Valpar på väg... Några råd att ge?!

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Bee Sweet´s
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 836
B

Bee Sweet´s

Snart är det dags för Leia att valpa, magen bara växer och växer... Sådär runt 20-25 januari väntar jag mig att dom anländer :)
Det är både hennes och min första kull så alla råd om högdräktigheten och kommande förlossningen är varmt välkommet...

Sv: Valpar på väg...

Det är inte så att jag inte kan någonting om dräktighet och valpning mm... Har väl lusläst alla böcker jag kan få tag på :D och har en god vän som föder upp Parsons.. Bara kul att få höra andras erfarenheter... :)

Sv: Valpar på väg...

Har ingen egen erfarenhet men har en moster som föder upp PBGV. Så lite har man snappat upp.
Tänk på att kolla så att valparna inte har gomspalt/kluven gom. Kolla även så att de har analöppning. Har de inte det måste de avvlivas direkt utan dröjesmål. Annars sprängs dem!!!

Inte så roligt att höra kanske men detta är de tipsen jag kan ge här och nu.

Lycka till!!!!!!!! :bump:

Liknande trådar

Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 618
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Jag planerar att adoptera/köpa en husky, inte imon utan om två år eller så när jag har hus och inte bor i lgh. Vi är fullt påläst på vad... 2 3
Svar
56
· Visningar
5 755
Senast: lilstar
·
Övr. Hund Idag har jag vart sämsta matten ever känns det som. Jag har vart så sjuk att det vart helt omöjligt för mig att röra mig. Har haft 40... 2
Svar
30
· Visningar
1 846
Senast: lilstar
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla... 2 3
Svar
42
· Visningar
6 663
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Fågelobservationer
  • Somna in hemma
  • Oseriös avel 2023