Status
Stängd för vidare inlägg.
En till här som har fått 12v spruta, rabies och ett pass.
Det tog lång tid hos veterinären, får väl se det som att besöket blev avdramatiserat.

Det var byggarbete på gatan och fullt med stora maskiner, klart godkänt även om det var stora ögon.

6.2 kg väger hon, även om det mest känns som om det är benen och öronen som växer.
 
I söndags hämtade vi våran lilla Grace ❤️ En underbar liten varelse, som gärna vill vara nära det mesta av tiden.
 

Bifogade filer

  • A3A1A1F3-3B41-4A70-BCEB-881DC8F44D51.jpeg
    A3A1A1F3-3B41-4A70-BCEB-881DC8F44D51.jpeg
    339,8 KB · Visningar: 55
Skulle vara någonstans inhägnat/säkert område och först låta dom titta på varandra på avstånd en stund. Sedan släppa ihop lösa och se hur det verkar gå.
Har aldrig haft problem när två valpar hälsat på varandra. Någon kanske varit lite mer avvaktande i början men det har släppt snabbt. Kommer nog gå bra!
 
IMG_20220607_095154301_HDR.jpg

På upptäcksfärd i skogen. Det "växte" godis lite här och var. Spännande! :D
(Alltså godis jag "gömde" eller la på något liten stubbe/sten så hon fick leta lite, så ingen tror att hon åt sådant jag själv inte lagt ut.)

Idag har vi varit på besök i stallet och (till mattes fasa) upptäckt att hästbajs är najs. :yuck:
Hon gnäller en stund när vi börjar åka med bilen, men tystnar ganska snabbt. I natt sov hon från kl 21.00 tills husses klocka ringde 05.15-ish. Då var det bråttom ut, men ingen läcka inne. Natten till igår väckte hon mig en gång för kisspaus. Duktig valp! 😍
 
Visa bifogad fil 92540
På upptäcksfärd i skogen. Det "växte" godis lite här och var. Spännande! :D
(Alltså godis jag "gömde" eller la på något liten stubbe/sten så hon fick leta lite, så ingen tror att hon åt sådant jag själv inte lagt ut.)

Idag har vi varit på besök i stallet och (till mattes fasa) upptäckt att hästbajs är najs. :yuck:
Hon gnäller en stund när vi börjar åka med bilen, men tystnar ganska snabbt. I natt sov hon från kl 21.00 tills husses klocka ringde 05.15-ish. Då var det bråttom ut, men ingen läcka inne. Natten till igår väckte hon mig en gång för kisspaus. Duktig valp! 😍
Wallan äääälskar hästbajs och kan inte gå en meter utan dammsuger stigarna (det är extremt hästtätt här) så jag undviker de stigarna.
Men även harpluttar och rådjursskit är 😋
 
D90E2FCF-71BE-4A55-BA10-CB7BE956E4B8.jpeg

På senaste har vi träffat hästar, miljötränat i centrum, varit hos veterinär (inte för hennes skull) och varit med på studentmottagning. Det sistnämnda var idag och hon låg i sin hage på gräsmattan med mig flera meter ifrån och hon hade inga konstigheter med att tugga på sitt ben och koppla av! Men när hunden i hundgården skällde åkte raggen upp lite och hon skällde ”tillbaka” :)
Hon hon charmade såklart tvåbeningarna deluxe!
 
Dagens mest spännande var att jaga maskrosfrön och springa i högt gräs. Valpis hjälpte också till med jobbet, som fotvärmare 🥰 vaknade inte förrän 5 imorse så jag var nästan pigg idag 😅
 
Jag har fått en till hund gjord av socker. Wallan hatar regn!
Idag så har det öst ner hela dagen och hon vägrade kissa på de flesta turerna vilket resulterade i att vi behövde gå ut extra ofta. Hon han knappt torka mellan gångerna.
Planen var att åka till BHK för första gången idag och vara med på en öppen ringträning men vi lät bli pga vädret. Det räckte med blöta för idag.
 
Jag har fått en till hund gjord av socker. Wallan hatar regn!
Idag så har det öst ner hela dagen och hon vägrade kissa på de flesta turerna vilket resulterade i att vi behövde gå ut extra ofta. Hon han knappt torka mellan gångerna.
Planen var att åka till BHK för första gången idag och vara med på en öppen ringträning men vi lät bli pga vädret. Det räckte med blöta för idag.
Sådan matte, sådan hund, kanske? 😇
 
Jag har fått en till hund gjord av socker. Wallan hatar regn!
Idag så har det öst ner hela dagen och hon vägrade kissa på de flesta turerna vilket resulterade i att vi behövde gå ut extra ofta. Hon han knappt torka mellan gångerna.
Planen var att åka till BHK för första gången idag och vara med på en öppen ringträning men vi lät bli pga vädret. Det räckte med blöta för idag.
Men gulle! Hennes mamma badar gärna, och kusin Lola är som tokig i vatten och en riktig slamkrypare 😩 Tycker dock att det är kul med en simmande hund!
Men tror hon också var lite skeptisk till att gå ut i regn ungefär vid Wallans ålder. Har ni haft möjlighet att se om hon gillar gå ned i sjön/havet ännu?
 
Jag har fått en till hund gjord av socker. Wallan hatar regn!
Idag så har det öst ner hela dagen och hon vägrade kissa på de flesta turerna vilket resulterade i att vi behövde gå ut extra ofta. Hon han knappt torka mellan gångerna.
Planen var att åka till BHK för första gången idag och vara med på en öppen ringträning men vi lät bli pga vädret. Det räckte med blöta för idag.

Vår valp gillar inte heller regn men är förtjust i vatten på i princip alla andra sätt 😄
 
Jag har fått en till hund gjord av socker. Wallan hatar regn!
Idag så har det öst ner hela dagen och hon vägrade kissa på de flesta turerna vilket resulterade i att vi behövde gå ut extra ofta. Hon han knappt torka mellan gångerna.
Planen var att åka till BHK för första gången idag och vara med på en öppen ringträning men vi lät bli pga vädret. Det räckte med blöta för idag.
Vi har inte upplevt ösregn ännu, men härom dagen regnade det lite iaf. Lova ville inte riktigt bajsa när det var blött och sen var hon jätteirriterad på att hon var blöt när vi kom in.
Vi får se hur det blir när hon får uppleva "riktigt" regn för första gången. 😂
 
Men gulle! Hennes mamma badar gärna, och kusin Lola är som tokig i vatten och en riktig slamkrypare 😩 Tycker dock att det är kul med en simmande hund!
Men tror hon också var lite skeptisk till att gå ut i regn ungefär vid Wallans ålder. Har ni haft möjlighet att se om hon gillar gå ned i sjön/havet ännu?
Frasse badar gärna om det finns en pinne eller boll med i bilden. Men duscha eller gå ut i regn- icke!!

Nä jag har avvaktat med bad eftersom dels skulle hon trimmas och sjön här hemma är rätt sunkig (typ 70% barnkiss)
Men hon plaskar glatt i vatten när jag vattnar mina odlingar.
 
Här är en till stallhund, som har ätit hästtollar så att det sprutade ur öronen.

Nu efter 1 månad så har jag sett till att ha band på mig själv, nyhetens behag har lagt sig, visst kan hon smaka ibland men det är inte längre en skatt hon hittat. Detsamma gäller för hönskit.

Förra hunden var likadan.

Min plan b var att börja skvallerträna på skiten/ byteshandel, men som det ser ut nu så kan vi skjuta på det lite till.

(Däremot var jag inte lika cool när hon hitta kattskit, men den gömde hon sig för att kunna äta. :wtf: ) Så 1-0 till henne.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
4 519
Senast: Mabuse
·
  • Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
2 580
Senast: Roheryn
·
Hundträning Vi har i familjen tre hundar. Två små "gubbar" och en flatcoated retriever-valp som är 8 månader ung. Även om de är familjehundar...
Svar
18
· Visningar
1 657
Senast: Lhas
·
Hundhälsa Hejsan Har en mellan pudel kille på 11 månader som har en otrolig stress nivå. Han har sen han var liten valp följt med mig till mitt...
Svar
14
· Visningar
628
Senast: Tonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp