Kaninen smakar gott och är utsedd till favoritleksak, såhär långt. Den är SÅ rolig att jaga, ha "dragkamp" (dvs bara att hålla i den, hon är ju inte så stor och stark
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja vi börjar där, med att stå. Jag siktar inte på någon ringkarriär, vore bara kul att ge henne några meriter eftersom vi verkar ha en "fin" hundDet gör dom nästan alltid i början! Det behöver ju tränas såklart![]()
Det låter bra!Ja vi börjar där, med att stå. Jag siktar inte på någon ringkarriär, vore bara kul att ge henne några meriter eftersom vi verkar ha en "fin" hund![]()
Samma med Torsten.Fast Wallan vill bara sitta![]()
Hon står fint vid pälsvård men finns det en godis så sätter hon sig. Så nu tragglar vi kommandot ståSamma med Torsten.
Eftersom han aldrig kommer att ställas ut så har jag inte tränat. Men mina tidigare flattar fick lära sig sitt, ligg och stå. Just stå var väldigt användbart vid pälsvård![]()
Heja!Hon står fint vid pälsvård men finns det en godis så sätter hon sig. Så nu tragglar vi kommandot stå![]()
Hur gammal är hon nu?Nu är snart Wallans valpkurs slut. Bara en gång kvar. Bästa valpkursen jag någonsin gått med en hund!
I går sattes det upp en bana med lite ”läskigheter”. Stora plyschhundar, dockhuvuden mm. Valparna fick en och en besöka banan med husse/matte och sen pratades det igenom om hundspråk, hundars känslor mm. Så kul att se hur valparna tacklade läskigheterna. Wallan tvekade på en stor hög med lurv/ryamatta i början, den blev hon lite arg på, men sen blev det party. Plyschhundarna bjöd hon upp till lek och när de inte gav någon respons så välte hon omkull dem och drog dem med sig
Två valpar ville inte ens närma sig de här hundarna (och slapp) så jag är supernöjd med henne.
Vi har också gått ringträning. Det var sådär. Hon var duktig. Uppförde sig på både bordet och sprang med som hon skulle. Men jag lärde mig inte ett dyft. Det var ett himla gapande konstant på en lapphund så jag hörde ingenting om vad som sas. Jag får kolla på SKKs filmer istället. Framföallt hur jag ska få henne att stå bra och rätt.
Rumsrenheten går bra nu. Det gick bra men så fick hon UVI så det fick bli ett besök hos vetten. Men nu är allt som det ska igen och hon har varit ”torr inne” i flera dagar. Hon sover länge på mornarna nu och får komma upp i sängen för lite extra sovmorgon. Den där extremt bitiga och jobbiga valpen har blivit tam och gosig![]()
Varför är den gratis då?Idag är min valp till salu -nej gratis.
Min andra hund har varit dålig i magen vilket har väckt valp så det har blivit noll sömn för oss inatt.
Innan dess har vi varit på kalas och hon fick guldstjärna för uppförandet. Sov hela vägen dit och hem.
Suttit i farbrors knä som sitter i rullstoll, stått ut med en efterhängsen 2 åring (homo sapiens) och plaskat i havet för första gången.
Legat och tuggat ben när vi ätit och varit snäll mot barnet när han kommit för att klappa. Inte haft något emot att sitta i diverse knä för att pussas.
Därför att när den stora varit ute så går hon och lägger sig, medan valpen är vaken 1-2 h till.Varför är den gratis då?![]()
Åh jag lider med digDärför att när den stora varit ute så går hon och lägger sig, medan valpen är vaken 1-2 h till.
Så antingen får jag ligga och hålla i valpen eller komposthagen (jag ska få dit en botten så att hon inte kan dra runt på den).
Hon är ju TRÖTT men har inte räknat ut hur man varvar ner.
Och kompostgaller som låter har nu blivit betingat för mig som om det vore naglar mot en svart tavla.
Hon är bara 15 v så jag tycker att hon har kommit långt redanHur gammal är hon nu?![]()