Status
Stängd för vidare inlägg.
IMG_20220605_134837948_HDR.jpg

Kaninen smakar gott och är utsedd till favoritleksak, såhär långt. Den är SÅ rolig att jaga, ha "dragkamp" (dvs bara att hålla i den, hon är ju inte så stor och stark :love: ) och så kan man liksom både ligga på den och tugga på den samtidigt. Säng och leksak i ett. Perfekt.
 
Förutom att springa på utställningar så har hon knäckt koden till hur man kommer upp i den jättehöga sängen. Man hoppar bara en meter ungefär från soffan och så vips! Så är man uppe! 😅 Det är kul att hon är så modig och framåt men kan någon ge henne lite självbevarelsedrift tack? 😂🙈

Dessutom flyger tänderna ur munnen på henne nu. Alla framtänder är nya, en huggtand rök igår och en till idag på utställningen! 🙌🏻😂

E3xcRON.jpg
 
6 månader igår, fortfarande lättsam 🤷‍♀️ Och alldeles underbar 🥰

Hennes största problem är att hon älskar att sluka de döda mössen katterna lämnar efter sig på gården 🤢 När hon ser att man ser henne med en svans hängande från munnen så är det ett kras och sedan ett slurp och musen är borta 🤮

A5349E25-F80A-4495-B4A8-560E3E4B32A5.jpeg
 
Nu är snart Wallans valpkurs slut. Bara en gång kvar. Bästa valpkursen jag någonsin gått med en hund!
I går sattes det upp en bana med lite ”läskigheter”. Stora plyschhundar, dockhuvuden mm. Valparna fick en och en besöka banan med husse/matte och sen pratades det igenom om hundspråk, hundars känslor mm. Så kul att se hur valparna tacklade läskigheterna. Wallan tvekade på en stor hög med lurv/ryamatta i början, den blev hon lite arg på, men sen blev det party. Plyschhundarna bjöd hon upp till lek och när de inte gav någon respons så välte hon omkull dem och drog dem med sig :D
Två valpar ville inte ens närma sig de här hundarna (och slapp) så jag är supernöjd med henne.

Vi har också gått ringträning. Det var sådär. Hon var duktig. Uppförde sig på både bordet och sprang med som hon skulle. Men jag lärde mig inte ett dyft. Det var ett himla gapande konstant på en lapphund så jag hörde ingenting om vad som sas. Jag får kolla på SKKs filmer istället. Framföallt hur jag ska få henne att stå bra och rätt.

Rumsrenheten går bra nu. Det gick bra men så fick hon UVI så det fick bli ett besök hos vetten. Men nu är allt som det ska igen och hon har varit ”torr inne” i flera dagar. Hon sover länge på mornarna nu och får komma upp i sängen för lite extra sovmorgon. Den där extremt bitiga och jobbiga valpen har blivit tam och gosig😍
Hur gammal är hon nu? :)
 
Idag är min valp till salu -nej gratis.
Min andra hund har varit dålig i magen vilket har väckt valp så det har blivit noll sömn för oss inatt.

Innan dess har vi varit på kalas och hon fick guldstjärna för uppförandet. Sov hela vägen dit och hem.
Suttit i farbrors knä som sitter i rullstoll, stått ut med en efterhängsen 2 åring (homo sapiens) och plaskat i havet för första gången.
Legat och tuggat ben när vi ätit och varit snäll mot barnet när han kommit för att klappa. Inte haft något emot att sitta i diverse knä för att pussas.
 
Idag är min valp till salu -nej gratis.
Min andra hund har varit dålig i magen vilket har väckt valp så det har blivit noll sömn för oss inatt.

Innan dess har vi varit på kalas och hon fick guldstjärna för uppförandet. Sov hela vägen dit och hem.
Suttit i farbrors knä som sitter i rullstoll, stått ut med en efterhängsen 2 åring (homo sapiens) och plaskat i havet för första gången.
Legat och tuggat ben när vi ätit och varit snäll mot barnet när han kommit för att klappa. Inte haft något emot att sitta i diverse knä för att pussas.
Varför är den gratis då? :angel:
 
Varför är den gratis då? :angel:
Därför att när den stora varit ute så går hon och lägger sig, medan valpen är vaken 1-2 h till.
Så antingen får jag ligga och hålla i valpen eller komposthagen (jag ska få dit en botten så att hon inte kan dra runt på den).
😖😖😖😖

Hon är ju TRÖTT men har inte räknat ut hur man varvar ner.
Och kompostgaller som låter har nu blivit betingat för mig som om det vore naglar mot en svart tavla.
 
Därför att när den stora varit ute så går hon och lägger sig, medan valpen är vaken 1-2 h till.
Så antingen får jag ligga och hålla i valpen eller komposthagen (jag ska få dit en botten så att hon inte kan dra runt på den).
😖😖😖😖

Hon är ju TRÖTT men har inte räknat ut hur man varvar ner.
Och kompostgaller som låter har nu blivit betingat för mig som om det vore naglar mot en svart tavla.
Åh jag lider med dig 😴 Man väntar ju själv lite på den där nedvarningsfunktionen haha!
 
Testade ryggsäcken idag, kändes som en väldigt bra övning för fröken valp! Ska definitivt träna mer på den 👍

Förövrigt kan vi ibland på kvällarna titta på henne och i princip se hur hon växer, herregud vad stor hon blivit på de här veckorna! Imorgon är det dags för vaccination.
 
3 dygn med valpis! Söt, glad, busig och trött. Massa nya intryck såklart. Hittills bara en bajskorv och en kisspöl inomhus (vi har varit ute många gånger och ibland länge). Tidiga morgnar (4.30) har det blivit, men han har somnat om med lite hjälp. Så gullig och mysig!
 
Idag fick han 12 veckors sprutan och så fick alla vovvarna ben hemma sen. Har börjat ta med honom på de kortare rastningsrundorna nu och han har växt ur första selen (som är Nikes) och uppgraderat till en storleken större.
Igår hade husse åkt iväg till nåt nationaldags firande med bara honom för att han skulle komma ut bland folk lite och det hade gått bra. Han är väldigt glad i folk och vill gärna hälsa på alla om han får 🙂.

Spock
20220607_115425.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 536
Senast: Mabuse
·
  • Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
2 704
Senast: Roheryn
·
Hundträning Vi har i familjen tre hundar. Två små "gubbar" och en flatcoated retriever-valp som är 8 månader ung. Även om de är familjehundar...
Svar
18
· Visningar
1 680
Senast: Lhas
·
Hundhälsa Hejsan Har en mellan pudel kille på 11 månader som har en otrolig stress nivå. Han har sen han var liten valp följt med mig till mitt...
Svar
14
· Visningar
644
Senast: Tonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp