Så kan det såklart vara. 5,4 kg vägde han nu. Jag frågade om hullet också och veterinären tyckte att något hekto till skulle inte skada, tror det kommer reda sig nu när han får 50/50 valp och vuxenmat.Min är lika liten som din (kanske mindre, tror han var runt 2,5kg när vi drog ut tänderna) och vi fick strikta instruktioner att han inte fick tugga på någonting(!) i två veckor efter operationen. Absolut tortyr när man har en utkorsning chihuahua x pirayavi fick en flaska bakteriedödande att spruta i munnen också.
Det kanske bara är olika veterinärer som tycker olika?
Jag frågade som sagt och både tugg och blötläggning, frågade också om smärtlindring men de sa att inget skulle behövas. Samma dag fick han blötmat för vi hade lite sånt hemma men sen har vi fortsatt med kulorna utan att blötlägga. Samma dag på EM gnydde han lite vid ett par tillfällen så kanske var han lite öm i munnen då men dagen efter var det som sagt full fart. Jag har tänkt att om det gjorde ont att gnaga på leksaker så hade han låtit bli och vore det "farligt" så hade nog veterinären avrått också.
Kanske har med ingreppet att göra också hur "komplicerat" det blir? Jag fick inga superdetaljer men de sa att hans mjölktänder var väldigt långa men ganska smala så de kanske var väldigt enkla att ta bort utan att det blev så invasivt.