Valpchock! *BILDER*

Status
Stängd för vidare inlägg.

FunnyFlyer

Trådstartare
Inatt fick vi 5 st vackra Schäfer-blanis pojkar.

Vattnet gick kl 00.00, mamman gjorde sitt yttersta och allt gick 110% bra!
kl. 04.00 kom den sista lilla plutten!

Dom vägde mellan 430 och 770g. Urgulliga små!!

Nu funkade ju inte p*xb*x bara för det. laddar upp bilder så fort det funkar igen!!!

Sv: Valpchock! *BILDER*

Nu funkar det äntligen att ladda upp bilder och så är gjort!
Här kommer valparna!

Det blev alltså 5 hannar. Blandningen är Vit Herde/Scäfer/Flat men är inte avsiktligt avlad utan hände på 2 röda sekunder när jag släppte in min häst i sin box.

Det blev alltså 5 hannar. Blandningen är Vit Herde/Scäfer/Flat men är inte avsiktligt avlad utan hände på 2 röda sekunder när jag släppte in min häst i sin box.

Det var en salig blandning, min fråga är varför du inte gjorde abort på tiken om det ändå inte var avlat med aviskt?

Det var en salig blandning, min fråga är varför du inte gjorde abort på tiken om det ändå inte var avlat med aviskt?

Vet inte hur det är för trådskaparen men det finns människor som anser livet som heligt där vi inte har rätt att gå in och döda något som är skapat.

Nu kan man inte som TS avsluta en diskussion så du får nog stå ut med en fortsatt diskussion om lämpligheten med en oplanerad blandraskull.
PL

vilka fina :love: valpar är ju de goaste som finns :love:

grattis till att det gick så bra :idea:

TS sa anledningen och avslutade den delen av diskussionen, så DU kanske inte ska vara den som fortsätter.. ?

bara en tanke..

TS: jag hoppas att du lägger ut fler bilder under tiden dom växer! :)

Nu kan man inte som TS avsluta en diskussion så du får nog stå ut med en fortsatt diskussion om lämpligheten med en oplanerad blandraskull.
PL

Nej det kan TS inte göra, men du tycker inte ämnet är lite väl tragglat och uttjatat den sista tiden?
Sure, det är inte en bra komination, men nu är dom här och vi får hoppas TS gör det bästa av situationen.
Varför inte stötta istället och betätta vikten av att valparna
måste komma till rätt hem, med allt där till...?

Jag tycker också kombinationen är onödig, men inget jag kan göra nåt åt.

Onödiga korsningar kommer alltid att ha en osäker framtid. Att lägga ut sådan i en "o så söta" tråd kommer alltid att ge pekpinnar.
PL

Senast ändrad:

Dessa människor borde få träffa den betydande mängd hundar som mått bättre av att aldrig födas. Heligt liv i alla ära, men inget får vara så heligt att det rättfärdigar lidande.

Absolut, men med tanke på att det finns oändligt många blandraser, som säljs billigt ( med tanke på att det är svårt att sätta ett bra och högt pris på en blandras) så kanske inte livet blir heligt för dem.

Sätter man ut en tråd här med blandrasvalapr så får man räkna med att frågan dyker upp!!

valparna i sig är väl säkert söta, det är väl alla valpar, dock tycker jag att diabädden ser lite liten och trång ut.

Senast ändrad:

hon vill ligga i den och känner sej trygg i sin bia bädd. tänker inte tvinga en nyvalpad tik att ligga någontans hon inte känner se trygg på.

alla valpar har redan seriösa hem hos mina vänner och bekanta som väntar på dom så det behöver ni inte fundera på.

tycker dessutom att det finns fler onödiga blandningar än schäfer(vit herde är en sån från början, finns fler trådar om detta ämne så det behöver inte tas här) + schäfer + att pappan hade 5% flatte i sej.

tex. kelpie/bordercollie/schäfer/labbe eller stbernad/tax.

Ja det finns hur många onödiga o felaktiga korsningar som helst men det är knappast någon ursäkt att producera fler.
PL

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Somna in hemma
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka