Valpchock! *BILDER*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Valpchock! *BILDER*

Nu ser som ju bara ut som små klumpar, får allt ta och lägga in bilder när dom är äldre! :D
Lycka till med valparna!

knapp
då jag känner denna människa så vet jag att dessa valpar KOMMER ATT KOMMA TILL BRA HEM, DÅ HON HELDRE HAR KVAR DEM TILL DE BLIR ETT ÅR ÄN O SÄLJA TILL DÅLIGA ÄGARE.

och till den som kom med andra namnförslag; är det du som ska ha en valp eller? nu är det så att det är den som ska ha den lilla pojjken som har valt namnet, så kom inte och säg att ett annat namn är passande. tänk på hur du såg ut när du var liten liksom.
var du en supermodel då eller? föddes bara allmänt bäst.
dessa valpar kommer att bli snyggare o snyggare ju äldre de blir. och visst, det finns många blandraser, men med blandraser finns ofta inte de ärftliga genetiska felen. det är bevisat att oftast håller sig blandraser friskare än renrasig. det är inget fel med att äga blandras. eller? herregud liksom, varför ska man vara så negativ? va glad istället för att allt gick så bra som det gjorde.:laugh:
är man intresserad av utställning och har en blandras, så kan man ställa ut på blandrasutst.
de är inte sämre hundar för det.
kom ihåg att alla hundar har samma ursprung, det är vi som avlat fram hundarna vi vill ha.:banana:

Nej det är inte bevisat att blandraser är friskare.
Problemet med korsningar är oftast mentala när vi blandar raser med olika egenskaper.
Visst har alla hundar samma ursprung men hunden är också den art där människan avlat fram de största skillnaderna.
PL

i regel är de friskare.
dessa föräldrar till de söta valparna är det vi talar om, och dem har gått igenom mh u.a.
om man vill disskutera andra hundar än dessa så skapa en annan tråd, hälsar TS.
visst, man kan ha otur, men grow up. du e säkert bara tjurig för att du inte har de underbara liven hos dig ist....:bow:

och till den som kom med andra namnförslag; är det du som ska ha en valp eller? nu är det så att det är den som ska ha den lilla pojjken som har valt namnet, så kom inte och säg att ett annat namn är passande. tänk på hur du såg ut när du var liten liksom.
var du en supermodel då eller? föddes bara allmänt bäst.

:rofl::rofl::rofl:

Skulle inte vilja ha dem om ngn kastade dem efter mig även om det inte är den värsta typen av korsning.
Nyss var det bevisat nu är det regel!!!!!!
PL

i regel är de friskare.
dessa föräldrar till de söta valparna är det vi talar om, och dem har gått igenom mh u.a.
om man vill disskutera andra hundar än dessa så skapa en annan tråd, hälsar TS.
visst, man kan ha otur, men grow up. du e säkert bara tjurig för att du inte har de underbara liven hos dig ist....:bow:

MH för blandras?

knapp
jag menade inte i regel som regel. utan jag menade i "regel" som oftast. talesätt du vet...

och TS säger att Mh taget i brukshundsklubben.
vad gäller utställning så läs på www.blandis.se:bow::bow:// TS o my

Men du kan väl lika lite styrka detta som ditt tidigare påstående att det skulle vara bevisat?
När det gäller korsningar kan föräldrarna vara hur stabila som helst, passar egenskaperna inte ihop blir det oftast fel ändå.
PL

Senast ändrad:

Åh, en helt seriös fråga nu ang. blandrasutställning. Vad går man efter?

Jag tänker inte förklara, trots att jag vet, för du kommer ändå att förkasta allt! Släpp det och gå vidare i rasvärlden så kommer du slippa få högt blodtryck av att det finns de som engagerar sig och genomgår MH och ställer ut sina blandraser.

Jag tänker inte förklara, trots att jag vet, för du kommer ändå att förkasta allt! Släpp det och gå vidare i rasvärlden så kommer du slippa få högt blodtryck av att det finns de som engagerar sig och genomgår MH och ställer ut sina blandraser.

Det är bra att du i förväg vet hur jag kommer reagera. Jag var faktiskt helt seriös och undrade. Men vet du, du behöver inte förklara. Får säga att mitt blodtryck är lågt och fint, så att du inte blir orolig över min hälsa.

Rätta mig gärna om jag har fel, men blandraser får väl inte ens göra MH? Med undantag för om dom ska utbildas till tjänstehund.

(TS)
min blandras fick genomgå Mh så det måste vara olika i landet helt enkelt isf... // TS

Rätta mig gärna om jag har fel, men blandraser får väl inte ens göra MH? Med undantag för om dom ska utbildas till tjänstehund.

Det finns väl inget förbud som säger att blandraser inte får MH-testas? Vi är inte välkomna hos rasklubbarna men det finns andra klubbar där vi får vistas.

Så av ren nyfikenhet, vilka klubbar anordnar MH där blandraser är välkomna?

Så av ren nyfikenhet, vilka klubbar anordnar MH där blandraser är välkomna?

Man kan om man är engagerad ordna ett MH själva, hyra in folk som vill ställa upp som göra detta annars.

Om man har tur kan man få en överbliven plats om det är rasrena hundar som inte dyker upp.

Jag ska försöka få med vår bastard på ett MH någon gång, bara för skojs skull även om hon passerat rätt ålder fär länge sen..
Men tänker inte stjäla någon annan plats, utan endast om det skulle finnas en plats över.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31
  • Somna in hemma

Hästrelaterat

Tillbaka