Bukefalos 30 år!

En lite avslagen mini-lämmel var på valpagility. Hon hoppade däcket första gången hon såg det och fattade att balansbommen (liggande på backen) var del av leken "inte nudda mark". Lämmel:heart

Nu försvinner hindren och återkommer kanske om ett drygt halvår. Däcket var med som "kursens äventyr" när deltagarna inte var så imponerade av tunneln
Ledsnar du på Lämmeln så låter det precis som en hund i min smak :idea:

Är han ok med tratt? Tänker tratt utan sko är bra inomhus så det luftas men han slutar förvärra ev irritation genom att gnaga?
Har behövt göra det nån gång hemma, och då har gnaget snabbt slutat även utan tratt när irritationen lagt sig :)
Inte testat, jag hittade bara såna i hårdplast på arken och de verkade så fasligt obekväma, tycker de som är uppblåsbara verkar lite skönare för hunden?

Det verkar vara lite bättre nu iaf, han har varit utan sko idag och vi har haft koll och han har inte slickat nu, haltar inte heller ute men vi tar det lite lugnt ett par dagar på promenaden.

Funderar på att ändå ha kvar veterinärtiden då jag tycker det finns en del annat som kan tyda på någon typ av allergi. Jag tycker han kliar sig på olika ställen "ofta" men samtidigt vet jag ju inte riktigt vad ofta är, oftare än mina katter jag haft men inte "konstant".

Sommaren kom tydligen idag, superfint väder så vi har hängt lite på mossytorna utanför här (synd att kalla det gräsytor för de är gröna och fina så här tidigt av en anledning.. :D )

Liknande trådar

• En hund till?
  • Vågar man bli hundägare?
  • Hundrelation
  • Bråkande hundar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat