo, går och kissar. Vi avbröt henne och jag gick ut igen. Efter mycket vankande runt huset så hittade hon till sist en plats som hon tyckte var tillräckligt skyddad från vädret för att det skulle gå att kissa lite till.

Nu är allt lugnt igen. Vi får se hur länge det håller i sig... Jag ska gå till Myrorna och se om de har någon overall som jag kan sy om till valpoverall, för vädret ska bara bli sämre och sämre nu. Fy vad jag längtar efter sommar!
 
Förra helgen var vi och träffade massa hundar på kennelträff, bl.a ett par ”mammakandidater”. Råkade visst bli så att jag sa pix pax på en valp efter en annan tik, planerad parning (om allt klaffar) 2023 :D!

Men man vet inte, det kan ju råka bli en 2022-valp också…. :angel: . Ska vänta in lite mer utvärdering och mer spikade avelsplaner, så får vi se vad som händer :).

Det är kul och spännande att planera och drömma iaf 😍
 
Förra helgen var vi och träffade massa hundar på kennelträff, bl.a ett par ”mammakandidater”. Råkade visst bli så att jag sa pix pax på en valp efter en annan tik, planerad parning (om allt klaffar) 2023 :D!

Men man vet inte, det kan ju råka bli en 2022-valp också…. :angel: . Ska vänta in lite mer utvärdering och mer spikade avelsplaner, så får vi se vad som händer :).

Det är kul och spännande att planera och drömma iaf 😍
Vilken ras? 😍
 
Förra helgen var vi och träffade massa hundar på kennelträff, bl.a ett par ”mammakandidater”. Råkade visst bli så att jag sa pix pax på en valp efter en annan tik, planerad parning (om allt klaffar) 2023 :D!

Men man vet inte, det kan ju råka bli en 2022-valp också…. :angel: . Ska vänta in lite mer utvärdering och mer spikade avelsplaner, så får vi se vad som händer :).

Det är kul och spännande att planera och drömma iaf 😍
Det finns alltid plats för en bra hund!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 607
Senast: Mabuse
·
  • Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
2 734
Senast: Roheryn
·
Hundträning Vi har i familjen tre hundar. Två små "gubbar" och en flatcoated retriever-valp som är 8 månader ung. Även om de är familjehundar...
Svar
18
· Visningar
1 687
Senast: Lhas
·
Hundhälsa Hejsan Har en mellan pudel kille på 11 månader som har en otrolig stress nivå. Han har sen han var liten valp följt med mig till mitt...
Svar
14
· Visningar
654
Senast: Tonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp