Lejonstjarna

Trådstartare
Vi har idag fått hem våran sötta lilla flick på 8 väcker. :love: Nu undrar jag brukar valp magar va uppsvällda? Henes mage är som en balong men då jag tryrcker på den är den mjuk och fin ingen spänig alltså.jag är litte fundersam kan tyvär inte så mycket om valpar och sjukdomar. Dena lilla tjej är inte vakcinerad så det måste vi göra omedelbart och troligtviss är hon nog inte avmaskad då heller så jag skall göra det på engång. Hon är löss i magen men det är så mycket nytt just nu så kanse är det därför. Skall jag ringa vetrinären nu eller skall jag vänta tills i morgon? :confused:
 
Vi fick också hem våran valp för inte så länge sedan(juldagen).
Jag tycker att hans mage är uppsväld, men det var våra förra hundars också när dom precis hade kommit till oss.
Men att den är lös i magen verkar inge vidare.
Har du bytt foder till den?
Men det är ju så mycket nytt också!

Vänta någon dag med att ringa vet. om det inte blir värre.
 
Valpar ser ut så! Prova med majsvälling. Väldigt bra för små valpar! Vi gav vår hund uppblött torrfoder två gånger om dagen och majsvälling två gånger om dagen på uppfödarens inrådan.
 
Nästan alla valpar har "uppsvällda" magar...
Kolla hur en liten baby ser ut på magen...
Dom är också "uppsvällda"!
Så läne magen inte är sten hård och hunden verkar ha ont i magen så är det inget att oroa sig för.
Man ska undvika att byta foder eller att ge människo mat till valpar efter som att dom ofta har kännsligare magar än vuxna hundar. Majsvälling är bra att ge men även filmjölk är bra för små hund magar. När valpen aldrig ätit tex fil eller välling så ska man givet vis ge i mycket små portioner till att börja med.
Ring och tala med en veterinär om du är osäker på något som rör valpen, maten till den mm.
LYCKA TILL MED VALPEN! :)
 
Nä vi har bara haft den i några timmar så något foderbyte har vi inte hunit med än.Nu sist vi var ute med henne så var hon bra i mage nästan i varge fall det kom en lång bajs korv. :)
 
Tack kommer att börja försiktigt med majsväling i morgon. Lilla flickan värkar bättre i magen nu. Kommer ändå att ringa vet i morgon måste bestäla tid för vacsenering så de får stå ut med en massa duma fråger. :confused: :)
 
Varför köper man en hund som inte är avmaskad och vaccinerad?
 
Aha, okey. Men varför har inte uppfödaren avmaskat, vaccinerat och ID-märkt (?) henne? :confused:
 
är valpen registrerad i SKK? Din "uppfödare" har i sådana fall brutit mott SKK's regler genom att inte vaccinera, ID-märka osv och kan bli utesluten p.g.a det.
 
ID-märka behöver väl inte uppfödaren göra ?? nu är jag ju inte så insatt, men har för mig att det var senast vid fyra månader som valpen skulle ID-märkas eller något sånt. då behöver väl inte uppfödaren göra det? eller? fast skk kanske har det som regel?
 
Nej valpen är inte regad en vi kunde bara inte hålla oss i från att ta hem henne. För oss spelar det ingen roll för hon skall bara va som sälskap.
 
men om den inte är reggad så har den ju inga papper som du skrev ovan :confused:och räknas faktiskt som blandras :crazy:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Akvarietråden IV
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp