Valpchock! *BILDER*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Valpchock! *BILDER*

knapp*
Chocken är att tråden utvecklats till detta + att alla blev mörka och hanar, sen trodde ingen att det skulle finnas 5 st därinne i min lilla tik. Vetrinären som jag uppsökte med henne sa att hon gick tom + att många av mina vänner och bekanta både uppfödare och hundkunniga, inte kunde känna några valpar vid palaption av buken, :eek:

Jag ber verkligen så hemskt mycket om ursäkt för Obie's otroligt vulgära och hemska påhopp till er alla! Jag tänker inte försvara henne eller mej själv vill bara berätta att jag inte bad henne skiriva något och att det hon skrev att jag sagt inte stämmer för 5öre utan om jag har en åsikt kan jag skriva den själv, vilket jag inte haft i detta ämne.
Jag sa även till henne att man inte kan hålla på som hon gjort igår här på buke. Ber verkligen så hemskt mycket om ursäkt!

Anledningen till att dessa valpar är födda är för att vetrinärerna som jag vände mej till (både djursjukhus och privata) vägrade spruta henne trots alla mina motargument. Min vission är att föda upp sunda friska RENRASIGA och registrerade hundar i SKK inte blandraskullar. Hoppas att ni kan förstå vilken pottkant jag satt på när jag fick blankt nej vart jag än vände mej. :cry:
Hoppas att ni kan förstå mej. Mvh den rätta trådskaparen FunnyFlyer

Senast ändrad:

Jag fick blankt nej :eek:, argumenterade i timmar men ingen lyssnade, jag till och med grät.
Jag tycker att det var riktigt dåligt gjort av dom, tror inte dom får göra så. Skall ta kontakt med chefen på djursjukhuset jag vände mej till och diskutera med han/hon, måste ju berätta detta så att inte fler blir vägrade. Det är ju inte skjysst(vet ej hur det stavas) mot tiken eller ägaren + att hitta hem till blandraser är inte lätt.
Men nu är det ju som det är, så jag får ju göra det bästa av sittationen. Huvudsaken för mej är att min tik är frisk och kry. :)

Varför ifråga sätta abort spruta nu?
Valparna är redan födda,gör det bästa du(TS)kan av situationen.
Valparna är jätte söta och jag hoppas att det går bra.

och till den som kom med andra namnförslag; är det du som ska ha en valp eller? nu är det så att det är den som ska ha den lilla pojjken som har valt namnet, så kom inte och säg att ett annat namn är passande. tänk på hur du såg ut när du var liten liksom.
var du en supermodel då eller? föddes bara allmänt bäst.

:rofl::rofl::rofl:
Oj, jösses!

Jag fick blankt nej :eek:, argumenterade i timmar men ingen lyssnade, jag till och med grät.
Jag tycker att det var riktigt dåligt gjort av dom, tror inte dom får göra så. Skall ta kontakt med chefen på djursjukhuset jag vände mej till och diskutera med han/hon, måste ju berätta detta så att inte fler blir vägrade. Det är ju inte skjysst(vet ej hur det stavas) mot tiken eller ägaren + att hitta hem till blandraser är inte lätt.
Men nu är det ju som det är, så jag får ju göra det bästa av sittationen. Huvudsaken för mej är att min tik är frisk och kry. :)

vilken klinik?

peter_lundin:
Jag ringde vetrinären och ville boka tid för en abortspruta men då fick jag blankt nej som jag skrev, så jag ringde en privat vet. som kom hem till mej och gjorde en palaption av buken och konstaterade att hon var tom.

cillamuffins: Jag har träffat 2 vetrinärer med henne och blivit nekad abort av 5 st.

j_m_b: Jag skall göra mitt bästa för att dessa små krabater skall få det så bra som dom bara kan! :)

Jag tänker inte hänga ut några kliniker här på buke för jag tycker det är fel. Jag blev mycket dåligt bemött av vetrinärerna men jag vill inte hänga ut några namn. Hoppas du förstår hur jag menar.

Varför ifråga sätta abort spruta nu?
Valparna är redan födda,gör det bästa du(TS)kan av situationen.
Valparna är jätte söta och jag hoppas att det går bra.

Där kan jag hålla med.
Men just detta att blivit nekad en spruta tycker jag blev en intressant diskussion.
Jag trodde inte att en veterinär gjorde det...

Jag tänker inte hänga ut några kliniker här på buke för jag tycker det är fel. Jag blev mycket dåligt bemött av vetrinärerna men jag vill inte hänga ut några namn. Hoppas du förstår hur jag menar.

förstår, just därför skulle inga namn hängas ut, det va mer kliniken jag va intr av, och i regel jobbar det ju ganska många vet på en klinik så vem det är e ju ganska svårt att lista ut. men en kompis till mig har inte haft några problem me abortspruta i kalmarregionen, så därför undrar man ju varför du blev nekad- VAD va argumentet?

okej, då missförstod jag dej. :o

Argumentet var att det är farligare för tiken att få abortsprutan än att föda valparna och att det var omoraliskt m.m tror jag fick mer skit av dom än jag fått i hela mitt liv.

Argumentet var att det är farligare för tiken att få abortsprutan än att föda valparna och att det var omoraliskt m.m tror jag fick mer skit av dom än jag fått i hela mitt liv.

precis, så vad har du för skyldighet att skydda dom genom att inte tala om vilken klinik det va.
Jag tror det är någon som ljuger här....:angel:

Palpation av buken är ganska osäkert. Hur långt in i dräktigheten gjordes detta?
Den tidpunkt när det börjar gå att känna valparna någorlunda säkert är ungefär samma som när det blir för sent att ge abortspruta, ev med ett litet överlapp.
PL

Senast ändrad:

vissa risker finns. livmodersinfl fick min kompis hund och blev superdålig-ganska valigt sa vet.

Jaa, kan det inte varit så att ni blev nekade abortsprutan pga att det gått för långt i dräktigheten? Det är ju en annan femma! Moraliska antiabort-argument hos veterinär har jag aldrig hört talas om. Det låter ju lite skrämmande...

Livmoderinflammation var något man varnade för med det gamla abortmedlet men även så anser jag att risken var liten.
Vid sena aborter med det nya medlet så skall ju tiken få ut en hel del vilket känner på men knappast är farligt. Vad menar du med superdålig.
PL

Senast ändrad:

Livmoderinflammation var något man varnade för med det gamla abortmedlet men även så anser jag att risken var liten.
Vid sena aborter med det nya medlet så skall ju tiken få ut en hel del vilket känner på men knappast är farligt. Vad menar du med superdålig.
PL

Hon tog en abortspruta nån vecka efter det intrfäffade vill jag minnas, inte så långt därefter blev hunden så dålig att dom fick operera bort livmodern, hon va så sjuk att hade dom inte kört vidare henne akut till växjö så hade hunden varit död. Det anser jag som superdålig. detta hände i maj I ÅR så dom nya abortmedlen e kanske inte heller så riskfria.

*efter att ha läst igenom hela tråden* :crazy:

Tänk att såna här trådar ALLTID ska spåra ur så fort ordet "blandras" nämns. Vad tröttsamt. Att ni ens orkar. Och vilken sandlådenivå!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31
  • Somna in hemma

Hästrelaterat

Tillbaka