Status
Stängd för vidare inlägg.
Vissa är så märkliga 🙄
Skrev ett inlägg i en fb-grupp där jag efterfrågade tips på uppfödare.
Fick ett svar på Messenger från en uppfödare som inledde med en uppläxning om pälsvård och inte köpa smuggelhundar från Ryssland 😅
Avslutade med en bild på sina valpar.
Kändes som alla uppfödare är värdelösa utom jag!
Svarade inte ens.
 
Vissa är så märkliga 🙄
Skrev ett inlägg i en fb-grupp där jag efterfrågade tips på uppfödare.
Fick ett svar på Messenger från en uppfödare som inledde med en uppläxning om pälsvård och inte köpa smuggelhundar från Ryssland 😅
Avslutade med en bild på sina valpar.
Kändes som alla uppfödare är värdelösa utom jag!
Svarade inte ens.
Är det hon som har shih tzu annons på blocket just nu kanske? Hela annonsen innehöll en uppläxning om det ena och det andra.
Shih tzu den ovanliga äkta sorten är rubriken.
Trodde shih tzu var en rätt så vanlig ras jag :)
 
Är det hon som har shih tzu annons på blocket just nu kanske? Hela annonsen innehöll en uppläxning om det ena och det andra.
Shih tzu den ovanliga äkta sorten är rubriken.
Trodde shih tzu var en rätt så vanlig ras jag :)
Tittade på blocket och förutom den lite skumma rubriken med just "ovanliga" och "äkta" så verkade det ju inte allt för konstigt. Tycker det är jättebra att uppfödare försöker informera valpköpare att göra väl genomtänkta, bra val. Likadant tyckte jag det verkade på hemsidan, och uppfödaren verkar använda sig av BPH i sin avel osv vilket jag ser som mycket positivt.
 
Tittade på blocket och förutom den lite skumma rubriken med just "ovanliga" och "äkta" så verkade det ju inte allt för konstigt. Tycker det är jättebra att uppfödare försöker informera valpköpare att göra väl genomtänkta, bra val. Likadant tyckte jag det verkade på hemsidan, och uppfödaren verkar använda sig av BPH i sin avel osv vilket jag ser som mycket positivt.
Tycker hela annonsen är skriven med en dryg och jag är bästanda även om informationen till stor del är bra.

Shih tzu är väl heller ingen ovanlig ras hos skk?
 
Tycker hela annonsen är skriven med en dryg och jag är bästanda även om informationen till stor del är bra.
Jag läste den mer som saklig. Å andra sidan är jag väldigt less på uppfödare som (ofta när det gäller sällskapsraser) skriver mer i stilen "Åh nu har lilla snuttegull-hunden fått en kull superjättegulliga valpar och om du vill ha en gullig hund så ska du såklaaart höra av dig till oss, vi gillar alla och hela världen är så gullig!!" :angel: Tycker det känns mer seriöst med en mer saklig ton än så.
 
Är det hon som har shih tzu annons på blocket just nu kanske? Hela annonsen innehöll en uppläxning om det ena och det andra.
Shih tzu den ovanliga äkta sorten är rubriken.
Trodde shih tzu var en rätt så vanlig ras jag :)

Har inte kollat på Blocket, känns som det mest är blandraser och mindre seriösa uppfödare där 😅
 
Tycker hela annonsen är skriven med en dryg och jag är bästanda även om informationen till stor del är bra.

Shih tzu är väl heller ingen ovanlig ras hos skk?
Läste precis annonsen. Uppfattar den inte alls som dryg utan tycker den är saklig, bra kort beskrivning av rasen (min bedömning utan att vara särskilt insatt i rasen) samt bra information i övrigt.
 
Men då är det ju inga shih tzu utan blandras 😁

Söker man på Shih-Tzu på blocket dyker det upp massa annonser, de flesta står inte att de är blandras förrän i annonsen, alternativt föräldrar utan stamtavla, dvs vad som helst 😅
En anledning till att jag väljer bort Blocket, orkar inte läsa mängder med annonser som ändå inte är vad de utger sig för att vara.
 
Vissa är så märkliga 🙄
Skrev ett inlägg i en fb-grupp där jag efterfrågade tips på uppfödare.
Fick ett svar på Messenger från en uppfödare som inledde med en uppläxning om pälsvård och inte köpa smuggelhundar från Ryssland 😅
Avslutade med en bild på sina valpar.
Kändes som alla uppfödare är värdelösa utom jag!
Svarade inte ens.
Annars finns ju Lhasa apso som ju är rätt snarlik shih tzu på många vis men inte har blivit lika exploaterad och därmed klarat sig undan poo-avel och liknande lite bättre.
En annan liten trullsfavorit är Bolonka.
 
Annars finns ju Lhasa apso som ju är rätt snarlik shih tzu på många vis men inte har blivit lika exploaterad och därmed klarat sig undan poo-avel och liknande lite bättre.
En annan liten trullsfavorit är Bolonka.
Lhasan är dessutom friskare, den har längre nos medan Shih-tzu räknas till trubbnosarna och därmed har följdproblem så som ögonproblem, tandproblem och såklart andningen. Inte fullt lika illa som Mops eller Fralla, men när det finns bättre alternativ som Lhasan, som dessutom är väldigt lik både utseendemässigt och mentalt, så blir valet enkelt för mig.
 
Som det ser ut nu kommer vi få valp till våren 🥰 en liten gårdis. Har väntat på detta sen jag tog bort min lapphund i nov -19 och har längtat så sjukt mycket efter valp, samtidigt som vi haft häcken full med bebis.
Men nu är det äntligen dags verkar det som 🥰 uppfödaren känner vi och har haft regelbunden kontakt med i ett par år.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
4 424
Senast: Mabuse
·
  • Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
2 574
Senast: Roheryn
·
Hundträning Vi har i familjen tre hundar. Två små "gubbar" och en flatcoated retriever-valp som är 8 månader ung. Även om de är familjehundar...
Svar
18
· Visningar
1 657
Senast: Lhas
·
Hundhälsa Hejsan Har en mellan pudel kille på 11 månader som har en otrolig stress nivå. Han har sen han var liten valp följt med mig till mitt...
Svar
14
· Visningar
628
Senast: Tonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Koppel som släppte
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp