Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Haha så är det verkligen! Jag trodde Tage tyckte äpple var jättegott - tills jag försökte bjuda honom på det när jag var iväg på tävling själv med honomLätt att rata när man inte har konkurrens. Du måste helt enkelt skaffa en till så han äter sin frukt och sina grönsaker![]()
Bog äter inga grönsaker trots konkurens.Lätt att rata när man inte har konkurrens. Du måste helt enkelt skaffa en till så han äter sin frukt och sina grönsaker![]()
Vi har också klarat oss ganska bra! Har en gammal sunkig korg i vardagsrummet som det är fritt fram att tugga på (skulle slängas ändå) så när han är i demolerings-mood är det bara den som tar stryk. Tänker att det är lite som att ha klösträd för katterOch han har inte haft sönder något alls. Bitit lite på bordsbenet men det är stål så man märker inte det och dag gnagare han på hörnet av en pall men då sa jag bara till honom och han slutade, duktig liten valp![]()
Han ser lite lustig ut just nu, det gjorde Milou som valp och unghund. Kineser har en tendens att vara galet söta som små valpar och sen ett tag när dom växer är dom kanske inte jordens vackraste men när dom vuxit klart är dom tillbaka i det underbara utseendet igen. Tycker självklart att Trassel är fin just nu också men ser så mycket fram emot att se honom som vuxen, vilken färg på cresten han får, hur stor han blir, hur han är mentalt och allt det.Visa bifogad fil 168232
Min Trassel, 17 veckor på bilden nu 18 veckor.
Vad skönt. Ja jag offrade en gammal fårskinnstoffla i fall han vill ha något som är mitt. Och löjligt mycket ben att gnaga på överallt. Och det gör han konstant. Milou fungerar bra som bord ocksåVi har också klarat oss ganska bra! Har en gammal sunkig korg i vardagsrummet som det är fritt fram att tugga på (skulle slängas ändå) så när han är i demolerings-mood är det bara den som tar stryk. Tänker att det är lite som att ha klösträd för katter![]()
![]()
Allt - eller nästan allt - jag äter gillar han.Lätt att rata när man inte har konkurrens. Du måste helt enkelt skaffa en till så han äter sin frukt och sina grönsaker![]()
Jag är så glad för att det blev så bra för dig till slut!I början trodde jag att jag köpt en monster av kaos, att hela tiden vara på tå för jag kunde bara se honom i ena halsbandet av vardagsrummet och han kunde krypa in under soffan och bajsa. Man tittade på honom i evigheter för att han skulle kissa eller bajsa. Jag var till och med tvungen att lämna en bit på tomten otrimmad som en ”hundtoalett” så att han skulle kunna bajsa för det var tvunget att vara vildvuxet och lite så är det nu med men han kan bajsa under promenader också fast ut i diken och sly.
Men jag var så stressad, han kissade och bajsade och hoppade runt och terroriserade Milou som är på tok för snäll.
Och jag vet, han var en väldigt liten valp och helt normal men i början hade jag svårt att knyta och känna massor för honom. Jag tänkte nästan att han behövde omplaceras. Jag orkade inte. Nu vet jag att det berodde på min sjukdom att jag inte orkade känna ordentligt men sen bodde båda hus mamma och pappa en vecka och när dom kom hem igen kände jag något och nu kan jag från hela hjärtat känna att jag älskar honom. På riktigt. Och det är fantastiskt.
När han kunde börja gå mini promenader så la han av med alla tokerier inomhus. När han växt till sig lite började jag låta honom leka med Milou i trädgården. Vi tränar lite smått och ska börja med något nytt. Han skuttar av glädje bara jag säger en mening med orden träna eller träning
Han är så cool, inte rädd för något och han går inte igång när Milou vaktar hemma eller Milou hetsar upp sig vid hundmöten. Har skvallertränat så Trassel tar kontakt med mig istället.
Nu är Trassel alla grannars älsklingshund. Han snirklar sig in rakt i allas hjärtan. Han vill pussas, sova i mitt knä, lägga sig i soffan hos alla vi känner och njuta av gos och sova lite där med. Idag klarade han att hoppa upp i soffan själv. Jag har haft honom i en liten sovhage på nätterna och han älskar den men nu i veckan lyfte jag upp honom i sängen så vi sover tillsammans alla tre och det är dags att plocka bort hans sovhage. Han sover ju så gott i sängen fast min 3 kg valp fick mig att ramla ur sängen
Han har förvandlats till en drömvalp helt enkelt och jag är glad att jag inte gav upp när jag var mer akut sjuk. För nu älskar jag honom.![]()
Tack, vad snäll du är. Jag tror jag fått den perfekta valpen för just mig.Jag är så glad för att det blev så bra för dig till slut!![]()