Status
StÀngd för vidare inlÀgg.
IMG_20220726_140121740_HDR.jpg

Matte funkar bra som madrass. đŸ˜‚đŸ„°
 
Rosa har haft sitt första pass pĂ„ fĂ„r. Är inte sĂ„ duktig sjĂ€lv men kĂ€ndes vĂ€ldigt positivt dĂ„ hon var helt klart nĂ„bar (inte hela tiden 😅), trodde hon bara skulle kasta sig i linan mot fĂ„ren men kĂ€ndes tom kontrollerat ibland. Men visst blev det lite överslag ocksĂ„, hon har rĂ€tt mycket bett 🙈 men tror det till viss del beror pĂ„ osĂ€kerhet.

Är iaf nöjd och har en grupp fĂ„r i egen hage jag lĂ€tt kan fĂ„lla in dagligen för att trĂ€na.

(Obs jag Ă€r nybörjare sĂ„ gör sĂ€kert massa fel 🙃)
https://www.instagram.com/p/CgjlaLOqsX5/?igshid=MDJmNzVkMjY=
 

Bifogade filer

  • DF65DD22-6D0C-49DD-96F2-7AF76FF749FE.jpeg
    DF65DD22-6D0C-49DD-96F2-7AF76FF749FE.jpeg
    502,2 KB · Visningar: 102
Behöver rĂ„d! Svagt missfĂ€rgad mjölktand, vad göra? Det gĂ€ller framtand i underkĂ€ken, sĂ„ en liten jĂ€kel. Den Ă€r inte brun utan snarare ljust gulaktig. Har varit sĂ„ ett par dagar iallafall đŸ€”
 
Idag var vi ute i skogen en timme innan det blev sĂ„ himla varmt. Praktiskt att ha femĂ„rigt barn samt pyttebebis med sig för det blev mĂ„nga naturliga stopp 😄 Lagom för fröken valp att utforska skogen samtidigt. Hon har ocksĂ„ fĂ„tt trĂ€na pĂ„ att vara ensam ett par timmar, skötte sig med bravur som vanligt Ă€ven om jag trodde att hon skulle kissa inne pga vĂ€grade kissa innan vi Ă„kte
 Men det hade hon inte, skönt att bli överbevisad! Sen har det blivit bus i trĂ€dgĂ„rden samt en liten koppelpromenad runt kvarteret. Vi hade lite picknick i grĂ€set och dĂ„ fick hon sitta fast i koppel för att inte Ă€ta upp allt vilket hon fixade förvĂ„nansvĂ€rt bra 👍

VĂ„ra utmaningar just nu Ă€r att hon ska sluta hoppa upp med framtassarna pĂ„ bĂ€nkar och bord. Vi Ă€r konsekventa vilket jag antar Ă€r det enda som kommer hjĂ€lpa i slutĂ€ndan. Samt att vi mĂ„ste lĂ€ra henne loss mtp alla saker hon tar 😂 Hennes favorit att sno Ă€r bebisens nappar
 Sen springer hon allt vad hon kan och Ă€r sĂ„ full i fan, nĂ€stan omöjlig att fĂ„ tag i.
 
Ni med bc, nÀr vet man hur pÀlsen blir?
Jag har en Àn sÄ lÀnge en tjej pÄ 4 mÄnader som Àr korthÄrig med liten krage.
Kommer det hÄlla i sig eller blir det mer fluff med tiden?
 
Ni med bc, nÀr vet man hur pÀlsen blir?
Jag har en Àn sÄ lÀnge en tjej pÄ 4 mÄnader som Àr korthÄrig med liten krage.
Kommer det hÄlla i sig eller blir det mer fluff med tiden?
Det tar ett Är eller tvÄ innan den Àr fullt utvecklad, man brukar kunna ana pÄ tofsarna vid öronen om de kommer bli lÄnghÄriga eller inte. ValppÀlsen behöver inte betyda mycket alls.
 
Det tar ett Är eller tvÄ innan den Àr fullt utvecklad, man brukar kunna ana pÄ tofsarna vid öronen om de kommer bli lÄnghÄriga eller inte. ValppÀlsen behöver inte betyda mycket alls.
Attans dĂ„! För tofsar vid öronen Ă€r just vad hon har. 😁

Har egentligen ingen större betydelse, men jag vet att en valp i kullen förvÀntas bli korthÄrig.
Det var mer att Àven om ingen av förÀldrarna Àr fluff, sÄ Àr den ena mer lÄnghÄrig Àn den andra och hade tyckt det var behÀndig med en kortare lÄnghÄrig.
 
Attans dĂ„! För tofsar vid öronen Ă€r just vad hon har. 😁

Har egentligen ingen större betydelse, men jag vet att en valp i kullen förvÀntas bli korthÄrig.
Det var mer att Àven om ingen av förÀldrarna Àr fluff, sÄ Àr den ena mer lÄnghÄrig Àn den andra och hade tyckt det var behÀndig med en kortare lÄnghÄrig.
Tay var korthĂ„rig som valp och inga tofsar vid öronen vad jag minns men mjukare pĂ€ls. Han Ă€r lĂ„nghĂ„rig nu och Ă€ven om han ser relativt vĂ€lpĂ€lsad ut sĂ„ Ă€r det mest fluff pĂ„ krage, rumpa och svans resten Ă€r vĂ€ldigt mĂ„ttlig. Det egentligen svansen som Ă€r massiv med pĂ€ls. KĂ€nner inte att det blir nĂ„n större skillnad pĂ„ honom och Spock (som Ă€r korthĂ„r) dĂ„ han inte krĂ€ver nĂ„n direkt pĂ€lsvĂ„rd. Han drar in mindre skit Ă€n Spock dĂ„ han Ă€r lite fin i kanten medan Spock ska vada i varje dike och gyttjepöl han upptĂ€cker 😅.
 
Fransarna runt öronen och kragen Àr ett ganska bra tecken att gÄ pÄ. Sen upplever jag att de korthÄriga kÀnns lite starkare/strÀvare och de som blir lÄnghÄriga kÀnns med silkiga, iaf precis i den dÀr Äldern 4-6 mÄnader.
 
Tay var korthĂ„rig som valp och inga tofsar vid öronen vad jag minns men mjukare pĂ€ls. Han Ă€r lĂ„nghĂ„rig nu och Ă€ven om han ser relativt vĂ€lpĂ€lsad ut sĂ„ Ă€r det mest fluff pĂ„ krage, rumpa och svans resten Ă€r vĂ€ldigt mĂ„ttlig. Det egentligen svansen som Ă€r massiv med pĂ€ls. KĂ€nner inte att det blir nĂ„n större skillnad pĂ„ honom och Spock (som Ă€r korthĂ„r) dĂ„ han inte krĂ€ver nĂ„n direkt pĂ€lsvĂ„rd. Han drar in mindre skit Ă€n Spock dĂ„ han Ă€r lite fin i kanten medan Spock ska vada i varje dike och gyttjepöl han upptĂ€cker 😅.
Ja, det finns ju mÄnga olika varianter av lÄnghÄr ocksÄ. Mako (vasr bild Àr för stor för att laddas upp...) Àr jÀmnfluffig över hela kroppen, men Zoe pÄ bild 2 har lÄnga fanor, svans, krage och byxor, men Àr i princip korthÄrig pÄ kroppen. Boss var som ett fjun hela livet, Mako har betydligt starkare och glansigare pÀls som inte alls tovar eller samlar skit, Sonic var korthÄrig men med lite fanor i byxorna och var i princip aldrig skitig, Frodo har en aning lÀngre fanor men Àr som en lermagnet... MÄnga olika pÀlstyper!

Förövrigt Tays "granny" Ale pÄ första bilden.
 
Fransarna runt öronen och kragen Àr ett ganska bra tecken att gÄ pÄ. Sen upplever jag att de korthÄriga kÀnns lite starkare/strÀvare och de som blir lÄnghÄriga kÀnns med silkiga, iaf precis i den dÀr Äldern 4-6 mÄnader.
Hon ser mer ut som första bilden Àn de andra.
Det Àr just att hon kÀnns strÀvhÄrig och inte alls som jag förknippar bcs med, de har ofta en silkig kÀnsla.
Tycker ocksÄ att syskonen till henne har mer krage/ pÀls överlag.

Jag har bara trÀffat tvÄ korthÄriga bcs, men de var ju vuxna och frÄn nz linjer och skilde sig mer överlag.
 
39A5B841-D3D5-4A17-B2FB-420062EA9767.jpeg


Denna blev lÄnghÄrig med lÄnga fanor (benen, under magen och svansen) och silkig pÀls men inte sÄ lÄngt hÄr pÄ sjÀlva kroppen. VÀrdelös pÀls men med en sax sÄ blev det bÀttre.
 
Senast Àndrad:
Status
StÀngd för vidare inlÀgg.

Liknande trÄdar

Övr. Hund Hej alla! (LĂ€ngre inlĂ€gg) Jag har i mĂ„nga Ă„r lĂ€ngtat efter en hund men har pga omstĂ€ndigheter inte haft den möjligheten förrĂ€n ett Ă„r...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 411
Senast: Mabuse
·
  • Artikel
Dagbok Fan vad svÄrt det ska vara att vara vuxen. Blir det nÄgonsin "smooth sailing"? Jag blir sÄ himla less. IgÄr gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
2 661
Senast: Roheryn
·
HundtrĂ€ning Vi har i familjen tre hundar. TvĂ„ smĂ„ "gubbar" och en flatcoated retriever-valp som Ă€r 8 mĂ„nader ung. Även om de Ă€r familjehundar...
Svar
18
· Visningar
1 669
Senast: Lhas
·
HundhÀlsa Hejsan Har en mellan pudel kille pÄ 11 mÄnader som har en otrolig stress nivÄ. Han har sen han var liten valp följt med mig till mitt...
Svar
14
· Visningar
636
Senast: Tonto
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

  • Göra inlĂ€gg med mobilen
Tillbaka
Upp